Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Joachim Siemers -
Nombre de respostes: 14

Hola,

Sóc professor de l'EOI de Terrassa on tenim problemes amb l'alta dels usuaris. Precisament per això m'ha interessat molt el missatge d'Admin. d'ahir sobre la configuració del servidor ("Què cal fer per configurar els espais Moodle perquè no falli l'enviament de missatges ni les inscripcions?"), però ho tenim tot configurat com s'hi diu i tot i així, els usuaris no reben cap e-mail de confirmació i no poden entrar al Moodle. A més, hem muntat un grup de treball del Departament d'Educació i no podem treballar perquè no ens funciona el Moodle. Ens podem posar en contacte directe amb algú perquè que ens ajudi?

L'adreça del nostre Moodle és
http://agora.xtec.cat/eoiterrassa/moodle/
Moltes gràcies!
En resposta a Joachim Siemers

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Joachim,

Hem passat la incidència als departament d'Arquitectura Tecnològica. En breu esperem que estigui resolta, si en uns dies continua, insisteix en aquest mateix fil ;)

Salut i...
Pau!
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Joachim Siemers -
Hola Pau,
Moltes gràcies per la teva resposta ràpida. Em diran alguna cosa quan hagin resolt el problema o hem d'anar fent proves, simplement? És que ja tenim un embolic amb gent donada de baixa (tot intentant resoldre el problema d'aquesta manera) que ha de tornar a registrar-se com a usuari etc. i no sé en tots els moments en quin "estat" es troba quin usuari. En consequència, no sé si els problemes que tenen estan deguts al seu procès d'alta o a possibles problemes de l'Àgora/Moodle. Em podrieu informar que es considera resolt el problema? Us puc passar el meu e-mail o n'envieu un al nostre centre (EOI de Terrassa)?

Moltes gràcies!
Joaquim.
En resposta a Joachim Siemers

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Joaquim!
Ens acaben d'informar que ja us han donat d'alta i, per tant, us hauria de funcionar l'enviament a correus externs. Quan pugueu ja ho provareu per confirmar-nos que és així!
Bezos, abrasos i sort!!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
Nosaltres a l'IES Can Vilumara estem igual que el Joaquim des de fa dies, i tot i configurar el SMTP del correo al servidor tal i com es diu a la pregunta freqüent no ens funciona!!! Ja en fa més de 15 dies!!
He passat la incidència al SAU, però, us podeu mirar la nostra url a veure si ho podeu solventar?? no es tracta només de confirmar els usuaris pendents de confirmar, sinò de solventar el problema del perquè no s'envien les confirmacions d'inscripcions als correus electrònics, perquè no s'envien el missatges escrits als fòrums, perquè no funcionen els canals RSS...
Tots aquests problemes han vingut paral·lelament a la última actualització ja que fins llavors funcionava correctament. Tindrà alguna cosa a veure? ha donat alguna errada l'actualització?
Bé, no teni informació i no sabem com solventar els problemes. AJUDA!!
la nostra url és:
http://agora.xtec.cat/iescanvilumara/moodle
En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Toni!!
Em sembla que no has seguit els passos de la pregunta freqüent que explica com configurar el servidor SMTP perquè has afegit @xtec.cat al codi de centre... Treu-lo i, si tot i així veus que els problemes persisteixen, torna a escriure'ns... El SAU de moment no és que ens estigui ajudant gaire Trist però esperem que, d'aquí a pocs dies, es posi de nou al dia i torni a donar suport al projecte com ho estava fent fins ara! Somrient
Bezos, abrasos i sort!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
Mireu... no ho volia perquè m'agrada ser possitiu però la veritat és que ho necessito expressar!!estic una mica desanimat amb els problemes que tenim amb el moodle i com a administrador em costa motivar al professorat del centre.
Continua sense funcionar l'enviament del missatges dels fòrums a les persones dels cursos. He seguit totes les indicacions que m'heu donat de configuració del SMTP, primer amb el meu compte de correu personal, després amb el del centre sense la @xtec.cat, després amb @xtec.cat i després una altra vegada sense @xtec.cat i això continua sense funcionar.
Es curiós però la missatgeria si que funciona però amb les altres amb autentificació per correu també tenim problemes, sobre tot amb la gent de hotmail.com
Tots aquests problemes han aparegut després de la última actualització ja que anteriorment tot funcionava correctament.
I sobre el SAU... com molt ben dius... em sembla que passen totalment del tema moodle ja que no m'han contestat cap incidència que els hi he enviat.
Bé, a veure si es poden solventar tots aquests problemes perquè el Moodle sigui una alternativa molt vàlida als nostres centres!
Merci per tot per avançat i per escoltar-me!
Toni
En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Toni,

Ens sap molt greu que et desanimis! Des d'aquí et passem forces!
De fet, si es reben els correus de missatgeria interna, és que el sistema funciona, què pot passar? Doncs que per exemple a hotmail es detecti com a correu brossa... d'altra banda hem passat la incidència als departament d'Arquitectura Tecnològica. A veure si en breu està tot resolt! Si no ho està, torna a insistir!

Pau
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
Gràcies pels ànims Pau, sobre tot el que em preocupa que es resolgui (TAMBÉ) és l'enviament dels missatges del fòrums als usuaris inscrits.
MErci
Toni
En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Toni!!

L'equip d'Arquitectura Tecnològica ens ha respost el següent (en relació al problema que ens vas comentar sobre la recepció de missatges):

Hem mirat els logs i no veiem cap problema. Això sí, el servidor de hotmail marca els missatges enviats com encuats (és a dir, no entregats). Potser caldria contactar amb l'administració de correu de hotmail a veure què passa. Si hotmail finalment no entrega el missatge al destinatari, el remitent agarc347 @ xtec.cat hauria de rebre algun error provinent de hotmail

Per tant, ens pots confirmar si has rebut algun correu d'avís a la teva bústia per notificar-te que no s'han pogut entregar aquests missatges? Pel que ens han dit, sembla un problema relacionat amb la comunicació entre el servidor Àgora i hotmail. Saps si es tracta d'un problema general (que li passa a més d'una persona que utilitza hotmail) o puntual (és a dir, que només li passa a una persona)???

Algú més que utilitzi hotmail (o ho facin algus dels seus alumnes) s'ha trobat aquest problema?

Quedem a l'espera de que ens proporcionis aquesta informació per intentar-ho resoldre el més aviat possible.

Bezos, abrasos i bon cap de setmana!

Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per LUIS GONZALEZ MAZON -
Hola a todos los agobiados y a los que nos apoyan,
Yo también tengo problemas con los correos de confirmación. Seguí las instrucciones últimas, porque teníamos puesto después del Nom d'usuari SMTP/i. Al quitar la barra parece que la confirmación funciona, PERO ahora no funciona el aviso por correo a los profesores cuando un alumno carga su tarea. Qué podemos hacer??
También detecté que con hotmail la cosa se complica, lo que pasa es que el 99% de los alumno tiene hotmail. Espero que los Supertécnicos vean qué pasa con hotmail y se pongan en contacto con ellos.
Por cierto, como administrador no recibo mensajes de correo no entregado por parte del sistema
Nuestra dirección: http://agora.xtec.cat/iesforatdelvent/moodle/

Gracias,

Luis González
En resposta a LUIS GONZALEZ MAZON

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Luis!

En principio, el envio de correos en Moodle funciona de la siguiente manera:
  • Si el destinatario tiene una dirrección XTEC, funciona siempre
  • Si el destinatario tiene una dirección externa (como por ejemplo gmail, hotmail, yahoo...) es necesario definir el servidor de correo SMTP (tal y como habéis hecho).
  • Ahora bien, gracias a vuestros mensajes de aviso hemos detectado que en los casos de hotmail y yahoo (estos últimos desde el viernes) hay algún tipo de problema que el equipo de Arquitectura Tecnológica está estudiando para resolver lo antes posible (ya que parece que ambos servidores han añadido a la XTEC en alguna de sus listas negras).
Sobre la recepción de los correos no entregados a la dirección del administrador (que también tenéis correctamente configurada) depende del servidor en cuestión (en este caso hotmail y/o yahoo). En los logs de Àgora estos mensajes aparecen como envíados a hotmail/yahoo y, por lo tanto, quizás son estos servidores quienes, al considerarlos como spam, deciden no enviar dicho mensaje.

Estamos en ello y esperamos poderlo resolver lo antes posible!! Gracias por la información, paciencia y comprensión!

Bezos, abrasos y hasta pronto!!

Sara

En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per JORGE DA PALMA CORCHADO -
Hola,
Al nostre centre la situació és bastant semblant a la del centre del Toni: els professors comencen a passar del Moodle perquè la majoria no han pogut donar-se d'alta. L'enviament de correus de confirmació no funciona bé. Vosaltres dieu que hi ha problemes amb hotmail i yahoo, però jo també he detectat problemes amb gmail.

Esperem que es resolguin tots aquests problemes com més aviat millor.

Ah, el nostre espai moodle és: http://agora.xtec.cat/iesmestres/moodle/
En resposta a JORGE DA PALMA CORCHADO

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Jordi,

Ens ho mirarem amb deteniment i en direm alguna cosa, suposo que quan dius que tens problemes amb gmail també deu ser cosa de detecció de correu brossa, oi?

Salut!

Pau
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: Tot i els consells d'Admin - Problemes amb alta d'usuaris

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Jordi!

De moment l'equip de hotmail no ha respost el missatge que van enviar els de sistemes fa uns dies i, per tant, és probable que encara falli l'enviament de missatges en aquests casos. Ara bé, com a mínim amb gmail sí que us hauria de funcionar ja que jo mateixa rebo els missatges amb els resums diaris sense problemes. Si ens podeu enviar casos concrets (tal professor/a hauria d'haver rebut tal dia a tal hora a aquesta adreça de correu electrònic un missatge) ens aniria molt bé per intentar seguir la traça als logs del servidor i poder veure on està el problema.

Bezos, abrasos i fins aviat!
Sara