Intranet pel professorat

Intranet pel professorat

par CHRISTIAN ALVAREZ LUQUE,
Nombre de réponses : 2

Haig de començar a preparar una intranet pel professorat. Fa temps vaig crear un Nodes (s'accedeix des de la web del cole www.xtec.cat/escolacanserra accés mestres). Actualment només hi entro jo amb l'usuari Admin. El nodes és http://agora.xtec.cat/escolacanserra/nodes/mestres-1124779421/

És un Node Ocult (només s els usuaris que han estat convidats poden unir-se al node). Quan vaig a membres, em diu "Aquest node no té membres." 

M'agradaria saber COM puc convidar als mestres del meu claustre (usuaris xtec) perquè s'uneixin al nodes. La idea és que ells puguin entrar amb el seu codi xtec i consultar el que jo vagi penjant, comentant vídeos, escriure a fòrums, que ells puguin pujar actes de comissions, valoracions de sortides, etc.  Quin és el sistema que em recomaneu? He estat mirant els manuals, m'ha semblat llegir alguna cosa de google apps for education (no sé com funcionen)? No es pot fer únicament amb usuari xtec com fèiem als blocs? 

 

Moltes gràcies!!!

En réponse à CHRISTIAN ALVAREZ LUQUE

Re: Intranet pel professorat

par XAVIER MELER GUTIERREZ,

Hola Christian, 

Nodes no valida via LDAP com ho fa Xtecblocs perquè la idea és que també es pugin validar els alumnes i no volem barrejar sistemes de validació.

Abans d'entrar al node de mestres, els teus usuaris han de ser usuaris registrats. La millor manera és fer servir el moodle del vostre centre o google apps per educació (si en teniu)

També podeu registrar els usuaris manualment (Tauler-> Usuaris-> Afegeix) o activant un connector de pujada massiva, via fitxer csv (però no t'ho recomano). 

Una vegada tens als teus mestres registrats, has d'anar al node Mestres, pestanya Invitacions.

Tria els usuaris i fes clic al botó (abaix de tot) Invitacions.

Ens interessa molt veure com trobeu aquest sistema d'invitacions, ja ens explicaràs com t'ha anat. 

En réponse à XAVIER MELER GUTIERREZ

Re: Intranet pel professorat

par CHRISTIAN ALVAREZ LUQUE,

Hola Xavi.

No tenim moodle ni google apps 4 educ. He vist que els autors dels articles que havia 'repescat' de xtecblocs (vaig fer un traspàs massiu d'articles), s'han incorporat automàticament com a usuaris i, per tant, quan vaig a "invitacions" per convidar-los al nodes, ja m'apareixen: els selecciono, envio la invitació i ja està. Els que no surten, primer faré com m'has indicat (Tauler-> Usuaris-> Afegeix) i després ja els afegiré mitjançant "Invitacions" al Nodes. 

Ara em ve un altre dubte. Una vegada ja els he afegit manualment, els usuaris ja poden publicar articles (seleccionant la categoria -4t, 5è, 6è, etc- abans de publicar-lo perquè aparegui al bloc de la seva classe)? Imagino que aquesta gent accedeix amb la seva contrasenya d'xtec, no? 

El curs vinent també provarem l'opció de crear espais perquè puguin col·laborar els alumnes, a veure què tal clin d’œil 

Moltes gràcies,

Christian