dijous, 28 de març 2024, 10:40
lloc: Portal de suport d'Àgora-EIX
Curs: Portal de suport d'Àgora-EIX (Suport d'Àgora-EIX)
Glossari: Preguntes freqüents NODES
Administrador/a Espai de suport

Com funciona l'extensió "Reserves"?

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 10 d’octubre 2016, 14:34
 

Per accedir a l'extensió de reserves cal que aneu al Tauler del vostre nodes i feu clic a Reserves.




Índex de continguts:

  1. Com s'afegeixen els espais i equips a reservar?
  2. Com es fa una reserva?
  3. Com es poden visualitzar totes les reserves juntes?
  4. Notes d'interès sobre l'extensió



Com s'afegeixen els espais i equips a reservar?


En primer lloc cal definir els espais o equips a reservar. Per fer-ho, cliqueu a Espais i equips | Afegeix i ompliu els camps següents:

  1. Nom: es mostrarà a l'hora de fer una reserva.
  2. Descripció: característiques de l'espai o l'equip.
  3. Imatge: imatge del recurs.
  4. Disponibilitat del recurs: si de forma temporal un recurs no està disponible podeu triar aquí l'opció "no disponible" per tal que els usuaris no el puguin reservar. Les reserves que hi hagi sobre aquest recurs no s'eliminaran ni modificaran.
  5. Color amb el que es mostrarà al calendari, n'hi ha 10 disponibles.




Un cop s'afegeixin espais o equips, els usuaris següents ja podran fer reserves:

  1. Administradors
  2. Editors
  3. Autors
  4. Professors*
  5. Col·laboradors (només podran visualitzar les reserves, no crear-ne ni editar-ne).

El rol professor s’ha creat expressament per a aquesta extensió però està previst que incorpori altres funcionalitats en un futur. Per assignar el rol Professor als usuaris ho podeu fer de dues maneres diferents:

  • Editeu el perfil de l’usuari i a l’apartat rol triar “Professor”.

  • En cas que feu servir la xarxa privada (els nodes), tots els usuaris que estiguin als nodes “Professorat” i/o “Mestres” amb rol “Col·laborador” passaran a tenir aquest rol de forma automàtica. A partir d'aquest moment, quan doneu d’alta un usuari a un d’aquests nodes de la xarxa privada (“Professorat” i/o “Mestres”" i/o node seleccionat per l'administrador), automàticament se li assignarà aquest rol de Professor. En cas de voler definir un altre node per defecte, podreu configurar-ho des del Tauler | Opcions | General.



Com es fa una reserva?


Per fer una reserva feu clic a Tauler | Reserves | Afegeix.




A continuació ompliu els camps de la reserva començant pel Títol i la Descripció  i a l'apartat Paràmetres de la reserva trieu un espai o equip del desplegable. Veureu que es carrega de forma automàtica la imatge il·lustrativa del recurs a l'apartat Informació del recurs i a l'apartat Calendari de reserves es mostren les reserves (en cas que n'hi hagin) fetes sobre aquest espai o equip per poder triar dates que no se solapin.




Seguidament trieu la data de la reserva. Podeu fer dos tipus de reserves:


  1. Puntuals
    Trieu la data d'inici (la data de finalització s'omplirà de forma automàtica amb la mateixa data) i l'hora d'inici i de finalització (el sistema proposa 1h després però la podeu modificar). També podeu escriure l'hora en cas que sigui necessari, per exemple 10:45h. Finalment, feu clic al botó Publica que hi ha a la banda superior dreta.

    A l'exemple anterior la reserva es faria pel dia 23 de setembre de 12 a 13h.

  2. Periòdiques
    Trieu la data d'inici i modifiqueu la data de finalització. A continuació apareixeran els dies de la setmana per poder triar en quins dies es farà la reserva. Trieu també l'hora d'inici i de finalització. Feu clic al botó Publica que hi ha a la banda superior dreta.

    A l'exemple anterior la reserva es faria per tots els dilluns i dimecres d'octubre a desembre de 10:30h a 11:30h.


En tots dos tipus de reserves si hi ha algun conflicte a l'hora de crear-la (data solapada per exemple) el sistema mostra un missatge d'error però desa la reserva com a "Pendent" per tal que l'usuari la pugui modificar.


Com es poden visualitzar totes les reserves juntes?


Per poder visualitzar totes les reserves a un sol calendari aneu a l'apartat Tauler | Reserves | Calendari.

Podeu visualitzar les dades de les reserves passant per sobre boleta de color i es mostrarà el detall de la reserva. Si feu clic s'obrirà una finestra amb els detalls de la reserva.




O bé fer clic a la caixa i es mostrara el detall de totes les reserves del dia.




També podeu navegar pels mesos o canviar la visualització del calendari des dels botons de la part superior dreta.


Finalment, podeu seleccionar els recursos a visualitzar (en el cas que n'hi hagi molts) fent clic al desplegable Espais i equips.



Notes d'interès sobre l'extensió:


  • El sistema permet fer reserves en dates anteriors a l'actual, en cas de triar-ne una el sistema avisa amb un text informatiu.
  • Els administradors poden fer reserves privades en cas que sigui necessari. Per fer-ho cal seleccionar la visibilitat a la part superior dreta.
  • A l'apartat Tauler | Reserves | Totes les reserves es mostren totes les reserves creades per tots els usuaris. L'administrador podrà editar i eliminar qualsevol d'elles però la resta d'usuaris només podran editar o eliminar les seves reserves.
  • Els administradors i els editors poden realitzar reserves en nom d'altres.
  • Quan s'intenta esborrar un recurs, es comprova que aquest no tingui associades reserves. Si no en té cap s'esborra, en cas contrari no es pot esborrar fins que s'esborrin les reserves associades. En eliminar una reserva surt un missatge d'avís i un cop eliminada ja no es pot recuperar.
  • Taula de rols i funcionalitats: