Error JSON en restaurar un curs

Error JSON en restaurar un curs

per ANGEL PEREZ BEROY -
Nombre de respostes: 10
Els companys de l'IOC ens han passat un curs de moodle en format de backup "mbz" que estem intentant restaurar al nostre espai.

Ho he intentat com a admin, contra un repositori de GoogleDrive i contra un de Dropbox creat  i habilitat al moment en veure que fallava el de GoogleDrive. El curs és gran. No és un procediment nou, ho hem fet altres vegades això de restaurar cursos des de repositoris, quasi sempre sense problemes.

El firefox em reporta un error "JSON" i el Chrome em diu que es un error d'accés a la base de dades. No arriba a carregar la còpia.

He provat de afegir a còpia amb la gestió de còpies, però em dóna el mateix error.

Em podeu ajudar?

Mercès.

Àngel

En resposta a ANGEL PEREZ BEROY

Re: Error JSON en restaurar un curs

per Administrador/a XTEC -

Bon dia Àngel,

D'entrada se m'ocorre que podria ser problema del temps de càrrega del curs. Sobretot en cursos de més de 200 MB, cal modificar el temps d'espera per restaurar el curs. Ho pots fer tu mateix des de: Administració del lloc - Connectors - Repositoris - Paràmetres comuns dels repositoris, i modificar el tems d'espera per a obtenir el fitxer, de 30 a 120 segons. Llavors torna a restaurar el curs. Quan acabis no t'oblidis de tornar a posar els 30 segons que apareixen per defecte.


Si segueixes sense poder restaurar el curs, llavors ens el pots enviar i mirarem de fer més proves. Ens el pots enviar a agora@xtec.cat.

Seguim en contacte!

Salutacions,

Isabel

En resposta a Administrador/a XTEC

Re: Error JSON en restaurar un curs

per ANGEL PEREZ BEROY -

Ja ho he provat.

Segueix amb el mateix error de base de dades amb un navegador i "JSON.parse: unexpected end of data at line 1 column 1 of the JSON data" a l'altre.

El PROBLEMA és que també ho fa en intentar restaurar cursos que ja havia restaurat abans sense problemes.

Chrome i Firefox, Windows y Linux  (4 combinacions) sempre amb compte d'administrador.

És cert que son > 200MB, i amb un de petit sí que començava bé la restauració, però haig de poder restaurar els grans també.

https://drive.google.com/open?id=0Bxv-0XUajQsDcGlwX2s0MDRkejA

Àngel

PS: falla des de repositori GoogleDrive i també de Dropbox (8 combinacinos provades)

En resposta a ANGEL PEREZ BEROY

Re: Error JSON en restaurar un curs

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -
Hola Àngel,

Hem aconseguit restaurar el curs en un ordinador nostre. Si ens passes la URL del teu Moodle i unes mínimes instruccions del lloc on el vols, ho farem nosaltres. Restem a l'espera de l'adreça

Salutacions,
Isabel
En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Error JSON en restaurar un curs

per ANGEL PEREZ BEROY -

El nostre Moodle és http://agora.xtec.cat/cfa-manuel-sacristan/moodle/

L'anàvem a posar a la categoria "Català". Es diu "Aula d'autoaprenentage de català"

Us agraeixo que el restaureu vosaltres, però fer-ho així com a norma no serà gens pràctic, ja que haurem de restaurar algun curs més al setembre i no podeu estar dedicant el vostre temps a restaurar cursos a la "clientela"

Per si us pot servir d'ajuda si li passa a més gent us diré que he continuat fent proves amb un Moodle que tinc jo a nominalia:

He intentat restaurar-lo en un Moodle que tinc per fer proves i "jugar" a cursos.aprendre.cat i em dóna el mateix error, així que dedueixo que probablement sigui un problema a arreglar en algun paràmetre per defecte del Moodle (o, pitjor, un error en el codi) pel que fa a la càrrega de l'arxiu, per que, carregat de forma "alternativa" s'ha restaurat bé.

El curs estava bé, ja que en el meu Moodle de proves tinc configurat un repositori  "intern" (no se com li diu el Moodle a això) , una carpeta dins l'arbre del Moodle on puc pujar per ftp el que vulgui i de la mida que vulgui. Des d'allí s'ha restaurat sense cap problema. Ha trigat per que el curs és molt gran i té molts cosa inserida a dins, però funciona bé.

Si poguéssim disposar d'una eina així, un repositori "intern" on pujar coses via ftp (com abans) podríem anar fent fins que s'arregli el problema, tot i que amb un espai de uns 500 MB o 1 GB  amb la quantitat de centres que som ens aniríem als TB de seguida, i no tothom el gestionaria amb responsabilitat, buidant-lo de seguida quan ja s'ha restaurat la còpia.

Nosaltres de moment farem una trampa quan falli la restauració a àgora: Restaurarem al meu, farem el backup per parts de mida que es pugui restaurar a trossos i després ajuntar-los. És una feinada extra ben tonta, però en treu del problema sense originar-vos feina extra. Per això penseu que el fet que no reportem més errors d'aquesta mena no voldrà dir que el problema estigui arreglat.

Gracies i disculpeu per la longitud del missatge.

Àngel

En resposta a ANGEL PEREZ BEROY

Re: Error JSON en restaurar un curs

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bona tarda Àngel,

Ja us hem restaurat el curs.

Hem intentat fer-ho mitjançant el Dropbox (que és com s'han de pujar fitxers de més de 200MB) però ens ha donat un error relatiu a la configuració del vostre Dropbox.
Pots trobar la PMF sobre aquesta configuració aquí: Configuració de Moodle per utilitzar el repositori de Dropbox. Sembla que us faltaria marcar "Enable addicional users".

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Error JSON en restaurar un curs

per ANGEL PEREZ BEROY -

Mercès, ho provarem.

Salutacions.

Àngel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Error JSON en restaurar un curs

per JOSE DALMAU RODRIGUEZ -

Bon dia, he enviat un correu a Agora per que també tinc el mateix problema, però per ara no tinc cap solució i el professorat em demanda els cursos.

Des de Drive no em deixa i em possa error JSON. Evidentment em passa amb 3 o 4 cursos que pesen més de 200MB. És possible fer una càrrega per la vostra part o que cal fer?


Gràcies