dilluns, 26 d’octubre 2020, 11:47
lloc: Àgora
Curs: Àgora (agora)
Glossari: Preguntes freqüents NODES
Administrador/a Espai de suport
Imatge Administrador/a Espai de suport

Error en el calendari: una o més de les vostres entrades no es poden mostrar

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 14 de gener 2015, 14:32
 
  • A Google Calendar heu copiar l'identificador del calendari.

    id%20calendari.png

     
  • Recordeu que el calendari ha de ser públic, si no ho és, no funcionarà.

    Selecci%C3%B3_870.png
Imatge Administrador/a Espai de suport

Gestió de documents de centre

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 9 de novembre 2017, 12:19
 

NODES incorpora un sistema de gestió documental anomenat BP-Docs. Permet incloure tot tipus de documents, etiquetatge, permisos i control de versions. Aquest sistema s’integra molt bé amb els nodes (grups) de la xarxa interna.

Per accedir al gestor documental, aneu a http://agora.xtec.cat/nomdelcentre/docs

BP-Docs no és un sistema jeràrquic de documents en carpetes. És un sistema basat en etiquetes.

En un sistema jeràrquic clàssic, el document només pot estar en un sol lloc. Sense una planificació i un manteniment molt acurat, aquests sistemes tendeixen a la dispersió.

El sistema jeràrquic clàssic té una estructura semblant a aquesta: 

On es troba la programació de 2n d’ESO de matemàtiques?

Matèries/Matemàtiques? A Nivells/ESO/ESO2

Si es delega la gestió en varis usuaris, el problema es pot agreujar si no es fa un control estricte d’on s’ubica cada document.

A BP-Docs l'element principal d'organització es l'etiqueta. Si s’etiqueta bé el nostre document, els usuaris podran arribar al document independentment del camí:

BP-Docs permet associar el document a un node (grup). Això permet tenir els documents molt a prop quan s’està treballant en un node.

Conceptualment, a BP-Docs, es poden crear tres tipus de documents:

  1. Document simple

  2. Document amb fitxer adjunt

  3. Document amb enllaços

1. Document simple

Simplement, heu d’escriure a l’editor, etiquetar i desar el document amb els permisos desitjats.

Ideal per documents i comunicats extensió petita o mitjana (ex. actes de claustre o reunions de departament) Per documents més complexos (taules, moltes imatges, etc) o extensos, és millor les altres dues opcions.

El cercador de BP-Docs cerca al contingut de la descripció facilitant la localització d’aquest tipus de documents per sobre dels altres dos tipus.

2. Document amb fitxer adjunt

Podem adjuntar fitxers amb les extensions habituals (.DOC, .DOCX, .ODT, .JPG, .PNG, .XLS, .XLSS, etc). Tot i que no és obligatori, és convenient afegir l’índex del document com a descripció del contingut ja que, el cercador de BP-Docs no busca al contingut dels fitxers adjunts, només al títol i a la descripció. En un document BP-Docs es poden adjuntar varis documents adjunts.

L’avantatge d’incloure un document adjunt o més a BP-Docs respecte a pujar els fitxers a la mediateca és que es pot etiquetar el document i associar-lo a un node.

 

3. Document amb enllaços

És un document de text on el contingut de la descripció inclou enllaços a documents que estan allotjats a repositoris al núvol (Google Drive, Dropbox, Microsoft365, etc.).

En aquest cas, s’ha de tenir en compte que hi haurà dos tipus de permisos que aplicaran al document:

  • Permisos propis del document (definits al servei del núvol)

  • Permisos del BP-Docs

Això dona molta flexibilitat.  

L’avantatge d’incloure un document ja existent (i enllaçable directament des de el núvol) a BP-Docs és que es pot etiquetar el document i associar-lo a un node.

El valor afegit que aporta BP-Docs és que permet centralitzar els documents de procedències molt diverses en un sol lloc, classificar-los i associar-los ràpidament a grups d’usuaris (nodes).

Arbre de carpetes i documents

Si trobeu a faltar una estructura jeràrquica de carpetes, podeu emular-la fàcilment amb un menú personalitzat i enllaçar directament l’adreça de l’etiqueta. Els menús personalitzats i els seus ginys associats permeten combinar enllaços de tot tipus (externes, a una etiqueta o a un document concret) proporcionant molta flexibilitat.

menú personalitzat amb enllaços a categories de documents

 

Per incloure aquest menú a la barra lateral del directori de documents, heu de: 

  1. Crear un giny de tipus Menú personalitzat amb el enllaços que vulgueu. Per enllaçar documents segons categoria, el format de l'enllaç és: 

    http://agora.xtec.cat/nom-propi-del-centre/docs/?bpd_tag=etiqueta

    Per exemple, per enllaçar la etiqueta de documents de secreataria a un institut amb nom propi "demoinstitut":

    http://agora.xtec.cat/demoinstitut/docs/?bpd_tag=secretaria

  2. Aplicar al giny la següent visibilitat (botó Visibilitat): 

    Caixa de visibilitat
    Tipus Pàgina, Index de Documents

Ara, si fem clic a l'enllaç Secretaria, ens mostrarà només els documents amb aquesta etiqueta:







Imatge Administrador/a Espai de suport

Giny amb un menú personalitzat

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 28 d’abril 2015, 16:32
 

A certes pàgines pot ser interessant tenir un menú personalitzat a un bloc lateral. Per fer-ho, només cal que creeu aquest menú i l'afegiu des de l'apartat Ginys del WordPress.

menu8.png

Podeu trobar com crear el Giny de menú personalitat a l'Ajuda de XTECBlocs.

  • Si voleu afegir el giny a la pàgina principal, heu d'inserir el giny a la zona de ginys Portada (barra esquerra) o Portada (barra dreta)
  • Si voleu afegir el giny a una pàgina de categoria, heu d'inserir el giny a la zona de ginys Categories (barra esquerra)
  • Per la resta de pàgines i articles, la zona de ginys és simplement Barra esquerra o Barra dreta.

Si voleu que un giny és mostri només a una pàgina o categoria concreta, heu d'establir la seva visibilitat amb el botó Visibilitat

 

Imatge Administrador/a Espai de suport

Importació de continguts de la Intraweb

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 7 de juliol 2016, 17:14
 


El centres que disposen d'un espai Intraweb disposen, en el seu espai Nodes, d'una eina per copiar continguts de la Intraweb cap al Nodes.

Per importar continguts, accediu al vostre Nodes amb un usuari amb permisos d'administració i aneu a Eines | Importa | Intraweb. En cas que no veieu l'extensió, envieu un missatge al fòrum de dubtes de Nodes i us l'activarem.


Les dades que podreu importar des de Nodes són les següents:

  • Usuaris
  • Notícies
  • Pàgines simples
  • Missatges d'administració / Avisos
  • Pàgines avançades / Continguts
  • Documents


En cas que no pugueu marcar alguna de les opcions vol dir que a la vostra Intraweb no teniu aquest tipus de contingut i per tant, no hi ha res a importar.

La importació es pot executar tantes vegades com sigui necessari. Podeu importar les dades de la Intraweb en vàries vegades: primer els usuaris, després les notícies...

Heu de triar també la privacitat amb la que voleu que s'importin els continguts. Trieu el que trieu, després és possible canviar-ho des del mateix contingut però ho haureu de fer un per un (pàgina per pàgina, article per article...).

Un cop finalitzada la importació, el sistema mostrarà una pantalla amb el resum de les accions que s'han realitzat.




Imatge Administrador/a Espai de suport

Menús

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 15 de juliol 2015, 08:55
 

 Accediu a l’apartat Aparença | Menús.

  • Feu clic dins del bloc Pàgines, Enllaços o Categories al contingut que vulgueu vol incorporar al Menu superior i feu clic sobre el botó Afegeix al menú:

    • A la maqueta, els títols del primer nivell s’han especificat amb lletres majúscules.

    • La resta d’ítems conserven el nom del contingut al que fan referència.

  • Al final de la pàgina, a l'apartat Paràmetres del menú heu de marcar l’opció Main menú per tal que el menú aparegui.
  • Finalment feu clic sobre el botó Desa els canvis.


    menus.png

Podeu trobar més informació sobre la creació de menús a l'apartat Els menús del lloc web d'Ajuda de XTECBlocs.

 

 

Imatge Administrador/a Espai de suport

Pàgines d’informació

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 15 de setembre 2015, 12:43
 
  • Accediu a l’apartat Pàgines | Afegeix.
  • Introduïu o editeu el títol i el contingut corresponent.
  • Al bloc Atributs de la pàgina:
    • Canvieu el Pare/mare pel que correspongui (la pàgina Pare/mare haurà d’existir per poder-la triar a aquesta llista).
    • Seleccioneu la PlantillaBarra esquerra (Subpàgines)” perquè aparegui el menú de l’esquerra quan visualitzeu la pàgina en un navegador.

 

menulateral.png

 

  • Especifiqueu la posició dins del “Pare/mare” al camp Ordre.
    NOTA: El criteri que s’ha seguit per numerar aquests ítems ha estat assignar 10 al primer element de cada submenú, 20 al segon, 30 al tercer, 40 al quart… D’aquesta forma, si el centre volgués intercalar alguna opció no haurà d’editar l’ordre de tots els subelements que vinguin a continuació sinó que directament podrà fer servir algun dels números
    intermitjos que queden buits.

Imatge Administrador/a Espai de suport

Per què a vegades no apareixen les imatges al Nodes?

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 31 de gener 2020, 12:09
 

Google té un límit de capacitat de descàrrega d'imatges que apliquen per una banda a tot el domini XTEC (tots els àlbums de fotos de tots els usuaris XTEC), per un altra banda al host "agora" o "agoraeoi" (tots els llocs Nodes de tots els centres que "xuclen" fotos ge Google són, per a Google, components d'un mateix servidor, al qual li apliquen una quota màxima de tràfic) i, finalment, segons el tràfic consumit pel client que visita el lloc (l'ordinador de l'usuari que vol visualitzar les imatges). La combinació d'aquests tres factors fa que en alguns moments se superi aquesta "quota màxima" (que mai ens han explicat exactament quina és). Quan això passa, Google et bloqueja tots els àlbums, galeries i fotos "embedides" durant una estona. En aquests moments poden aparèixer requadres negres en comptes de les fotos, però normalment si deixes passar una estona torna a funcionar correctament.

