JClic

JClic

per Mª Immaculada Ferrés i Baqués -
Nombre de respostes: 6

He volgut instal·lar alguns del JClic al Moodle.

I em dona problemes no el puc obrir des de l'escola, però des de casa amb el Mac si.

Salutacions

Imma

Fitxer adjunt JClic.png
En resposta a Mª Immaculada Ferrés i Baqués

Re: JClic

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Imma,

el problema és que, des de fa unes setmanes, el Java ha deixat de funcionar amb Google Chrome per Windows, a finals d'any, ja va deixar de funcionar amb Linux. Segurament en poc temps deixarà de funcionar amb Mac.

Per poder fer servir els JClic hauríeu de fer servir un altre navegador, la nostra recomanació és que feu servir Firefox.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: JClic

per Toni Antúnez González -

Jo faig servir Google Come i JClic en funciona. (Veure Imatge)

prova101.png

 

Per tal d'aconseguir-ho vaig descarregar l'actualització última de Java a : http://www.java.com/es/

Una vegada instala't cal fer el següent: ACTIVAR EL NPAPI (No se que és....)

Cal seguir aquestes instruccions:

 

Activació de NPAPI a Chrome versió 42 i posteriors

A partir de Chrome versió 42, cal fer un pas de configuració addicional per poder seguir utilitzant connectors NPAPI.

    1. A la barra d'URL, introdueixi: chrome: // flags / # enable-NPAPI
    2. Feu clic a l'enllaç Activa per accedir a l'opció de configuració Activa NPAPI .
    3. Feu clic al botó Tornar a iniciar que ara apareix a la part inferior de la pàgina de configuració.

A veure si hi ha sort

 

Toni

En resposta a Toni Antúnez González

Re: JClic

per DAVID OBRADOR SALA -

Ho estic provant i no me'n surto. Tinc versió de Chrome 43.0.2357.65 m

i atenció el comandament que diu el Toni ha d'anar sense espais en blanc:
"chrome://flags/#enable-NPAPI"

 

de la mateixa manera que amb el  Chrome a la barra d'adreces podeu escriure "chrome://settings" per accedir a la configuració.

Seguirem provant, però això del Java!!!! Buffff

 

David

En resposta a DAVID OBRADOR SALA

Re: JClic

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Toni i David,

tot i que aquesta és una opció per fer servir aplicacions Java amb Google Chrome, no sabem quines altres implicacions pot tenir a la llarga canviar la configuració d'aquest navegador i per tant, la nostra recomanació és que feu servir el Firefox.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: JClic

per Toni Antúnez González -

Hola Imma i David.

Disculpes no m'havia adonat que chrome://flags/#enable-NPAPI anava sense espais. També treballo amb l'utima versió crhome. Recordeu abans actualitzar java a l'última versió.

Us faig aquesta consulta:

Heu mirat que : 

Icona de connector bloquejat en Chrome (a la barra d'adreces) (en cas afirmatiu)

crome.png

Heu de fer: (Copio el que posa a la WEB de Java)

Cerqui l' icona de connector bloquejat a la barra d'adreces de Chrome. En fer clic a l' icona apareixerà el missatge S'han bloquejat els connectors en aquesta pàgina i les opcions de connectors

  • Feu clic a Permet sempre els connectors en [nom del web] per permetre que els connectors (inclòs Java) s'executin en totes les pàgines d'aquest lloc.
  • Feu clic a Executar tots els connectors aquest cop per permetre l'execució del contingut del connector (inclòs Java) a la pàgina només fins que deixi aquesta pàgina.
  • Feu clic a Continua bloquejant plugins per evitar que els connectors s'executin a la pàgina.

 L'altre opció és la que indica la Mònica, utilitzar un altre navegador.

Ja direu

Toni

En resposta a Toni Antúnez González

Re: JClic

per Toni Antúnez González -

Hola de nou en contesto a mi mateix.

 

Pel que sembla Google inhabilitarà els complements NAPI a partir de la versió 45 de Chrome, per tant no se si val la pena l'esforç d'intentar que funcioni les apletts de Java.

https://support.google.com/chrome/answer/6213033

 

També he trobat una suggerència/recomanació a sobre el tema que donen els companys de l'Institut Europa (Bellvitge) per facilitar el funcionament aplets java:

http://agora.educat1x1.cat/inseuropa/moodle/pluginfile.php/461/mod_forum/attachment/2661/instruccions%20java.pdf

Toni