Problema a l'insertar àlbums picasa

Problema a l'insertar àlbums picasa

per SANDRA GAY BOELLE -
Nombre de respostes: 6

Bon dia,

La setmana passada vaig afegir a la categoria d'infantil i superior, els àlbums picasa incrustant un passe de diapositives. Al moment va funcionar bé i es podien veure les imatges. Ahir vaig tornar a entrar, i ja no es veuen, només es veu un requadre en blanc. He intentat editar l'entrada, però no hi veig l'error.

Envio enllaç a la categoria d'infantil:

http://agora.xtec.cat/escolamontbui/categoria/ei1-ei2-ei3/

 

moltes gràcies

Sandra Gay

En resposta a SANDRA GAY BOELLE

Re: Problema a l'insertar àlbums picasa

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Sandra, 

Ara, jo veig bé les presentacions.

De vegades, aquests codis inserits que carreguen les imatges d'un servidor extern (picasa) poden trigar massa en carregar-se i el navegador no espera, mostrant aquesta presentació buida. Si et passa molt sovint, pots provar a carregar menys presentacions per pàgina. La idea és mostrar només entre 2 i 4 presentacions simultàniament (les més noves) i a mida que la noticia perd actualitat, modificar la noticia per no mostrar directament la presentació al resum (desmarcar "Mostra el contingut sencer"). 

Salutacions, 
Xavi

En resposta a XAVIER MELER GUTIERREZ

Re: Problema a l'insertar àlbums picasa

per SANDRA GAY BOELLE -

Hola de nou,

Et vull passar l'enllaç a com teniem els àlbums picasa a la web antiga per saber si dins d'aquest entorn hi ha alguna opció similar. És que nosaltres fins ara disposavem d'un compte per cada cicle, i els mestres hi penjaven els àlbums de fotos. Jo ho enllaçava a la web directament i la presentació final era la següent:

http://escolamontbui.org/educaci-infantil.html

Havia pensat que a partir de la nova web, els mestres editarien entrades on haurien d'afegir els àlbums picasa en mode diapositiva. Però si em comentes que la idea és que només hi ha 2 o 3 presentacions per pàgina...què em recomanes per penjar les fotos de cada cicle?

gràcies

Sandra Gay

En resposta a SANDRA GAY BOELLE

Re: Problema a l'insertar àlbums picasa

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Sandra, 

El vostre sistema d'àlbums està força bé. A Nodes es pot fer una cosa semblant amb les categories i les galeries natives de WordPress. 

Aquí tens un exemple: 

http://agora.xtec.cat/nodes/categoria/fotos/

La idea és la següent:

  1. El/La profe (amb rol de Col·laborador) crea un article i el posa a una categoria, per exemple, categoria Fotos. 
  2. L'article ha de contenir una galeria. Fer una galeria és molt simple. Només cal donar-li al botó Afegeix mèdia i triar la opció Crear Galeria. Triar les fotos i inserir. Et recomano la opció "Mèdia" en les opcions de configuració de la galeria. 
  3. Dins de l'article, definir la imatge destacada (serà la portada del nostre àlbum).
  4. Com a Administrador/a valides l'article del teu col·laborador. 

Ara, si visites la categoria fotos tindràs un nou àlbum. Si fas clic sobre l'àlbum, veuràs totes les fotos de la galeria.

Evidentment pots afegir el que vulguis a cada àlbum (és un article). Per exemple, jo he afegit a l'àlbum de Halloween un carrusel a sobre de la galeria de fotos, però pots ficar de tot: videos, textos, etc. 

Ja em diràs que et sembla,

Salutacions,
Xavi 

 

En resposta a SANDRA GAY BOELLE

Re: Problema a l'insertar àlbums picasa

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Sandra,

en aquesta pàgina https://sites.google.com/a/xtec.cat/ajudaxtecblocs/insercio-de-continguts/galeria-d-imatges, trobaràs com crear les galeries a les que fa referència el Xavi (punt 2).


Fins ara,

Mònica

En resposta a SANDRA GAY BOELLE

Re: Problema a l'insertar àlbums picasa

per SANDRA GAY BOELLE -

Hola,

He descobert que el problema de no veure el passe de diapositives de Picasa era tema navegador. Amb Chrome sí que es veien bé. Ho feia amb Firefox i no es veien fins que he netejat la cache i l'historial del navegador i ara tot ok. quines coses...

Respecte la vostra proposta d'afegir media per insertar les fotos a una entrada, m'agrada la presentació, però segons les instruccions, es recomana un màxim de 10-15 fotos i els àlbums que hi penjavem fins ara, eren de 40 fotos, segons l'activitat.

Bé, aniré provant però una altra opció pot ser utilitzar picasa com a album en diapositives, i també la vostra opció, en funció del què ens interessi. A l'hora de descarregar-les, potser és més senzill si ho fem des de l'opció afegir media.

Moltes gràcies,

Sandra