dissabte, 20 d’abril 2024, 12:22
lloc: Portal de suport d'Àgora-EIX
Curs: Portal de suport d'Àgora-EIX (Suport d'Àgora-EIX)
Glossari: Preguntes freqüents
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer per sincronitzar els usuaris del meu espai Moodle amb Àtria?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 22 de novembre 2011, 13:43
 

Per tal que l'alumnat i el professorat pugui accedir de forma automàtica desdel Moodle d'Àgora als llibres digitals contractats a Àtria, els usuaris han d'estar sincronitzats amb Àtria. Ara bé, hi ha dues formes de fer aquesta sincronització:
  • Sincronització des d'Àtria (opció recomanada)
Des d'Àtria hi ha una opció que permet a cada centre indicar l'identificador numèric de Moodle que li correspon a cada usuari/ària d'Àtria. Per accedir a aquest apartat cal entrar a Àtria amb el codi de centre i clicar sobre el menú "Accions usuari | Gestió avançada | Sincronització d'EVAs". En fer-ho, cal seleccionar a la llista desplegable EVA l'opció "Àgora - 001" i triar, un a un, tots els nivells (Docents, 1 ESO, 2 ESO...) per consultar la llista d'usuaris i poder editar els identificadors externs corresponents.
Sincronització amb Àtria

La llista amb els identificadors externs d'Àgora-Moodle es pot obtenir amb els passos següents:
  • Accedir a l'espai Moodle d'Àgora com administradors i fer clic sobre l'opció Usuaris | Comptes | Accions amb usuaris en bloc del bloc d'Administració del lloc.
  • Fer clic sobre el botó Afegeix tots a Seleccionats. En fer-ho, tots els usuaris del sistema es mouran a la columna de la dreta.
  • Seleccionar l'opció Descarrega llista del desplegable Amb els usuaris seleccionats....
  • Fer clic sobre el botó Endavant. En fer-ho, es podrà descarregar un full de càlcul amb tots els usuaris del Moodle que, entre d'altres, conté a la primera columna l'identificador numèric que és el que s'ha d'escriure a Àtria per sincronitzar cada usuari/ària.a
Al Manual de centres d'Àtria hi ha una breu explicació sobre el funcionament de l'apartat de sincronització d'EVAs. 

El principal avantatge d'utilitzar aquesta opció és que els usuaris als quals editeu l'identificador extern, s'estalviaran la sincronització manual amb Àtria el primer cop que intentin accedir a un llibre i, per tant, l'accés a aquests serà totalment automàtic.
  • Sincronització des de Moodle
En aquest cas, la sincronització és manual i s'ha de fer usuari/ària a usuari/ària des de Moodle. Per sincronitzar un usuari/ària d'Àgora-Moodle amb Àtria cal entrar a un llibre digital. Si l'usuari/ària encara no està sincronitzat, el primer cop que intenti accedir a un llibre digital, el sistema li redireccionarà a la pàgina d'identificació d'Àtria per tal que introdueixi el seu nom d'usuari/ària i contrasenya d'accés a aquest portal. En fer-ho, si les dades introduïdes són correctes, l'usuari/ària quedarà sincronitzat amb Àtria i, per tant, a partir d'aquell moment podrà accedir de forma automàtica als llibres digitals contractats, és a dir, sense haver de tornar a escriure el seu nom d'usuari/ària i contrasenya ni cap altra credencial.
Identificació a Àtria



Tots els usuaris sincronitzats podran accedir automàticament des d'Àgora-Moodle als llibres digitals contractats a Àtria ja que Marsupial té un sistema per consultar i descarregar automàticament les credencials d'accés als llibres. Per aquest motiu, si hi ha persones que tenen problemes per accedir als llibres digitals, el centre haurà de contactar amb l'editorial perquè revisin que les credencials que han enviat a Àtria (i que automàticament s'han enviat també a Àgora-Moodle) són correctes.

