còpies de seguretat usuaris

còpies de seguretat usuaris

par Xavier Marsal Molero,
Nombre de réponses : 3

Bon dia,

Estic preparant una petita explicació per tal d'aconseguir tenir els cursos organitzats. La idea és que els deso tots en una categoria nova,anomenada cursos 13-14 per tenir-los com a històric amb tasques, etc i faig que els companys profes (els tinc com a creadors de cursos) facin còpia de seguretat (pen, disc dur...) i restaurin el curs si el volen tornar a fer servir l'any que ve (ja els queda sense alumnes ni tasques lliurades). Fins aquí molt bé.

Els dubtes són:

1. Queden els backups a l'àrea privada de còpies de seguretat de l'usuari. Ocupa lloc a la quota de disc? Es poden esborrar? Ho poden fer ells o jo com a administrador a tots de cops?

2. No trobo l'opció que un usuari profe pugui restaurar des d'un pendrive o disc dur... Per exmple si no el vol restaurar ara però sí el curs vinent o l'altre. Potser he d'activar alguna opció des de l'edició del rol de creador de cursos?

Crec que l'ideal seria poder  buidar l'àrea privada de còpies de seguretat de l'usuari per no ocupar quota de disc i poder restaurar o importar des de pendrive, etc.

Gràcies

Xavi

 

En réponse à Xavier Marsal Molero

Re: còpies de seguretat usuaris

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola Xavi,

1. Queden els backups a l'àrea privada de còpies de seguretat de l'usuari.

Depenent de la tria de paràmetres i el tipus d'usuari/ària que fa la còpia aquestes es trobaran en l'àrea privada de còpies o a l'àrea de seguretat de còpies del curs.

Ocupa lloc a la quota de disc?

Sí, ocupen quota de disc.

Es poden esborrar? Ho poden fer ells o jo com a administrador a tots de cops?

Aquestes còpies, si es troben a l'àrea privada ho poden fer ells, però també l'administrador fent un "entra com". Pots trobar més informació sobre la gestió de còpies de seguretat a la pregunta freqüent Com s'esborren les còpies de seguretat?

2. No trobo l'opció que un usuari profe pugui restaurar des d'un pendrive o disc dur... Per exemple si no el vol restaurar ara però sí el curs vinent o l'altre.

Les còpies les han de pujar al Moodle i poden estar a un pendrive o discdur, això sí han d'ocupar menys de 10MB, en cas que ocupin més heu de pujar el fitxer des del Portal d'Àgora o bé des de respositoris externs com Dropbox o Drive.

Potser també us és d'utlitat la pregunta freqüent Quines tasques cal fer quan finalitza el curs?

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: còpies de seguretat usuaris

par RAMON E. GIMENO GUART,

Bon dia,

I si es tracta d'un usuari donat de baixa (ja no és professor del centre), es poden esborrar les seves còpies de seguretat?

Moltes gràcies.

Ramon.

En réponse à RAMON E. GIMENO GUART

Re: còpies de seguretat usuaris

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola Ramon,

si està donat d'alta al Moodle sí que es pot. En cas que no ho estigui, hauríeu de crear de nou l'usuari/ària (amb el mateix nom d'usuari que tenia), inscriure'l al curs com a professor editor, després, fent un "entra com" podreu esborrar aquestes còpies.

Fins ara,

Mònica