No funciona agora

No funciona agora

per enric brasó -
Nombre de respostes: 12
Hola

Em trobo, que tinc una classe preparada al moodle-agora faig la moguda d'anar amb tots els alumnes a l'aula d'informàtica i un cop allà no hi ha manera de connectar-se.
Suposo que es barreja el problema de la línia amb el problema de la lentitud/colapsament del servidor moodle-agora.

Vull ser positiu i no queixar-me per sistema, busco solucions efectives.
Serviria enviar una carta del nostre director? A qui convé adreçar-la?
Serviria fer una campanya d'enviament de cartes?
O de recollida d'adhesions?
Que en penseu de fer-ho públic a la premsa?

Us hi trobeu? Soc l'únic? Hi ha gent que pot treballar bé?


En resposta a enric brasó

Re: No funciona agora

per LLUIS VALENCIA LOPEZ -
Hola,

En efecte, ens hi trobem. Tot el professorat del meu centre fa molts esforços per adaptar-se a Àgora i la resposta, si més no aquesta setmana, és descoratjadora.

Estic segur que el meu IES en ple dóna suport al que dius respecte a fer el que calgui. Però, a qui cal adreçar-se?

Ahir vaig enviar una resposta en un altre fil d'aquest fòrum que s'assembla molt al teu missatge, Enric. M'hi vaig estar 25 minuts per poder-la enviar. Avui he pogut llegir que en un altre institut la pàgina més visitada de Àgora és una que informa d'una errada de la base de dades.

Sembla que avui ha millorat, però dintre d'uns paràmetres encara poc acceptables.

Tant de bo sigui perquè s'està incloent alguna millora.

Salutacions


En resposta a LLUIS VALENCIA LOPEZ

Re: No funciona agora

per alex salleras -
Hola,

Nosaltres vam sortir de l'agora aquest estiu, estem pagant un allotjament en un servidor que compartim amb 30 entitats més. De moment, a part d'alguna caiguda inesperada del servidor, tot ok. És molt més ràpid d'actualitzar cursos, activitats, fer trameses.. tenim el control via ftp de totes les carpetes. A la base de dades també hi podem accedir lliurement..

Para lo bueno i para lo malo, també cal dir-ho.

Jo era (i em sembla que sóc) un ferm defensor de l'agora, i dels serveis que ofereixen, també del projecte intraweb i fins i tot de la linkat. Crec que és una molt bona manera de CONSTRUIR comunitat, però s'han de posar les piles! Deixem la pell fent malabarismes cada dia (des de aconseguir ordinadors, connexions dignes a internet, a engrescar a la gent per a que utilitzi el moodle i en general les tic a l'aula) com per a que les coses no acabin anar fluidament.

Cal un replantejament del departament (un altre).

salut i sort.
En resposta a alex salleras

Re: No funciona agora

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo a tots!

En primer lloc vull demanar disculpes per les incidències que s'han produït durant aquesta setmana Trist i que des d'ahir per la tarda sembla que han desaparegut Somrient. Com heu pogut constatar, cada cop que hi hagut algun problema amb el servei, intentem reparar-ho tan aviat com és possible (tot i que som conscients de que a vegades no es soluciona tan ràpid com a tots ens agradaria i que idealment preferiríem que mai és produís cap incidència). Per aquest motiu, us voldríem demanar (un cop més) una mica de paciència i comprensió. Estem convençuts de que Àgora és un dels projectes claus del Departament d'Educació i, per aquest motiu, estem fent tot el que està a les nostres mans per oferir el millor servei possible. Encara ens queda mooolt de camí a fer però, tal i com hem comentat en algun altre fil d'aquest mateix fòrum, estem treballant perquè aquest servei funcioni correctament. Així, per exemple, estem revisant l'arquitectura dels servidors actuals (per intentar-la millorar) i també estem estudiant altres solucions descentralitzades que us permetin treballar de forma més àgil!

A tots ens agradaria poder disposar de més recursos (tant personals com de maquinària) però, de moment, tenim el que tenim i estem fent tot el possible perquè funcioni correctament (i excloent aquesta setmana, pensava que ho estàvem aconseguint).

Bezos, abrasos i fins aviat!!!!

Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No funciona agora

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola Sara,

Fa una estona hi ha hagut un problema de SYSTEM DOWN de nou durant aproximadament mig minut. Desgraciadament hi estic pràcticament tot el dia connectat.

Salutacions.
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: No funciona agora

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Josep Maria!
Jo també ho he vist perquè estava responent els missatges pendents d'aquest fòrum Trist Ara bé, per les proves que he pogut fer es tractava d'un error més greu que afectava a tots els serveis PHP del Departament (no només a Àgora sinó també a XTECBlocs, La prestatgeria, Petites històries...).
Esperem que hagi estat una intervenció puntual i que, a partir d'ara, tot funcioni millor. Vetllarem perquè així sigui!
Bezos, abrasos i moooolt bon cap de setmana!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No funciona agora

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola Sara,

A tall d'informació, tots els serveis que pengen de l'agora han estat fora de servei des d'ahir a les 19 hores aproximadament. Quan dic tots, vull dir tots els Moodle, aquest fòrum,etc...