El diagrama següent mostra el procés de sincronització d'usuaris entre Àtria i Moodle:
Sincronització d'usuaris entre Àtria i Moodle

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Quins proveïdors de continguts s'han provat a Àgora amb el mòdul de Marsupial?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 22 d’agost 2017, 15:58
 

A continuació s'especifica la informació següent per cadascun dels proveïdors de continguts que s'han provat a Àgora:
  • Nom del proveïdor de continguts o editorial
  • Resultat de les proves d'accés a algun dels llibres digitals proporcionats. Així:
    • El color verd indica que l'accés en el moment de fer les proves va funcionar.
    • El color groc indica que l'accés funciona correctament en alguns casos (s'ha afegit una nota a la columna de comentaris per donar més detalls sobre els errors detectats).
    • El color vermell indica que les proves han donat error i/o que encara no s'han pogut realitzar. De nou, si s'escau, en alguns casos s'ha afegit informació addicional a la columna de comentaris.
    • La manca de color (-), indica que el proveïdor no implementa Marsupial i que, per tant, no és possible accedir des d'Àgora-Moodle als seus materials mitjançant aquest mòdul.
    • Els que contenen les lletres RC utilitzen les activitats de tipus "Contingut remot", els que tenen RS fan servir "SCORM remot" i els que tenen S utilitzen "SCORM".
  • Resultat de les proves a l'hora de desar els resultats d'alguna de les activitats.
    • El color verd indica que en el moment de fer les proves es van desar resultats al Moodle d'Àgora.
    • El color vermell indica que a les proves que s'han fet no s'ha aconseguit desar cap resultat.
    • La manca de color (-), indica:
      • Que el proveïdor no implementa Marsupial, o bé,
      • Que el proveïdor no ha implementat aquesta opció i, per tant, tot i que des d'Àgora-Moodle es pot accedir als seus llibres digitals, no és possible desar els resultats de les activitats fetes per l'alumnat.

L'accés directe al llibre no funciona. Per tant, sempre s'ha d'especificar una unitat i/o activitat.
El 23/12/2012 es va identificar una incidència relacionada amb l'esborrament de les activitats que referencien algun llibre d'aquest proveïdor que fa que no s'eliminin completament si l'usuari/ària té activades les característiques avançades d'AJAX i Javascript al seu perfil (L'activitat es manté al curs sense títol)
Proveïdor de continguts Accedir al llibre digital Desar resultats Comentaris
2 Clics RC -  
Ancora Audiovisual, SA - - No implementa Marsupial. És un portal
Barcanova RC    
Baula RC   Algunes activitats contenen enllaços trencats
Cambridge University Press RC   Pendent disposar de credencials vàlides
Castellnou Edicions RC    
Cruïlla - Grup SM RC    
Digital-Text RC    
DINSIC Publicacions Musicals, S.L RC   Moonlight no funciona correctament amb Linux
Edebé RC    
Editorial Casals RC -  
EstudiTec - - No implementa Marsupial. És una plataforma
KTON y Cia - - No implementa Marsupial. És una plataforma
Macmillan RC   De moment només funciona l'accés als llibres de McMillan Voices eSchool
McGraw-Hill RC   Al seguiment no es desa ni la data ni el temps
Net Languages RS    
Octaedro RC   Pendent rebre dades d'accés i credencials
Oxford RC    
Pearson RS    
Publicacions de l'Abadia de Montserrat RC   Moonlight no funciona correctament amb Linux
RACC - - No implementa Marsupial
Rosetta Stone RS   No implementa Marsupial. Treballa amb paquets SCORM
Saganet Multimedia, SL RS    
Sangakoo - - No implementa Marsupial
Santillana RS   L'accés directe al llibre no funciona. Per tant, sempre s'ha d'especificar una unitat i/o activitat. A més a les activitats que contenen algun caràcter especial (com ara accents o dièresi) no es desen els resultats.
Teide RC    
Text - La Galera RC   Els resultats de l'alumnat s'envien al Moodle d'Àgora cada 5 minuts.
TutorMates - - No implementa Marsupial. És una aplicació d'escriptori
Vicens Vives RS  
Wiris - - No implementa Marsupial. Són mòduls de Moodle (Chemistry, Editor i, en breu, Quizzes) que els centres interessats han de contractar per poder-los utilitzar dins d'Àgora


