Reserva d'aules, autentificació

Reserva d'aules, autentificació

per Jacint Lafont -
Nombre de respostes: 8

Hem creat un calendari de reserves d'aula i l'hem fet de consulta privada per tal que només el puguin tocar els professors.

Quan he provat a entrar a traves de google, m'he adonat que el rol que dona la web, no permet entrar a reserves.

Hauria de canviar alguna cosa per tal que puguin fer reserves?

Hem de tenir en compte que els alumnes tenen el mateix correu electrònic i per tant, segons com ho configurem, ells també podran accedir a reserves.

Et deixo un enllaç: http://agora.xtec.cat/iesdeltebre/reserves/

 

En resposta a Jacint Lafont

Re: Reserva d'aules, autentificació

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Jacint, la idea és que el formulari per afegir reserves sigui un formulari fet amb el domini xtec. D'aquesta manera només els professors i PAS (amb usuari xtec) poden reservar recursos i aules. Es veritat que un profe xtec d'un altre institut podria fer una reserva en el teu però, a part de que això és altament improbable, tens identificat quin és aquest usuari xtec extern.

En qualsevol cas, els usuaris no poden accedir i modificar el calendari directament. Només ho pot fer l'administrador del calendari o delegats. 

No em costaria gaire afegir un nou camp a la configuració del full on podem especificar quins correus poden fer reserves però això implica fer la llista de correus, mantenir-la etc.. valoreu si cal. A mi no em costa rés afegir aquesta nova validació. 

Ja em direu, 
Salutacions

En resposta a XAVIER MELER GUTIERREZ

Re: Reserva d'aules, autentificació

per Jacint Lafont -

Moltes gràcies per la resposta.

Porto tota la tarde intentant entendre que em passa amb el formulari.

El vaig crear amb el meu correu de xtec.

Ara quan entro com a administrador no em deixa veure el formulari. Només veig el calendari.

He entrat al compte xtec i he posat com a editor a l'adreça del centre però tot continua igual

Suposo que l'hauria d'haver creat amb el correu del centre, no?

Fitxer adjunt Captura de pantalla 2015-01-29 a les 20.38.20.png
En resposta a Jacint Lafont

Re: Reserva d'aules, autentificació

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Jacint, 

Sembla que estas autenticat amb l'usuari de l'institut i no amb el de xtec. Fés logout des de el correu mateix i entra amb el correu xtec. Torna a la pàgina de reserves i refresca. 

Resumint, per veure el formulari, l'usuari ha de ser del mateix domini que l'usuari que el va crear. 

Salutacions,
Xavi

En resposta a XAVIER MELER GUTIERREZ

Re: Reserva d'aules, autentificació

per Jacint Lafont -

Gràcies per la resposta.

Ahir a la tarde, després de donar-li moltes voltes vaig arribar a la conclusió que havia de tenir el correu obert amb xtec.

Els nostres usuaris es estaran logejats amb el domini iesdeltebre i entenc que deuria de fer el formulari amb el super de iesdeltebre, no?

Moltes gràcies per l'ajuda.

Bon cap de setmana

En resposta a Jacint Lafont

Re: Reserva d'aules, autentificació

per Rocío Mora -

A nosotros nos pasa lo mismo (INS Montserrat Colomer). Creamos un calendario público y lo compartimos con todos los profes del instituto. Pero hemos comprobado que para poder acceder al formulario a través de la web, tienen que estar loggados en xtec. Nosotros entramos a la web mediante moodle, y por tanto, cuando un profesor está en la web y quiere reservar un aula, no puede. Eso sí, si a la vez tiene abierto google con usuario xtec, sí puede. 

¿Se podría hacer simplemente que una vez hayas entrado como usuario en la web tengas permiso para rellenar el formulario? O es que hacemos algo mal?

Gracias, 

Rocío Mora

http://agora.xtec.cat/insmontserratcolomer/linstitut/reserves-daules/

 

En resposta a Rocío Mora

Re: Reserva d'aules, autentificació

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Rocio,

No habéis hecho nada mal, el formulario se muestra solo a usuarios google autenticados, no tiene en cuenta a los de Moodle. Necesitas tener abierto el correo de google en otra pestaña para hacer la reserva. 

Saludos! 

En resposta a XAVIER MELER GUTIERREZ

Re: Reserva d'aules, autentificació

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Per cert, si voleu tenir el formulari i el calendari a la mateixa alçada (no un a sobre de l'altre), podeu amagar la barra lateral d'una pàgina. 

  1. Editeu la pàgina
  2. Aneu a dalt de tot a "Opcions de pantalla"
  3. Marqueu l'opció "Esquema". Us apareixerà una nova caixa "Esquema"
  4. Trieu l'opció "Sense barres laterals"

Ara tindreu més espai i els calendari estarà al costat del formulari, com aquí: 

http://agora.xtec.cat/nodes/reserva-de-recursos/

Salutacions,
Xavi

En resposta a Jacint Lafont

Re: Reserva d'aules, autentificació

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Jacint

En principi, esta pensat per funcionar amb usuaris autenticats a google. Per veure el formulari, és necessari autenticar-se abans a google (per exemple, tenint obert el correu). 

  1. Si crees el formulari amb un usuari xtec, només podran veure el formulari els usuaris xtec.
  2. Si crees el formulari amb un usuaris de google apps del teu institut,  només podran veure el formulari els usuaris del google apps del teu institut. 

La primera opció permet que només els profes i pas puguin reservar però obliga a tenir el correu xtec obert. Si treballeu amb correu de google apps, pot ser una mica rollo. 

La segona opció evita tenir dos correus oberts però implica que tots els usuaris del google apps del centre puguin fer reserves (inclosos els alumnes). La solució es ficar el formulari dins d'una pàgina protegida amb contrasenya (a la caixa Publica | Visibilitat | Protegida amb contrasenya)

Aquestes opcions us serveixen?