Llicències digitals barcanova

Llicències digitals barcanova

per Manel Rafel Marin Torrent -
Nombre de respostes: 2

Benvolguts,

De cara al curs vinent introduirem per primera vegada els llibres digitals al nostre centre i estic fent proves i tinc algun dubte que no trobo resposta al forum a veure si em podeu ajudar.

- El primer dubte és que segons llegeixo al fòrum al activar Marsupial s'hauria d'activar el bloc elsmeus llibres però en el nostre moodle no passa això no es veu aquest bloc. com el puc activar? http://agora.xtec.cat/sesdosrius/moodle

- Per altra banda en principi sembla que el professor hauria de poder veure el resultats de la resolució dels exercici per part dels alumnes, però no vec com s'ha de configurar això em podeu ajudar?

Bé de moment aquests són els dubtes espero el vostre ajut i gràcies per endevant,


Manel

En resposta a Manel Rafel Marin Torrent

Re: Llicències digitals barcanova

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Manel,

- El primer dubte és que segons llegeixo al fòrum al activar Marsupial s'hauria d'activar el bloc elsmeus llibres però en el nostre moodle no passa això no es veu aquest bloc. com el puc activar? http://agora.xtec.cat/sesdosrius/moodle

El bloc els meus llibres s'activa de forma automàtica per poder-lo fer servir, però s'ha d'afegir de forma manual a la pàgina principal o als cursos. Per fer-ho, només cal activar l'edició i afegir el bloc "Els meus llibres".

- Per altra banda en principi sembla que el professor hauria de poder veure el resultats de la resolució dels exercici per part dels alumnes, però no vec com s'ha de configurar això em podeu ajudar?

En principi, amb la majoria d'editorials els resultats s'haurien d'afegir directament al qualificador del curs, en el cas de Barcanova, la informació que tenim és que no es desaven resultats, però aquesta prova es va fer ja fa temps i pot ser que ara sí que es desin.

Fins ara,

Mònica


En resposta a Manel Rafel Marin Torrent

Re: Llicències digitals barcanova

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -

Hola Manel,

Tingues en compte que "Marsupial" fa dues coses diferents:

  1. Facilita la presentació a l'editorial de les llicències que han comprat els alumnes per a cada llibre digital. D'aquesta manera l'alumne només ha de recordar l'usuari i la contrasenya del Moodle. L'alumne entra a Moodle, accedeix a l'aula virtual on el professor ha col·locat els enllaços a les seccions del llibre digital que li interessa treballar i, amb un sol clic, pot saltar al servidor de l'editorial i obrir el llibre sense haver de tornar a validar-se.

  2. Permet a les editorials enviar al Moodle els resultats dels exercicis que els alumnes han fet als llibres digitals. D'aquesta manera tant els professors com els alumnes poden veure agrupats en un únic lloc els resultats dels exercicis dels llibres digitals juntament amb els d'altres activitats obertes que s'hagin incorporat a l'aula virtual (qüestionaris i lliuraments de tasques Moodle, activitats JClic, HotPotatoes, objectes SCORM, Quaderns Virtuals...)

Totes les editorials implementen la funcionalitat "1" (validació de credencials), però només algunes utilitzen també la funcionalitat "2" (sincronització dels resultats dels exercicis). La informació sobre la manera d'implementar Marsupial us l'ha de proporcionar cada editorial, i crec que hauria de ser un dels criteris a tenir en compte a l'hora de seleccionar llibres de text digitals.