* A la llista anterior només consten els proveïdors de continguts que han proporcionat les dades d'accés a, com a mínim, un dels seus llibres digitals o bé que han respost la sol·licitud que va enviar l'equip d'Àgora.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 8 de febrer 2022, 13:53
 
 
Per poder accedir als llibres digitals des dels espais Moodle d'Àgora s'ha d'activar i configurar el mòdul de Marsupial. Es pot consultar més informació sobre com fer-ho a la pregunta freqüent: Com activar i configurar Marsupial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats.
Per afegir un llibre digital cal accedir al curs de Moodle on s'incorporarà el contingut i crear una activitat del tipus Contingut remot mitjançant el selector "Afegeix una activitat o un recurs".
 
Selecciona el tipus d'activitat

A continuació cal omplir el formulari.
Configuració activitat marsupial
  • Nivell. Permet seleccionar el nivell educatiu del llibre (p.ex. 1r ESO).
  • Llibre/ISBN. Permet seleccionar el llibre que es vol utilitzar. Aquesta llista conté tots els llibres disponibles per al nivell seleccionat i mostra entre parèntesi el nom del proveïdor de continguts.
  • Unitat i Activitat. Opcionalment, el mòdul també permet escollir una unitat o, fins i tot, en alguns casos, una activitat del llibre seleccionat. Ara bé, aquests camps no són obligatoris i, en alguns casos, poden no contenir cap informació.
A banda dels paràmetres anteriors, aquestes activitats també ofereixen la possibilitat de configurar altres aspectes relatius a l'aparença dels continguts:
  • Al'apartat Aparença de les activitats de tipus Contingut remot es pot indicar, entre d'altres, si els continguts s'han de visualitzar a la mateixa finestra o a una finestra nova (opció recomanada). Per veure totes les opcions cal fer clic a l'enllaç Mostra'n més...

Aparença: altres opcions de configuració de l'activitat
  •  Finalment cal configurar la resta de paràmetres comuns a totes les activitats del Moodle i fer clic a Desa els canvis i torna al curs.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer si no apareixen tots els llibres contractats a la llista d'algun dels proveïdor de continguts?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 18 d’octubre 2011, 11:15
 

S'ha de contactar amb el SAU d'Àtria ja que la informació que apareix al vostre espai Moodle s'obté d'allà. Ara bé, abans de fer-ho és recomanable que entreu amb un usuari/ària amb permisos d'administració, accediu a Recursos remots | Continguts | Nom del proveïdor i feu clic sobre el botó Descarrega/Actualitza l'estructura de llibres per garantir que les dades que teniu estan actualitzades. 

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer si falta algun proveïdor de continguts?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 18 d’octubre 2011, 12:45
 

S'ha de contactar amb el SAU d'Àtria ja que la informació que apareix al vostre espai Moodle s'obté d'allà. Ara bé, abans de fer-ho és recomanable que entreu amb un usuari/ària amb permisos d'administració, accediu a Recursos remots | Proveïdors | Sincronitza proveïdors per garantir que les dades que teniu estan actualitzades. 

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Com funciona la gestió de les llicències de l'alumnat a Àtria?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 19 d’octubre 2011, 10:18
 
L'esquema següent mostra el procés que han de seguir els centres per gestionar les llicències dels llibres digitals mitjançant Àtria:

Gestió de llicències de l'alumnat a Àtria

Al Manual de centres d'Àtria es pot consultar més informació sobre aquest procés.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què ha de fer l'alumnat per accedir als llibres digitals?

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 8 d’octubre 2020, 13:17
 
 

L'alumnat té dues opcions per accedir als llibres digitals des dels espais Moodle d'Àgora: 

  • Des d'un curs (opció recomanada). El professorat pot afegir activitats de tipus "Contingut remot" dins dels cursos que faciliten l'accés als llibres digitals. La pregunta freqüent Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals? explica com afegir aquestes activitats. El principal avantatge d'enllaçar els llibres d'aquesta forma és que, en alguns casos, si el proveïdor de continguts ho permet, els resultats de l'alumnat queden registrats al llibre de qualificacions del Moodle. Per conèixer quins proveïdors de continguts permeten desar els resultats es pot consultar la pregunta freqüent Quins proveïdors de continguts s'han provat a Àgora amb el mòdul de Marsupial?.

    Si l'alumnat intenta accedir a un llibre pel qual encara no té assignada cap credencial, el sistema li mostrarà un formulari perquè la pugui introduir manualment si la coneix. En aquest cas, si la credencial que introdueix l'alumnat és vàlida, el sistema no li tornarà a demanar mai més.
  • Des del bloc Els meus llibres. En aquest cas, si l'administrador/a afegeix aquest bloc a la primera pàgina de Moodle, a l'alumnat li apareixerà automàticament la llista de llibres pels quals tingui assignada alguna credencial. 

Si està activat el paràmetre Botó afegeix credencial de l'apartat Administració del lloc | Connectors | Blocs | Els meus llibres, l'alumnat també podrà afegir manualment la credencial d'algun llibre (sempre i quan la conegui).

Per afegir un llibre i la seva credencial al bloc Els meus llibres l'alumnat ha de fer clic al botó Afegeix.
 

A continuació l'alumnat ha de triar el llibre del qual vol afegir la credencial i fer clic a Desa els canvis.

Afegeix llibre


Si el llibre s'ha afegit correctament l'alumnat hi podrà accedir des del bloc "Els meus llibres".
 
En cas de voler que l'alumnat pugui editar les seves credencials caldrà donar un permís als usuaris autenticats. 
Per fer-ho cal anar a Adminsitració del lloc | Usuaris | Permisos | Definició de rols, editar el rol Usuari autenticat, cercar el permís editowncredentials, fer clic a Permet  i desar els canvis.
Un cop fet això, els apareixerà el botó Gestiona al bloc Els meus llibres.




A continuació podeu consultar un esquema amb els passos anteriors:
 
Què ha de fer l'alumnat per obrir un llibre digital?
 
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer si, en intentar accedir a un llibre, em demana la credencial?

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 24 d’octubre 2011, 08:26
 

Si en intentar accedir a un llibre, apareix una pàgina on es demana la credencial del llibre i:
  1. Ja heu fet els passos que es comenten a Com activar i configurar Marsupial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats? 
  2. Ja heu sincronitzat correctament els usuaris tal i com s'explica a Què s'ha de fer per sincronitzar els usuaris del meu espai Moodle amb Àtria?
  3. Heu actualitzat la llista de credencials fent clic sobre el botó Recursos remots | Credencials | Sincronitza credencials
 poden passar dues coses:
  • O bé que es tracti d'un professor/a que no té la llicència a Àtria però que la conegui perquè el proveïdor de continguts li hagi fet arribar. En aquest cas, el professor/a podrà introduir aquesta clau de forma manual i, a partir de llavors, ja podrà accedir sempre al llibre sense haver-la de tornar a introduir.
  • Que l'usuari/ària no disposi d'aquesta credencial ni el proveïdor de continguts li hagi fet arribar. En aquest últim cas, tant si l'usuari/ària disposa de les credencials d'accés directe a Àtria com si no, s'ha de contactar amb el proveïdor de continguts.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer per accedir als llibres digitals si tenim llicències que no hem obtingut mitjançant Àtria?

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 11 de novembre 2011, 13:52
 

Els centres que disposin de llicències de llibres digitals però que no utilitzin Àtria han de seguir els passos següents per poder-hi accedir:
  1. Activar el servei Marsupial al seu espai Moodle des del portal d'Àgora. Aquesta acció només la poden realitzar els Gestors de centre.
  2. Accedir amb permisos d'administració a l'espai Moodle i fer clic sobre el botó Notificacions.
  3. Donar d'alta el proveïdor de continguts amb les dades facilitades per aquest fent clic sobre el botó Afegeix proveïdor nou de l'apartat Recursos remots | Proveïdors | Administra proveïdors del bloc d'Administració del lloc.
  4. Descarregar l'estructura de llibres del proveïdor de continguts, fent clic sobre el seu nom des de l'opció Recursos remots | Continguts | Llista de proveïdors | Nom proveïdor del bloc d'Administració del lloc. En fer-ho s'actualitzarà la llista de llibres disponibles.

