Editor de textos

Editor de textos

per Assumpta Moya Benet -
Nombre de respostes: 5

Hola,

Us escric per demanar-vos si podíeu inserir en l'editor de textos dues opcions més, que són les següents;

1. Les emoticones.

2. Dins del format relacionat amb l'alinealització, l'opció de poder JUSTIFICAR el text escrit.

Si no ho podeu inserir vosaltres a nivell general, em podríeu dir com ho puc afegir jo en el meu Moodle?

Moltíssimes gràcies i salutacions,

Sumpta Moya

En resposta a Assumpta Moya Benet

Re: Editor de textos

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -

Hola Sumpta!

  • Si voleu que us apareguin les emoticones a l'editor del Moodle heu d'activar el filtre "Visualitza emoticones com a imatges". Per fer-ho us caldrà:
    • Accedir amb l'usuari/ària admin a l'apartat Administració del lloc | Connectors | Filtres | Gestiona els filtres.
    • Desplegar la llista que apareix al costat del filtre  "Visualitza emoticones com a imatges" i seleccionar l'opció "Actiu".

Activació filtre

  • Per incorporar l'opció de justificar el text heu de seguir els passos següents:
    • Accedir amb l'usuari/ària admin a l'apartat Administració del lloc | Connectors | Editors de text | Editor HTML TinyMCE | Configuració general.
    • Editar el contingut del camp "Barra d'eines de l'editor" i afegir el text "justifyfull," a continuació de ",justifyleft,justifycenter,justifyright,". Si no havíeu tocat les opcions que l'editor porta per defecte, el camp "Barra d'eines de l'editor" quedarà amb el contingut següent:

wrap,formatselect,wrap,bold,italic,wrap,bullist,numlist,wrap,link,unlink,wrap,image

undo,redo,wrap,underline,strikethrough,sub,sup,wrap,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,wrap,outdent,indent,wrap,forecolor,backcolor,wrap,ltr,rtl,wrap,nonbreaking,charmap,table

fontselect,fontsizeselect,code,search,replace,wrap,cleanup,removeformat,pastetext,pasteword,wrap,fullscreen

    • Desar els canvis.

 

Si quan ho feu teniu qualsevol dubte ja ens direu.

Una abraçada,

Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Editor de textos

per NEUS BRENUY CASALS -

Hola,

Penso que soc administradora,  si més no administro el Moodel del centre, i a mi no m'apareixen els filtres dintre de connectors... us envio una imatge...

 

En tot cas, en la versió anterior es podien donar molts formats al text de les etiquetes, i ara les opcions són mínimes... per poder tenir de nou opcions de donar color, altres mesures, etc. ?

 

Salutacions

 

M. Neus Brenuy

Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida

Fitxer adjunt editar text.png
En resposta a NEUS BRENUY CASALS

Re: Editor de textos

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola  Neus,

per la captura que adjuntes, sembla que entris al Moodle com a "gestora" i no com "administradora" (amb l'usuari "admin". Els gestors poden fer gairebé totes les tasques dels administradors però amb algunes limitacions.

Sobre l'editor de text, segurament el problema és que no has desplegat les icones. En aquest altre fil (http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/forum/discuss.php?d=54725) trobaràs com desplegar l'editor per visualitzar totes les icones disponibles.

Fins ara,

Mònica

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Editor de textos

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -

Hola, Sara:

Observo que el nou editor de textos no té l'opció d'inserir un codi html, o no la trobo. La necessito per a posar un fitxer Geogebra interactiu, ja que aquest programa permet exportar el codi al porta-retalls, i d'aquí al moodle, però ara no trobo la icona <> que sortia el curs passat.

I una altra pregunta relacionada amb Geogebra. Funciona correctament l´opció " Afegeix una activitat Geogebra"? El curs passat vaig trobar-me que alguns alumnes lliuraven la feina però no quedava desada.

Moltes gràcies

Carles