Marges superiors

Marges superiors

per SEBASTIAN CUADRAS JAUME -
Nombre de respostes: 7

www.insmanolohugue.cat, m'agradaria saber quina comanda del fitxer csv em permetria minimitzar els marges de la pàgina principal de manera que els blocs laterals i el bloc central (noticies) quedin tot a sota del menú horitzontal. Gràcies!!

En resposta a SEBASTIAN CUADRAS JAUME

Re: Marges superiors

per ANTONI GINARD LLADO -

     Hola Sebastià,

He fet una ullada a la Intraweb i diria que ja es veu com volies. Ara mateix l'únic que es podria fer és rascar alguns píxels eliminant els marges interns dels blocs laterals i, potser, de les notícies. Vols que ho mirem o ja és correcte així?

Una segona qüestió: en general, quan la columna de la dreta queda molt desplaçada o, directament, surt fora de la pantalla, el problema rau en que les persones que publiquen els continguts a la Intraweb utilitzen imatges massa grans que trenquen la maquetació. En aquest cas cal tenir molt present la bona pràctica de reduir la mida de les imatges abans de publicar-les. Això, a més d'evitar que es trenqui l'estètica, té el valor afegit de fer que la pàgina sigui més lleugera i es carregui molt més de pressa.

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: Marges superiors

per SEBASTIAN CUADRAS JAUME -

Hola Toni, moltes gràcies, la cosa ha millorat bastant, encara que si es pot m'garadaria que quedés tot més enganxat al menú superior.

Lo de la columna de la dreta perquè ho dius? Jo ho veig tot bé (normalment utilitzo Chrome i Mozilla).

 

Una altra qüestió, m'he estat mirant els entorns de visuaització i he estat provant amb l'entorn Intraweb Bluegrace Agora, està molt bé encara que:

 

- No m'hi cap la capçalera, l'amplada és menor que la que tinc .

- El menú horitzontal no queda ben ubicat (adjunto captura)

 

Es poden arreglar aquestes cosetes?

 

Gràcies!

Fitxer adjunt Captura118.JPG
En resposta a SEBASTIAN CUADRAS JAUME

Re: Marges superiors

per ANTONI GINARD LLADO -

      Hola Sebastià,

Hem eliminat l'espai que quedava entre el menú i els continguts amb aquest estil que trobaràs al final del fitxer:

#theme_table_content {
  padding: 0px;
}

Si vols ajustar la distància, només has d'incrementar el valor.

El comentari de la columna de la dreta el feia en general. Ara mateix no recordo si a vosaltres us ha passat, però he vist Intrawebs amb una estètica molt lletja degut a l'ús d'imatges excessivament grans i a l'ús de taules de grans dimensions a les notícies.

Pel que fa al logotip de l'entorn visual Intraweb Bluegrace Àgora, veig que ja ho has trobat. Només calia pujar la imatge amb el nom logo2.png. I en relació al menú d'aquest entorn visual, cal modificar els estils a style2.css. Et proposo aquests:

#IWmenu {
  position: absolute;
  top: 155px;
}
#z-maincontent {
  margin-top: 40px;
}

Naturalment, pots modificar els valors per ajustar-ho.

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: Marges superiors

per SEBASTIAN CUADRAS JAUME -

OK, moltes gràcies. Com és que en el tema Bluegrace no m'admet la capçalera de 184 px i en el tema xtec2 si?

En resposta a SEBASTIAN CUADRAS JAUME

Re: Marges superiors

per ANTONI GINARD LLADO -

      Hola Sebastià,

Les persones que dissenyen les aparences prenen diverses decisions, com ara aquesta que comentes de permetre que la capçalera sigui més gran en canviar la imatge. L'entorn visual Intraweb Bluegrace Àgora no és un disseny nostre i el seu comportament no el vàrem decidir nosaltres. Nosaltres únicament vàrem adaptat l'entorn visual Bluegrace per integrar-lo a la Intraweb. Certament, ho podíem haver canviat, però no ho vàrem fer.

En el cas dels entorns visual IWxtec, sí que són 100% dissenyats i construïts per nosaltres. En aquest cas vàrem decidir que l'alçada de la capçalera creixés si la mida de la imatge és més gran.

Cal dir que permetre que la capçalera torni més gran, des del punt de vista del disseny no és una bona idea. Si mires altres entorns, com ara els serveis de blogs gratuïts, veuràs que la tendència és a bloquejar les mides i obligar als usuaris a fer-se una imatge que càpiga a l'espai disponible. De cara al futur ens decantarem per aquest comportament.

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: Marges superiors

per SEBASTIAN CUADRAS JAUME -

ok, gràcies. El faré més estret.

Un altra dubta, m'agradaria canviar les caracteristiques de format: color de lletra, color del fons, color quan es passa el ratolí per sobra, tamany,... del menú horitzontal, em pots orientar una mica com fer-ho? Gràcies!

En resposta a SEBASTIAN CUADRAS JAUME

Re: Marges superiors

per ANTONI GINARD LLADO -

      Hola Sebastià,

Vosaltres esteu utilitzant el mòdul IWmenu. Aquest mòdul, a diferència de l'IWvhmenu, es configura mitjançant estils al fitxer style3.css de la carpeta theme. Si ho mires veuràs que us hem creat aquests estils al final del fitxer:

/* Menú horitzontal de la capçalera */
#IWmenu ul li a {
color:#000000;
background-color: transparent;
}

/* Ratolí a sobre */
#IWmenu ul li a:hover {
color:#ffffff;
}

/* Enllaç visitat */
#IWmenu ul li a:visited {
color:#000000;
}


El primer es carrega sempre i afecta a totes les opcions del menú, el segon actua només quan el ratolí està damunt d'una opció i el tercer actua sobre les opcions visitades. Pots afegir i modificar els atributs que creguis convenients a cada un d'ells.

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora