GENERAL: Quina és la política de quotes del Moodle i el Nodes? | ||
---|---|---|
La quota dels espais d'Àgora és diferent segons el servei:
Des de gener de 2012, el sistema envia un correu electrònic en el cas que s’estigui arribant al màxim de la quota designada i/o se superi. En el cas de les EOI, aquest missatge s'envia des de març de 2012. Quan s'enviarà aquest avís?S'enviarà un missatge de correu electrònic a la bústia del correu XTEC dels gestors del centre i al codi de centre quan es donin aquestes dues condicions:
Com puc saber l'espai que em queda?Per tal de consultar l'espai de disc ocupat en cadascun dels serveis Àgora cal accedir a l'espai de gestió ja sigui mitjançant l'usuari genèric del centre (codi de centre) o bé mitjançant algun dels gestors que el centre hagi designat. En la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica com donar d'alta aquest gestor/a. Un cop dins, a l'apartat El meu Àgora apareixen un seguit de dades relatives als diferents serveis que el centre ha sol·licitat entre les quals es mostra el percentatge de disc ocupat sobre el total, així com els valors en MB i el botó Actualitza per refrescar l'ocupació actual. En el cas del Moodle, disposeu d'una funcionalitat per saber quant d'espai ocupa cada curs de manera individual. Per accedir-hi heu d'entrar al Moodle amb un usuari/ària amb rol d'administració i, en el bloc Administració del lloc, heu de clicar a Informes | Ocupació del disc. A la pestanya de Cursos disposeu del detall d'ocupació per a cada curs i a la pestanya Còpies de seguretat disposeu del llistat de totes les còpies de seguretat que hi ha al Moodle, l'usuari al que pertanyen i una icona d'una paperera que us permetrà eliminar la còpia. Heu de tenir en compte que degut a la gran quantitat de fitxers, la càrrega d'aquesta pàgina pot tardar alguns minuts. En aquest enllaç podeu trobar amb més detall el procés per eliminar còpies de seguretat dels usuaris.
Com puc sol·licitar més espai?Per tal de sol·licitar una ampliació d'espai s'ha d'anar a l'Eina de Gestió, identificar-se com a gestor/a, accedir a El meu Àgora | Serveis i fer clic a Sol·licita més espai. Ara bé, aquest botó per sol·licitar més espai només apareixerà quan a un servei es donin aquestes dues condicions:
A l'apartat Sol·licituds disponibles seleccioneu Ampliació de quota, trieu el servei afectat (a l'exemple anterior, Moodle, però podeu fer el mateix amb Nodes) i a continuació expliqueu els motius pels quals necessiteu aquesta ampliació. Un cop feu la tramesa de la sol·licitud apareixerà una pantalla resum amb les dades de la petició. Per poder fer el seguiment de la petició podeu anar a Altres sol·licituds i a la columna Estat comprovar si diu En estudi, Solucionada o bé Denegada. En un període d'aproximadament una setmana obtindreu resposta a la petició. A la columna Resposta dels administradors trobareu una petita explicació de l'acció feta (espai ampliat, motius pels quals la petició no ha estat acceptada...). Què passa si s'exhaureix el 100% de l'espai?En el moment que la quota hagi arribat al seu límit màxim cap usuari/ària (tant alumnat com professorat) podrà pujar cap fitxer i, quan intenti fer-ho, en el cas del Moodle, li apareixerà el missatge següent:Per tant, és important, en el moment que el centre rebi els missatges d'avís que anuncien que ha superat el 85% de la seva quota, alliberi tot l'espai possible i, si tot i així en necessita més, faci la petició d'ampliació corresponent. Què puc fer per alliberar espai al Moodle?Existeixen diversos mecanismes que permeten estalviar espai de la quota:
Què puc fer per alliberar espai al Nodes?
|
GENERAL: Quina és la política de quotes dels serveis d’Àgora i què s'ha de fer per ampliar-la? | ||
---|---|---|
A començaments del 2012 s’ha fet una revisió de la política de quotes als serveis d'Àgora per tal d’implementar noves millores i funcionalitats. Amb la nova política de quotes es procedirà a l'enviament d'un correu electrònic en el cas que s’estigui arribant al màxim de la quota designada i/o es superi. Quan s'enviarà aquest avís?El gestor/a del centre i el mateix centre a través de la seva adreça Xtec rebran un correu electrònic d’avís quan:
Com puc sol·licitar més espai?Per tal de sol·licitar una ampliació d'espai s'ha d'anar a l’Eina de Gestió, identificar-se com a gestor/a, accedir a El meu Àgora | Serveis i fer clic a Sol·licita més espai. En la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica els passos que ha de seguir un centre per donar d'alta els gestors.A l'apartat Sol·licituds disponibles seleccioneu Ampliació de quota, trieu el afectat (a l'exemple anterior, Moodle) i a continuació expliqueu els motius pels quals necessiteu aquesta ampliació. Un cop feu la tramesa de la sol·licitud apareixerà una pantalla resum amb les dades de la petició. Per poder fer el seguiment de la petició podeu anar a Altres sol·licituds i a la columna Estat comprovar si diu En estudi, Solucionada o bé Denegada. En un període d'aproximadament una setmana obtindreu resposta a la petició. A la columna Resposta dels administradors trobareu una petita explicació de l'acció feta (espai ampliat, motius pels quals la petició no ha estat acceptada...). Què passa si s'exhaureix el 100% de l'espai?En el moment que la quota hagi arribat al seu límit màxim cap usuari/ària (tant alumnat com professorat) del Moodle podrà pujar cap fitxer i, quan intenti fer-ho, li apareixerà el missatge següent:Per tant, és important, en el moment que el centre rebi els missatges d'avís que anuncien que s'ha superat el 85% de la seva quota, alliberi tot l'espai possible i, si tot i així necessita més espai, faci la petició per ampliar-la. Què puc fer per alliberar espai?Existeixen diversos mecanismes que permeten estalviar espai de la quota:
|
GENERAL: Quins són els criteris per incorporar funcionalitats noves a Àgora? | ||
---|---|---|
Àgora és un sistema compartit per més d'un miler de centres docents. El disseny tècnic d'Àgora no permet instal·lar o desinstal·lar un determinat mòdul només per a un centre: qualsevol modificació del sistema afecta directament les plataformes de tots els centres que en fan ús. Amb tot, Àgora és un sistema en contínua evolució que va incorporant regularment nous recursos, temes i funcionalitats. Si coneixeu algun mòdul addicional de Moodle que penseu que seria convenient incorporar a Àgora, envieu un missatge al fòrum de suport. L'equip tècnic estudiarà la vostra proposta i farà les proves necessàries per comprovar que es pugui integrar bé a Àgora. Per altra banda, tot el codi font que forma part d'Àgora és públic i està disponible a https://github.com/projectestac/agora. Hi ha diverses empreses i institucions que fan ús d'aquest codi per a d'altres instal·lacions de Moodle i Nodes (web de centre). Per evitar problemes legals, qualsevol component que s'introdueixi a Àgora ha de tenir una llicència d'ús que en permeti la lliure distribució a terceres parts. Abans d'incorporar un nou mòdul a Àgora hem de comprovar que compleixi tres condicions: a) Els mòduls han de tenir un clar interès educatiu i han de poder ser emprats per TOTS els centres que fan ús de la plataforma. No es poden instal·lar mòduls només per a un determinat centre. b) Des del punt de vista tècnic, cal comprovar que els mòduls no afectin el rendiment global o la seguretat del sistema, i que tinguin al darrera un equip de desenvolupament que n'asseguri la continuïtat quan apareguin noves versions de Moodle. c) Des del punt de vista legal, els mòduls han de ser compatibles amb la llicència d'ús i distribució de Moodle (actualment GPL v3) i han de respectar la legalitat vigent pel que fa a la protecció de dades. |
MOODLE2: Com puc restaurar un curs del Moodle 1.9 al 2.4 d'Àgora amb dades d'usuari/ària? | ||
---|---|---|
La migració de cursos del Moodle 1.9 al Moodle 2.4 d'Àgora s'ha realitzat sense dades d'usuari/ària. Aquest procés de migració vàlid per a gairebé tots els cursos i centres es troba documentat pas a pas a: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/jtm2/index En cas que necessiteu congelar un fòrum sencer amb les intervencions dels usuaris a mode de consulta trobareu com fer-ho a la PMF Com descarregar un fòrum sencer del Moodle 1.9? Si la necessitat és mantenir un curs sencer amb totes les intervencions als fòrums, les tasques lliurades, les respostes als qüestionaris... podeu fer servir el procediment que es descriu al document Migració manual de cursos Moodle 1.9 a 2.4. Aquest sistema només s'hauria de fer servir en casos molt concrets com cursos que tenen un seguiment de més d'un any lectiu, un exemple d'això seria un curs que es fa servir a tota l'etapa de Batxillerat. |
[MOODLE] Activació de l'autenticació amb IDI | ||
---|---|---|
A partir de setembre de 2023 els centres tenen l'opció de fer servir l'autenticació mitjançant l'IDI tant per a l'alumnat com per al professorat. En cas que vulgueu feu servir aquest mètode d'autenticació us recomanem que comenceu amb usuaris nous al centre, és a dir a partir de 1r d'ESO, i a partir d'aquí anar fent un canvi progressiu d'autenticació. De moment no hi ha prevista una migració d'antics usuaris disponibles i en ús al Moodle, per això no es recomana l'ús d'aquest mètode d'autenticació per a usuaris ja existents.
Com activar aquest mètode d'autenticació al Moodle?
Tant professorat del centre com alumnat poden accedir amb el seu compte d'IDI, a més, el sistema disposa d'una restricció per codi de centre. Això fa què els usuaris només puguin accedir al Moodle del centre que tenen informat a l'IDI. En el cas que el codi de centre no coincideixi es mostrarà un missatge similar a aquest:
El codi de centre de l'usuari xxxxxx@edu.gencat.cat (Nom Cognom) a l'IDI és 08000001. Només poden entrar al Moodle els usuaris amb el codi de centre 08000002.
En el cas que a IDI no hi hagi cap codi de centre informat, el sistema també mostra un error. En aquest cas, caldrà afegir la informació correcta a l'IDI.
En tots dos errors, cal obrir un tiquet al SAU indicant el problema, si és que el codi de centre a l'IDI no apareix o bé que és erroni.
Accés del professoratEn
el cas del professorat si l'usuari ja existeix al Moodle i es vol fer servir aquest mètode
d'autenticació, caldrà editar els usuaris abans que accedeixin per
modificar el mètode manual d'autenticació per OAuth2. És necessari que el compte del Moodle abans d'accedir amb IDI tingui la mateixa adreça de correu electrònic que apareix a l'IDI, normalment el correu XTEC.
IMPORTANT! si hi ha un compte al Moodle amb un correu diferent del que hi ha a l'IDI es crearà un compte nou. En aquest cas caldrà eliminar l'usuari nou, editar l'antic amb el correu XTEC i tornar-hi a accedir. Un cop accedit, el professorat pot posar l'adreça de correu que vulgui ja que aquesta comprovació només es fa el primer cop.
Accés de l'alumnatAccés recomanat només per a alumnat nou a 1r d'ESO en cas d'educació secundària, i d'alumnat de 5è de primària que encara no tingui compte creat al Moodle.
Càrrega prèvia per CSV1. Exportar alumnat de l'IDI 2. Crear un CSV amb l'alumnat a carragar al Moodle. El camps que ha de contenir són els següents
username,firstname,lastname,password,email,auth 00000000@edu.gencat.cat,Nom,Cognoms,not cached,00000000@xtec.invalid,oauth2 3. Carregar l'alumnat anant a Administració del lloc | Usuaris | Carrega usuaris. Podeu trobar com pujar un fitxer CSV amb usuaris en aquest enllaç. 4. Si l'alumnat del centre té correu electrònic (Workspaces per exemple) caldrà que aquests editin el seu perfil i el posin per rebre les notificacions del Moodle. Creació automàtica de comptes en accedir per primer copAccedir amb l'usuari "admin" a Administració del lloc | Connectors | Gestió de l'autenticació i comprovar que el paràmetre "Evita la creació de comptes nous durant el procediment d'autenticació" està desmarcat.
Un cop desmarcada aquesta opció i configurat l'accés mitjançant OAuth vist a l'inici d'aquest document, quan un usuari accedeix amb el seu compte IDI, l'usuari es crearà automàticament al Moodle.
Aquesta opció només és recomanable per a usuaris nous, si l'usuari ja existeix al Moodle i en fer la validació no coincideix l'adreça de correu electrònic es creaerà un compte nou totalment diferent al compte que ja existia al Moodle.
|
MOODLE: Es pot utilitzar Àgora per gestionar l'assistència dels alumnes a classe? | ||
---|---|---|
Des de l'actualització d'Àgora-Moodle del juny de 2022 (Moodle 3.11.7+), els Moodle d'Àgora disposen del connector Attendance que permet fer el seguiment d'assistència de l'alumnat. El mòdul d'activitat d'assistència permet que un professor registri l'assistència a les classes i que els estudiants vegin el seu propi registre d'assistència. El professor pot crear diverses sessions i pot marcar l'estat d'assistència com a «Present», «Absent», «Tard», o «Justificat», o modificar els estats per adaptar-los a les seves necessitats. Els informes estan disponibles per a tota la classe o per als estudiants individualment. |
MOODLE: Què s'ha de fer per moure els cursos que tenia al Moodle d'un altre servidor a l'Àgora? | ||
---|---|---|
La migració dels cursos que qualsevol centre tingués a servidors diferents d'Àgora l'ha de realitzar el propi centre. Els cursos s'han de passar a l'Àgora un a un seguint els passos següents (en ordre):
|
MOODLE: Què s'ha de fer per pujar fitxers més grans de 25 MB al servidor? | ||
---|---|---|
Des de les aplicacions d'Àgora, només es poden pujar fitxers de fins a 25 MB. En algunes ocasions, per exemple, quan s'han de pujar restauracions de cursos del Moodle, amb 25 MB no n'hi ha prou. Per tal de poder pujar fitxers d'una mida superior a 25 MB i menor a 800 MB el centre ha d'haver designat prèviament un usuari/ària gestor/a a l'espai de gestió que s'encarregui de realitzar aquest tràmit. A la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica com designar aquest gestor/a. Un cop designat el gestor, aquest pot accedir a l'espai de gestió d'Àgora i Àgora-EOI i dins l'apartat "El meu Àgora", en la secció "Gestió de fitxers" trobarà el formulari següent: Aquest formulari indica el percentatge de disc ocupat sobre el total seguit d'un quadre de selecció de fitxers en el que cal especificar el fitxer a pujar. Ara bé, abans de fer-ho, cal tenir presents les restriccions següents:
Podeu consultar la política de quotes a aquesta pregunta freqüent. |
MOODLE: Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals? | ||
---|---|---|
Per poder accedir als llibres digitals des dels espais Moodle d'Àgora s'ha d'activar i configurar el mòdul de Marsupial. Es pot consultar més informació sobre com fer-ho a la pregunta freqüent: Com activar i configurar Marsupial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats.
Per afegir un llibre digital cal accedir al curs de Moodle on s'incorporarà el contingut i crear una activitat del tipus Contingut remot mitjançant el selector "Afegeix una activitat o un recurs". A continuació cal omplir el formulari.
A banda dels paràmetres anteriors, aquestes activitats també ofereixen la possibilitat de configurar altres aspectes relatius a l'aparença dels continguts:
|
Activitats H5P i banc de contingut | ||
---|---|---|
Des del juliol de 2022 Àgora passa a utilitzar el connector natiu d'H5P millorant així la seva integració amb el sistema. A continuació trobereu explicat el funcionament de les noves activitats H5P i la seva integració dins del banc de contingut de Moodle. Activitats H5P nativesEls continguts interactius H5P passen a ser una activitat que s'anomena Activitat H5P integrada al codi base del Moodle. Les novetats i avantatges que ofereix aquesta activitat són les següents:
Cal triar si es vol fer una còpia de fitxer o crear un accés directe. En aquest segon cas, si s’edita el fitxer des del banc de continguts, aquest s’actualitzarà de forma automàtica al curs. Si es fa una còpia del fitxer, aquest quedarà associat només al curs
IMPORTANT: En cas de triar fer una còpia, el fitxer no s’afegirà al banc de continguts.
El banc de contingutEl banc de continguts és un repositori del curs on es poden guardar, editar i crear continguts H5P. A aquests continguts es pot accedir també des del selector de fitxers.
El banc de contingut permet crear continguts H5P (1) o carregar un contingut en format fitxer H5P extern (2) Al fer clic al botó Afegeix es mostren els tipus de contingut H5P que permet crear. Els continguts existents també tenen l'opció d'editar-los al banc de continguts. Per defecte les activitats es creen amb visibilitat pública. Aquest paràmetre va associat a l'usuari i es pot canviar accedint a les preferències del banc de contingut des del seu perfil. En cas de voler que no ho sigui, un cop creada, cal marcar l’opció Fes-ho ocult. |