Bones pràctiques sobre el carrusel

Bones pràctiques sobre el carrusel

per Javier Medina Diaz -
Nombre de respostes: 2

Bon dia,

Estic totalment d'acord amb l'aportació del Xavier Meler, sobre l'abús del carrusel, segurament jo sóc un dels que més he abusat!

Tornant a revisar la nostra web, realment pot provocar estres visual, així com lentitud de càrrega.

El que he fet, ha estat tenir només el carrusel de l'última notícia, qualsevol altra notícia amb carrusel, tindrà només una imatge representativa en mida petita i un enllaç a la galeria de picasa amb totes les imatges. (http://institutsantandreu.com/)

Així, quan torni a publicar una notícia amb carrusel, abans he de retocar l'última notícia, posant només imatge representativa i enllaç a picasa. Per si a algú li serveix com a orientació.

Una pregunta doncs, al respecte: És interessant eliminar de nodes els carrusels que ja no es facin servir, perquè la notícia ja s'ha retocat? Potser sí, no? per tal de no acumular-los sense sentit?

Gràcies,

Javier

En resposta a Javier Medina Diaz

Re: Bones pràctiques sobre el carrusel

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Javier,

Jo crec que, en general, la gestió de noticies amb carrusel hauria de ser la següent:

  1. Publicar la noticia amb el carrusel i la casella de "Mostra el contingut sencer" marcada. El carrusel es mostrarà a la portada. A la mateixa noticia afegir una foto destacada i un resum (de moment, amb la casella abans marcada, no es mostrarà ni la foto ni el resum però ens vindran bé per després).

  2. Quan la noticia perd actualitat, editar la noticia i desmarcar la casella "Mostra el contingut sencer". Ara la noticia mostrarà el resum i la foto destacada a portada (amagant el carrusel). Si entrem a la noticia, veurem el contingut sencer de l'article (com sempre) on està el carrusel. 

Amb aquest procediment crec que no és necessari esborrar el carrusel. Ja no sobrecàrrega la portada ni la pàgina de categoria/etiqueta associades i encara és visible si entrem a la noticia (on no hi ha problemes de temps de càrrega perquè només hi ha un carrusel). I t'estalvies tenir que editar la noticia per esborrar carrusel/afegir foto i enllaç.

Salutacions, 
Xavi

P.D: Properament introduirem una millora al carrusel amb font picasa, de manera que si fas clic a una foto et porti a la foto dins de l'àlbum.