Integració simple Intranet - Nodes i Accés al NODES

Integració simple Intranet - Nodes i Accés al NODES

per Francesc Xavier Valldeperas Hernandez -
Nombre de respostes: 3

Hola!


Al meu institut (Hipàtia d'Alexandria de Lliçà d'Amunt) utilitzem una intranet que vàrem renovar totalment el curs passat. L'adreça és http://agora.xtec.cat/insllicamunt2/intranet.

El curs passat també vàrem registrar-nos al NODES, però el vàrem voler utilitzar només com a revista de centre (El Far d'Hipàtia), aprofitant la pàgina principal i les categories per a ordenar i visualitzar les notícies (Accés Directe).

Des de la intranet els alumnes i els professors poden entrar al moodle havent-se validat prèviament a la intranet (integració intranet-moodle) (els apareixen directament a la intranet els cursos subscrits). Si no s'han validat prèviament i cliquen a "Vés al moodle" des de la Intranet els apareix una finestra de validació i aleshores entren al moodle.

El cas és que, per al curs vinent, volem començar a utilitzar els nodes més enllà del que és la revista (murs, fòrums i documents) sense perdre el seu ús com a revista.

El primer que he fet ha estat integrar la validació d'usuaris del Nodes amb els del Moodle tal i com ho expliqueu, però el primer problema que m'he trobat és que la validació és efectiva, però és enrevessada i confosa.

M'explico:

1) Apareix la finestra de validació de WordPress, però si hi poso l'usuari i contrasenya em dona error (he de clicar a sota la petita icona del Moodle (per a qui ho sap, bé, però pels alumnes nous...).

2) He clicat la icona de moodle. Em fa esperar un instant i després em porta a la finestra de validació de moodle. Aquesta vegada sí que hi poso l'usuari i contrasenya de la intranet/moodle i m'ho accepta (però ja he patit tres canvis de pantalla). Em torna a fer esperar... i entro a la pàgina inicial del NODES (la que fem servir com a Revista).

LA MEVA PRIMERA PREGUNTA ÉS: Puc configurar-ho tot plegat de manera que sigui més intuïtiu, ràpid, fàcil i amb menys passes tot tenint integrada la validació de moodle sense haver de patir tants canvis de pantalla? Em conformaria bé que a la primera pantalla ja fos la de validació de moodle (mitjançant per exemple un redireccionament automàtic) o bé que a la primera que ara m'apareix (la de WordPress) no em sortissin els camps de validació que no puc fer servir i en comptes d'això la icona de Moodle fos més gran i evident.

Trobo que el gran problema està en que de forma habitual els alumnes entren al moodle validant-se a la intranet i no al moodle. Potser la solució seria poder integrar la validació del NODES no pas amb el moodle sinó amb la intranet (al cap i a la fi, els nous usuaris els creo a la intranet i després els valido automàticament al moodle, així que qui mana és la intranet).


Segona cosa:

Com que utilitzem de forma molt satisfactòria el NODES com a Revista i a més aquest proper curs li volem donar una forta empenta, vàrem posar una gran icona d'accés a la nostra intranet (El Far d'Hipàtia). Aquest sistema és molt bo perquè des de la intranet, fins i tot sense validar-se, poden accedir a les notícies de la revista (per a editar-la sí que calia, és clar, validar-se clicant al "Entra", però eren pocs els editors (els profes i alguns alumnes "reporters", els quals varem registrar directament al WordPress). Ara, però, amb l'ús del NODES, sí que ens cal validació, trobant-nos amb el problema anteriorment esmentat.

El cas és que ens agradaria poder entrar directament al mur del NODES des d'una icona similar a la de la revista (ja l'he creat amb un link a l'url http://agora.xtec.cat/insllicamunt2//activitat/), però el problema és que després de totes les finestres per a poder-nos validar, després ens envia a la revista (pàgina principal) en comptes de al Mur del NODES, que és a on volíem arribar...


