Àlbum - Google PHOTOS

Àlbum - Google PHOTOS

per JULIAN GARCIA REVILLA -
Nombre de respostes: 4

Hola de nou,

arrel del problema de fa dies, i seguint el vostre consell, vaig posar-me a provar el l'extensió Àlbum del Google Photos. Està molt bé, moltes gràcies abans de tot. He estat intentant entendre què és el que fa i em sorgeixen tres preguntes / dubtes / suggerències:

- No sé si faig res malament, però quan ho tinc tot fet, si situo el carrussel a dins de l'article, perfecte, però si el col·loco a la portada directament la mida sobresurt de la columna del Nodes (tinc 2 articles per fila amb barra lateral esquerra). Us adjunto un .png amb un pantallazo perquè ho pugueu veure. En el fons, només cal posar una imatge i text resum i au, però vaja, perquè ho mireu si ho considereu.

- Els textos "[raw]" i "[/raw]" apareixen a dins de l'article a dalt i baix del carrussel (suposo que una manera d'arreglar-ho que se m'acudeix seria posant color de font blanc o transparent, però no sé si això és molt professional per part meva o una mica cutre...).

- Per últim, treballo molt amb el netbook de l'institut i en fer servir l'extensió Àlbum al Chromium, el quadre amb la llista de les fotos és molt gran i no puc veure la part de sota, on estan els botons per fer pause i on diu lo de "galeria.io". No hi ha tampoc gaire problema, faig servir un altre ordinador i ja.

No sé si, per alguna altra pregunta que es fa al fòrum, considereu una excepció temporal l'ús d'aquesta eina, fins que es pugui enllaçar URL de Google Photos als carrussels. Si és així cap problema. Sinó, sí que trobo que no poder posar carrussels d'articles a la portada sí que seria una petita carència (també suposo que es pot fer un de més petit per la portada carregant les fotos a la pàgina i un altre més gran a dins de l'article...).

Com sempre, gràcies per tot, salutacions,

Julià García

INS Joanot Martorell


Fitxer adjunt Captura-1.png
En resposta a JULIAN GARCIA REVILLA

Re: Àlbum - Google PHOTOS

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Julià,

- No sé si faig res malament, però quan ho tinc tot fet, si situo el carrussel a dins de l'article, perfecte, però si el col·loco a la portada directament la mida sobresurt de la columna del Nodes (tinc 2 articles per fila amb barra lateral esquerra). Us adjunto un .png amb un pantallazo perquè ho pugueu veure. En el fons, només cal posar una imatge i text resum i au, però vaja, perquè ho mireu si ho considereu.

L'extensió permet triar la mida del carrusel, si fas clic a la rodeta d'opcions podràs canviar-la i triar una mida que vagi bé i no sobresurti de la caixeta. Per defecte, aquest carrusel no s'autoajusta. Això sí, un cop dins l'article també es veurà més petit.


- Els textos "[raw]" i "[/raw]" apareixen a dins de l'article a dalt i baix del carrussel (suposo que una manera d'arreglar-ho que se m'acudeix seria posant color de font blanc o transparent, però no sé si això és molt professional per part meva o una mica cutre...).

Això del "raw" era una extensió que es va afegir fa temps a XTECBlocs i Nodes per poder afegir codis iframe o embed que el Wordpress per defecte no desava bé. Ara hem vist que l'extensió no és necessària per afegir aquest tipus de codis i just ahir la vam desactivar i per això es mostren les etiquetes. Ara ja us ho hem arreglat a vosaltres i als centres que us apareixia i ja no ho veureu. Per altra banda, també hem rectificat la documentació perquè no marqueu aquesta opció que fins ara es recomanava.

- Per últim, treballo molt amb el netbook de l'institut i en fer servir l'extensió Àlbum al Chromium, el quadre amb la llista de les fotos és molt gran i no puc veure la part de sota, on estan els botons per fer pause i on diu lo de "galeria.io". No hi ha tampoc gaire problema, faig servir un altre ordinador i ja.

Mirarem de solucionar-ho de cara a properes versions de l'extensió. Moltes gràcies pel suggeriment!

No sé si, per alguna altra pregunta que es fa al fòrum, considereu una excepció temporal l'ús d'aquesta eina, fins que es pugui enllaçar URL de Google Photos als carrussels. Si és així cap problema. Sinó, sí que trobo que no poder posar carrussels d'articles a la portada sí que seria una petita carència (també suposo que es pot fer un de més petit per la portada carregant les fotos a la pàgina i un altre més gran a dins de l'article...).

De cara a la propera actualització de Nodes (prevista per d'aquí dues setmanes) els carrusel de nodes ja incorporaran una caixeta més on posar la llista d'imatges obtingudes amb l'extensió, i per tant podreu tornar a fer servir els carrusels d'abans. El tema d'afegir l'URL de Google Fotos directament encara no està resolt, però esperem poder-ho solucionar també més endavant.

Fins ara,

Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Àlbum - Google PHOTOS

per JULIAN GARCIA REVILLA -

Moltíssimes gràcies, Mònica, prenc nota de tot plegat.

Salutacions,

Julià

En resposta a JULIAN GARCIA REVILLA

Re: Àlbum - Google PHOTOS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Julian,
ja hem publicat una versió nova de l'extensió "Àlbum" (1.0.7) on ara t'hauria d'aparèixer una barra de desplaçament per poder accedir als botons de baix que amb el netbook no veus. També s'ha eliminat la part de "RAW" perquè no us doni cap problema més.

Ja ens diràs si ara ho veus bé.

Fins ara,
Mònica