Et volia fer dues preguntes:
  • He mirat les condicions del servei i no hi he sabut trobar els detalls tècnics. No crec convenient que aquest fòrum sigui el lloc on fer-vos saber les nostres problemàtiques si no es troba actiu sempre. La meva primera pregunta és: Doneu un servei 24x7 els 365 dies de l'any.
  • Hi ha Moodle d'instituts que seguien funcionant tot i el problema d'àgora i tot i penjar de xtec.cat. Per exemple: ieslacetania.xtec.cat . En aquests casos es tracta d'un simple redireccionament DNS a una màquina interna dins l'escola, o bé d'una màquina diferent allotjada físicament al mateix lloc que el servidor agora.xtec.cat? En qualsevol cas, on ens hauriem de dirigir per tal d'aconseguir aquests redireccionaments/housings?
Salutacions.
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: No funciona agora

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Josep Maria!

Moltíssimes gràcies per la informació una vegada més! En resposta als dubtes que planteges dir-te que:
  • He mirat les condicions del servei i no hi he sabut trobar els detalls tècnics. No crec convenient que aquest fòrum sigui el lloc on fer-vos saber les nostres problemàtiques si no es troba actiu sempre. La meva primera pregunta és: Doneu un servei 24x7 els 365 dies de l'any.
En principi, i tot i que pugui no semblar-ho, aquest servei Àgora (entre d'altres) està monitoritzat per l'equip d'Arquitectura Tècnica perquè, si salta qualsevol alarma, es solucioni el més aviat possible. Per tant, en principi, sí que donem un servei 24x7 els 365 dies de l'any (o com a mínim intentem aproximar-nos el més possible a aquest número). Ara bé, de tant en tant els problemes que hi ha no són fàcils de solucionar i l'equip de persones que hi ha de guàrdia (tal i com comentaves al teu correu el servei va caure en un dia festiu) potser no tenen prou dades per solucionar el problema. De totes formes, després d'aquesta caiguda hem iniciat els tràmits necessaris perquè, si es torna a repetir una caiguda en cap de setmana/festiu (creuarem els dits perquè no passi!!!) es faci tot el que sigui necessari per restablir el servei el més aviat possible, En altres paraules estem intentant pujar la criticitat del projecte perquè no es torni a repetir.
Sobre si tenir o no el fòrum al mateix lloc pensem que és una bona idea perquè ens serveix per provar (i en ocasions com la setmana passada, patir) les funcionalitats del servei. Com ja us hem comentat, per detectar si el servei està o no caigut hi ha una aplicació externa que ho controla i, per tant, cada cop que s'atura el servei per qualsevol motiu l'equip d'Arquitectura Tècnica (que és qui controla els servidors) s'adona i intenta reparar-ho el més aviat possible.
  • Hi ha Moodle d'instituts que seguien funcionant tot i el problema d'àgora i tot i penjar de xtec.cat. Per exemple: ieslacetania.xtec.cat . En aquests casos es tracta d'un simple redireccionament DNS a una màquina interna dins l'escola, o bé d'una màquina diferent allotjada físicament al mateix lloc que el servidor agora.xtec.cat? En qualsevol cas, on ens hauriem de dirigir per tal d'aconseguir aquests redireccionaments/housings?
El centre que ens comentes, pel que hem vist, té un servidor propi al centre que ells s'encarreguen d'instal·lar i mantenir. A més, tal i com ens va comentar l'Àlex en un dels missatges d'aquest fil, altres centres també han optat per allotjar aquests espais a servidors de hosting externs (que paguen amb el seu pressupost). Ara bé, tal i com us vaig comentar, des del Departament hem començat a treballar per crear un model d'Àgora-distribuït que permeti, per una banda, desplaçar als centres els servidors (per tal de garantir que l'accés a aquestes aplicacions serà més ràpid) i, per una altra, automatitzar la instal·lació i manteniment d'aquests serveis (tal i com fem ara amb l'Àgora).

Bezos, abrasos i sort (esperem que d'ara en endavant tot funcioni millor i que, aquesta setmana passada quedi per l'oblit!!),
Sara

P.D.: Per cert, espero que la foto actual no tingui res a veure amb les caigudes d'Àgora de la setmana passada ;P


En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No funciona agora

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola de nou Sara,

He detectat un error curiós, que es repeteix. L'error és el típic 'Proxy Error', però que es dona quan uns 30 alumnes entren simultàniament a un curs i intenten descarregar un exercici pràctic.