A partir d'aquest moment, el professorat editor podrà afegir activitats de tipus "SCORM remot" i/o "Contingut remot" per accedir als llibres contractats. Cada proveïdor de continguts incorpora, com a mínim, llibres a un dels dos tipus d'activitats (SCORM remot o Contingut remot). A més, alguns proveïdors també permeten accedir directament a una unitat del llibre o, fins i tot, a alguna activitat concreta.

Un cop creada l'activitat, l'alumnat ja podrà accedir al llibre automàticament sempre i quan l'administrador/a de l'espai Moodle hagi introduït manualment les seves credencials d'accés al llibre des de l'apartat Recursos remots | Credencials | Administra credencials del bloc d'Administració del lloc. Ara bé, en cas que l'administrador/a no hagi afegit aquestes credencials, quan un alumne/a o professor/a intentin accedir a qualsevol dels llibres, el sistema li mostrarà un formulari per tal que pugui introduir-la (en cas que la conegui).

Trobareu més informació sobre les tipologies d'activitats que es poden crear a la pregunta freqüent: "
Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals?".
Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Quina és la política de quotes dels serveis d’Àgora i què s'ha de fer per ampliar-la?

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 19 de gener 2012, 18:25
 
A començaments del 2012 s’ha fet una revisió de la política de quotes als serveis d'Àgora per tal d’implementar noves millores i funcionalitats.

Amb la nova política de quotes es procedirà a l'enviament d'un correu electrònic en el cas que s’estigui arribant al màxim de la quota designada i/o es superi.

Quan s'enviarà aquest avís?

El gestor/a del centre i el mateix centre a través de la seva adreça Xtec rebran un correu electrònic d’avís quan:
  • s'hagi superat el 70% d'ocupació de la quota
  • i el 30% de l'espai restant no sigui superior a 1 Gb.

Com puc sol·licitar més espai?

Per tal de sol·licitar una ampliació d'espai s'ha d'anar a l’Eina de Gestió, identificar-se com a gestor/a, accedir a El meu Àgora | Serveis i fer clic a Sol·licita més espai. En la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica els passos que ha de seguir un centre per donar d'alta els gestors.

Gestió de serveis

A l'apartat Sol·licituds disponibles seleccioneu Ampliació de quota, trieu el afectat (a l'exemple anterior, Moodle) i a continuació expliqueu els motius pels quals necessiteu aquesta ampliació.

Sol·licituds del centre

Un cop feu la tramesa de la sol·licitud apareixerà una pantalla resum amb les dades de la petició.

Estat de la sol·licitud

Per poder fer el seguiment de la petició podeu anar a Altres sol·licituds i a la columna Estat comprovar si diu En estudi, Solucionada o bé Denegada. En un període d'aproximadament una setmana obtindreu resposta a la petició. A la columna Resposta dels administradors trobareu una petita explicació de l'acció feta (espai ampliat, motius pels quals la petició no ha estat acceptada...).

Què passa si s'exhaureix el 100% de l'espai?

En el moment que la quota hagi arribat al seu límit màxim cap usuari/ària (tant alumnat com professorat) del Moodle podrà pujar cap fitxer i, quan intenti fer-ho, li apareixerà el missatge següent:

Quota exhaurida
Per tant, és important, en el moment que el centre rebi els missatges d'avís que anuncien que s'ha superat el 85% de la seva quota, alliberi tot l'espai possible i, si tot i així necessita més espai, faci la petició per ampliar-la. 

Què puc fer per alliberar espai?

Existeixen diversos mecanismes que permeten estalviar espai de la quota:
  • Esborrar cursos o continguts antics
  • Esborrar còpies de seguretat obsoletes
  • No crear còpies de seguretat o, en cas de crear-les, descarregar-les a l'ordinador local i esborrar-les de l'espai Moodle. Com s'explica a aquesta pregunta freqüent, a Àgora cada dia es fa una còpia completa de tota la base de dades i, tot i que sí que és recomanable fer còpies periòdicament (com ara a finals de cada trimestre) no és necessari fer-ho de forma habitual cada setmana.