I ara, els documents, com?

I ara, els documents, com?

per Jaume Passans Güell -
Nombre de respostes: 2

A l'institut (iespviana) tenim l'alta a nodes des d'ahir.

Ara toca començar a jugar.

Em preocupa però una cosa, i per això aquesta pregunta: en l'actual intranet-Àgora del centre, nosaltres fem un us intensiu del mòdul documents. Entenc que una estructura de blog no està tan pensada en aquest sentit.

Vol dir que haurem d'anar pensant en migrar-ho tot cap el Drive? 

Què me'n dieu els qui ja us hi heu barallat una mica?

En resposta a Jaume Passans Güell

Re: I ara, els documents, com?

per XAVIER MELER GUTIERREZ -

Hola Jaume, 

Disculpa el retard en la resposta però volien preparar una pregunta freqüent amb aquest qüestió i no hem tingut temps encara. 

Per una gran part de documentació que es genera en un centre, Google Drive és la millor opció. Sobretot si disposeu de Google Apps for education. 

Nodes incorpora dintre de Buddypress un sistema de documentació molt senzill que permet tenir documents associats a cada node. És un punt de vista diferent a Drive i també és un enfocament diferent a un sistema clàssic de repositori (arbre de carpetes).

La idea del BP-Docs (Documents de BuddyPress) és que els documents estan associats a un node, entenen el node com un espai on es parla i es comparteix un concepte o activitat. A més a més suporten "etiquetes", el que fa que sigui un sistema molt àgil de classificació. En el sistema clàssic de carpetes, només pots ficar el document en un lloc. Això, a la llarga, genera dispersió (aquesta programació on esta? A nivells? O dins del departament adient? Potser el document hauria d'estar en els dos llocs)

Per exemple, si vols penjar les actes d'un claustre, has d'anar al node "Professorat" i crear allà un document i etiquetar-ho com a "Actes del claustre", "2014-15", "Inici de curs", "Acords AMPA", etc (pots afegir més d'una etiqueta).  

Properament farem una pregunta freqüent amb exemples.

Salutacions,
Xavi

 

 

 

En resposta a XAVIER MELER GUTIERREZ

Re: I ara, els documents, com?

per Jaume Passans Güell -

Molt interessant la resposta.

Al nostre centre treballem abastament amb el Drive (disposem de GoogleApps for Education) però aquest aspecte de la documentació de treball del professorat sempre l'hem mantingut amb el mòdul Docs del Zykula a la intranetÀgora. És una documentació que no precisa del treball compartit online, tan sols l'usem com a magatzem de consulta.

La veritat és que això que dius de "passar-nos" al Drive ho hem considerat, però la possibilitat que apuntes amb el BP-Docs d'etiquetar els documents i confegir una estructura més amable és atractiva.

 

Restarem atents a la pregunta frequent i... anirem poensant.

 

Gràcies.