Són polítiques de quota d'ús que aplica Google a nivell global. Una alternativa seria fer servir un servei d'emmagatzematge de fotos menys concorregut, com ara Flickr. L'extensió "Àlbum" funciona també amb aquest servei.


Imatge Administrador/a Espai de suport

Picasa ha tancat, com puc penjar les fotos a Nodes?

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 19 d’agost 2016, 12:38
 

Podeu penjar les fotos a qualsevol repositori fotogràfic i capturar les adreces de les fotografies fent servir l'extensió Àlbum de Google Chrome. Amb les adreces capturades per l'extensió, podeu fer servir el carrusel del Nodes  o generar un carrusel independent


El procediment és el següent: 

  1. Instal·lar l'extensió Àlbum al navegador Google Chrome (només s'ha de fer la primera vegada)
  2. Penjar les fotos al vostre repositori preferit, com ara Google Fotos, Flickr, Dropbox etc.
  3. Capturar les adreces de les imatges amb l'extensió:

    • Si voleu crear un carrusel de nodes amb aquestes imatges, a l'extensió heu de premer el botó Llista
       
      i enganxar (CTRL+V) el codi copiat a la casella Àlbum dins d'un carrusel de Nodes
    • Si voleu crear un carrusel independent, a l'extensió heu de premer el botó Galleria.io



      i dins d'un article o pàgina de nodes, enganxar (CTRL+V) el codi a la pestanya Text


El carrusel de Nodes té molts paràmetres interessants (permet definir el nombre de fotos per diapositives, el tipus de transició, el temps entre diapositives, etc) però requereix una estona més de configuració que el carrusel nadiu de la extensió.  

A aquests enllaços podeu trobar més informació sobre l'extensió Àlbum i els carrusels de Nodes. 

Imatge Administrador/a Espai de suport

Què he de posar a la segona caixa (Descripció / Lema)?

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 28 d’agost 2015, 13:24
 

La descripció o lema es mostra a la segona caixa de la capçalera, al costat del nom del centre.

lema.png

A continuació us detallem alguns exemples del que podeu posar:

  • Context: relacionat amb els estudis i/o ubicació del centre 
    • ESO i Batxillerat al barri de la Bonaigua
    • Escola pública a Mataró
    • ...
  • Trets d'identitat:
    • Escola Fundada l'any 1940
    • Educació en valors i tracte personalitzat
    • ...
  • Events: missatges de caràcter temporal 
    • Comencem el curs!
    • Bon Nadal! 
    • Tornem el 8 de Gener!
    • ...

Exemples reals: 

lemes reals

Imatge Administrador/a Espai de suport

Recomanacions per les imatges a la capçalera

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 9 de setembre 2015, 11:33
 

La imatge o imatges de capçalera són una part fonamental de l'estètica i la identitat del vostre web.

capsalera.png

Algunes recomanacions: 

  • En principi, els motius més clàssics són: la façana del centre, el pati, les instal·lacions, l'interior dels passadissos, l'interior d'alguna classe amb alumnes treballant, etc.

  • També podeu provar amb motius més universals relacionats amb la escola i un enfoc més artístic. Exemple.  

  • Una altra alternativa és utilitzar il·lustracions i dibuixos amb motius escolars. 

  • Tant si poseu una fotografia o un carrusel, és recomanable mostrar només una fotografia a la vegada. El disseny de capçalera de nodes implica que la imatge ha de ser molt panoràmica. No sempre és senzill realitzar o triar una foto amb aquest format però val la pena.  

  • La pàgina carregarà més ràpid si utilitzeu una sola fotografia enlloc d'un carrusel. Si teniu una bona imatge representativa del centre, és la millor opció. Mida recomanada: 1000 x 220px
  • Si trieu un carrusel com a capçalera, us recomanem que mostreu només una fotografia a la vegada i que no canviï automàticament. Els canvis de diapositiva, sobretot si es fan ràpidament, distreu al visitant i provoquen irritació. 
    • Comportament de la imatge: Retalla per ajustar
    • Llisca automàticament sobre la diapositiva següent: No
    • Alçada del carrusel: 179
    • Amaga els botons de navegació, mostra'ls quan el ratolí passi per sobre:
    • Activa la paginació: No

  • Si teniu clar que voleu presentar una seqüència de diapositives però no voleu cap ordre, pot ser una bona idea que cada recàrrega de pàgina es mostri una diapositiva diferent:
    • Diapositives aleatòries:

  • Si decidiu tenir un carrusel on les fotografies vagin canviant automàticament, us recomanem que el paràmetre Segons entre el canvi de diapositives sigui com a mínim de 15 segons. Una freqüència de canvi més alta distreu al visitant i provoca irritació després d'una poca estona.