Entenc que l'ús que fem del NODES és força particular, però crec que és molt interessant aquest ús que li fem, i valdria la pena poder resoldre d'alguna manera aquests handicaps: 1) el problema de la validació (que és enrevessada), i 2) poder accedir directament al mur del NODES en comptes de a la pàgina principal una vegada validats.


Esperant alguna solució enginyosa,


Us saluda cordialment,


Xavier


Coordinador TAC

Institut Hipàtia d'Alexandria

Lliçà d'Amunt


En resposta a Francesc Xavier Valldeperas Hernandez

Re: Integració simple Intranet - Nodes i Accés al NODES

per Francesc Xavier Valldeperas Hernandez -
He trobat la solució a un dels problemes inicialment plantejats:

El cas és que ens agradaria poder entrar directament al mur del NODES des d'una icona similar a la de la revista (ja l'he creat amb un link a l'url http://agora.xtec.cat/insllicamunt2//activitat/), però el problema és que després de totes les finestres per a poder-nos validar, després ens envia a la revista (pàgina principal) en comptes de al Mur del NODES, que és a on volíem arribar...

He trobat la solució de la manera següent:

1) Al Tauler del Nodes vaig a "Paràmetres > WP Social Login".
2) Selecciono la pestanya "Giny WSL".
3) A paràmetres avançats, substitueixo l'adreça per defecte "URL de redirecció" per la que vull que m'aparegui després de validar-me (per defecte surt l'adreça Nodes de l'institut (en el nostre cas http://agora.xtec.cat/insllicamunt2) i jo la substitueixo per la del nostre mur (http://agora.xtec.cat/insllicamunt2//activitat)).


Continuo necessitant ajuda per a la resta de qüestions...


Xavier

En resposta a Francesc Xavier Valldeperas Hernandez

Re: Integració simple Intranet - Nodes i Accés al NODES

per Francesc Xavier Valldeperas Hernandez -

He trobat la solució a un altre dels problemes plantejats:


1) Apareix la finestra de validació de WordPress, però si hi poso l'usuari i contrasenya em dona error (he de clicar a sota la petita icona del Moodle (per a qui ho sap, bé, però pels alumnes nous...).

2) He clicat la icona de moodle. Em fa esperar un instant i després em porta a la finestra de validació de moodle. Aquesta vegada sí que hi poso l'usuari i contrasenya de la intranet/moodle i m'ho accepta (però ja he patit tres canvis de pantalla). Em torna a fer esperar... i entro a la pàgina inicial del NODES (la que fem servir com a Revista).

LA MEVA PRIMERA PREGUNTA ÉS: Puc configurar-ho tot plegat de manera que sigui més intuïtiu, ràpid, fàcil i amb menys passes tot tenint integrada la validació de moodle sense haver de patir tants canvis de pantalla?


La solució trobada no resol el problema d'haver-nos de tornar a validar després de validar-nos a la intranet, però sí evita haver de passar primer per la pàgina de validació del WordPress, clicar la icona del Moodle i després accedir a la pàgina de validació del Moodle (clicant a la icona NODES de la intranet directament arribo a la pàgina de validació del Moodle). Ho he fet així (molt simple):


1) A la pàgina de validació del WordPress clico amb el botó dret a sobre de la icona del Moodle i copio la URL d'aquesta icona.

2) Copio aquesta url com a link a la icona NODES de la intranet (està creada com a imatge amb link dins d'un Bloc html).


Xavier

En resposta a Francesc Xavier Valldeperas Hernandez

Re: Integració simple Intranet - Nodes i Accés al NODES

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Xavier, 

Disculpa el retard. Hem tingut un pic de feina i la teva consulta (llarga i complexa) s'ha quedat sense respondre. Veig que ja has trobat solucions però dilluns ens llegim amb calma la teva consulta i et contestem. 

Per cert, m'agrada molt la vostra web i l'ús com a revista. 

Salutacions,
Xavi