Curiosament aquest error només implicava el curs en qüestió i no la resta de cursos del nostre Moodle. És a dir, que mentre tenia els 30 alumnes queixant-se per no poder descarregar el fitxer, vaig accedir a d'altres cursos i sí que hi podia accedir i descarregar-ne fitxers. Tinc un 'curs imatge' ja que vaig detectar aquest comportament fa temps i d'aquesta manera al menys puc ensenyar-los el document amb el projector. Ara el meu millor amic torna a ser el llàpis USB.

El problema es va sol.lucionar en aproximadament uns 5 minuts. Això segurament deu ser degut a alguna mena de 'timeout'.

Jo ho segueixo intentant, encara que sigui fent equilibris, però la imatge que es dona del servei no es gaire bona.

Salutacions.
P.D.: I... si, aquesta és la cara que poso quan tinc 30 alumnes a classe que no poden iniciar la feina per factors externs a mi...
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: No funciona agora

per alex salleras -
Hola Sara,

No volia posar el dit a la llaga, ni tirar per terra la valuosa feina que feu. Estem d'acord que Àgora és un projecte clau del Departament, com tantes altres coses, d'altre banda, i que la envergadura que té fa que no sigui un projecte de fàcil maniobrabilitat.

Tot i així hi ha gent al darrera, i davant!, que són referents per molts de nosaltres per la seva efectivitat, rapidesa i bon humor. I que probablement sense ells, vosaltres, la cosa no tiraria endavant ni de conya.

Bona feina set secrets.

I salut!

En resposta a enric brasó

Re: No funciona agora

per Lourdes Domenech Cases -
Hola,

Ho sento. Però Agora no ha funcionat mai bé. A l'IES Serrallarga de Blanes, hi tenim molts cursos en funcionament. Però no funcionen. El problema no es la connexió del centre, sinó Àgora. Ho hem comprovat accedint a altres pàgines.

Vam fer la migració des de Phobos i mai més hem pogut treballar amb comoditat. Quan estàvem a phobos, la comunitat moodler encara era incipient. Vam pensar que el canvi es feia perquè molts centres havien sol·licitat el servei i que aquest milloraria. No ha estat així.

Ho sento, però el que prometia ser una millora no ho és. Es penja sovint. No carrega...

Portem un mes des que va començar el curs i encara no s'ha normalitzat.


Ho havia de dir


Lu


En resposta a Lourdes Domenech Cases

Re: No funciona agora

per JOAN LLORET PUJOL -
Hola,

nosaltres vàrem intentar fer la migració de Phobos a Àgora l'estiu del 2008 però, després de veure els problemes que teniem de connexió i amb la importació de certs cursos vàrem acabar tornant a Phobos.

Aquest estiu hem apostat una altra vegada per Àgora.
Com avantatge principal hi trobem el manteniment i actualitzacions tant de les versions del MOODLE com de la INTRAWEB. Com a coordinador TIC m'estalvia la feina d'estar-ne pendent i així podem optimitzar les hores que tenim.

Com inconvenients (després d'haver estat a phobos, i abans en un servidor ubicat dins del mateix centre) hi trobem el fet de no poder accedir directament a la base de dades i als directoris via ftp. També veiem que hi ha un problema de velocitat de connexió, tot i que trobem que ha millorat respecte l'any anterior.

Aquest cap de setmana he rebut un munt de missatges d'alumnes neguitosos perque no podien penjar els treballs al MOODLE o de professors que no es podien connectar. Realment l'aturada ha afectat a molta gent.

Valorant els avantatges i inconvenients i després d'haver trobat unes certes millores respecte el curs passat, he cregut que una manera de donar suport al projecte AGORA és mantenint MOODLE i INTRAWEB en aquest servidor.

Esperem que a final de curs puguem fer una valoració positiva de l'evolució d'ÀGORA al llarg del curs i que el projecte segeuixi endavant.

Ànims,

Joan

En resposta a JOAN LLORET PUJOL

Re: No funciona agora

per JOSEP MARIA SARDA CAIMEL -
Hola,

aquest debat es repetitiu, i ada any estem igual. Sempre hi ha el servei d'arquitectura tècnica darrera, que es un nom molt maco, però que a nosaltres no ens soluciona res.

Com altres serveis d'educació jo crec que hauria de ser un servei de 7 dies x 24 hores x 365 dies a l'any, sino ja el podem muntar a l'escola i si es penja un cap de setmana ja l'aixacarem el dilluns.

Any rera any, nosaltres ja fa temps que hi tenim el moodle a Agora, a inici de curs sempre falla i no es normalitza el servei fins el nadal.

O bé es una falta de previsió, com en altres camps, o be no m'ho explico, se suposa que hi ha un equip de persones "responsables" del servei.

Be haurem de seguir repetint-nos o be cercar alternatives a seveis externs, com en altres coses.

A més la majoria de cops, sigui per manteniment, o per el que sigui si tenim un avis 12 hores abans és una sort.


Josep M Sardà
Coordinador Informàtica
IES Ramon Turró i Darder
Malgrat de Mar