Canvis de color de l'entorn visual

Canvis de color de l'entorn visual

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -
Nombre de respostes: 12

Hola. A la nostra escola tenim la Intranet en un servidor propi.

Tenim instal·lada la maqueta 2.

Tenim activat l'entorn visual Intraweb Blau.

Seria possible instal·lar l'entorn XTEC2?

Per altra banda, necessito canviar els color de l'entorn. No recordo com es fa. Ho intento fer des de les paletes però no me'n surto... Canvio colors d'una paleta, però em diu: Assegureu-vos de que ompliu tots els camps. En cas contrari la paleta no es pot desar.

Algú podria orientar-me?

Gràcies per avançat-

    Albert

En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ANTONI GINARD LLADO -

     Hola Albert,

Tot el codi d'Àgora està disponible al repositori del GitHub i qualsevol se'l pot descarregar i utilitzar-lo. Per facilitar-te la feina, t'adjunto a aquest enviament un zip amb el tema iw_xtec2, que és el que correspon a la teva maqueta.

Pel que fa a canviar els colors de l'entorn, aprofitant que tens accés als fitxers, et recomano que editis manualment el fitxer de les paletes, que és aquest: iw_xtec2/templates/config/themepalettes.ini.

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -

Hola, Toni.

A l'activar l'entorn visual, m'ha sortit un missatge d'error:

System error

S'ha produït un problema no identificat (considerat un error). S'ha retornat el missatge següent:

S'ha produït un problema no identificat (considerat un error). S'ha retornat el missatge següent:

Smarty error: [in home.htm line 16]: syntax error: unrecognized tag 'iw_themepath' (Smarty_Compiler.class.php, line 590) (Check file '/var/www/vhosts/sagradafamiliaviladecans.com/httpdocs/intranet/includes/classes/Smarty/Smarty.class.php' at line 1093.)

T'adjunto tot el missatge en un fitxer.

El problema és que ara no puc tornar marxa enrera i la intranet no està operativa.. HELP!!!!

Salut

   Albert

 

En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Albert,

El problema és que la versió directa d'Àgora et dóna problemes, ja que utilitza algunes variables no definides en el teu sistema (és allò de poder pujar el logo i el css en una carpeta de les dades i que s'implementin en el theme).

Ràpidament:

-T'adjunto el theme iwxtec2 modificat. T'hauria de funcionar. És una versió que tenia de fa molt temps per algun centre... Si alguna cosa no et rutlla, insisteix i ho miro bé... l'he adjuntat tal com la guardava (suposo que no hi haurà cap problema).

-Voldria comentar-te si no t'has plantejat passar-te a la versió 3 de la maqueta (zikula 1.3.x). Conec implementacions que encara rutllen amb zikula 1.2, però ho fan per causes molt concretes (ho tenen mòduls propis específics o fan servir el pnform-dizkus com a fòrum (que no té versió per la 1.3)). Només t'ho dic perquè és un bon moment (estiu) per fer canvis. Si t'animes, per aquí trobaràs ajuda als problemes que hi hagi.

-Un darrer apunt, per emergències. Si en la url afegeixes '&theme=nom_del_theme' (per exemple http://www.sagradafamiliaviladecans.com/intranet/index.php?theme=iw_blau ) podràs accedir al sitema amb l'entorn que vulguis. Això pot ser útil per si vols desfer una activació de theme que no ha funcionat bé. Certament, tenint accés al servidor, hi ha altres maneres de fer-ho, però aquesta és senzilla i serveix per a tothom.Cal anar afegint el 'theme=...' a les urls on vols fer un clic, i pots fer l'acció que calgui.

Atentament,

Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -

Hola, Joan. Gràcies per l'ajuda... Ara sí que em funciona. No sabia com sortir-me d'aquest mal pas...

Sí que m'havia plantejat instal·lar la versió 3 de la maqueta aprofitant l'estiu... És complicat? Dóna algun problema?

Coneixen algun manual i d'on la puc descarregar?

Gràcies per l'ajuda!!!!

   Albert

En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Albert,

No és complicat... però ja saps que sempre surten coses...

-El més limitant és la migració. L'ideal és poder començar de zero. Vull dir aprofitar un moment de canvi, per configurar de nou tot... Llavors afegir manualment el que calgui (documents, calendari...). Si es volen conservar les notícies i demés, la cosa canvia... i depèn de com et moguis per la base de dades... Pot semblar una muntanya, però va bé fer neteja i plantejar-s'ho com un lloc web nou.

-El tema del codi, poden sortir coses (com el que hem comentat aquí del theme xtec2), però seria menys problemàtic. Ja saps que el codi està al github.

**De tota manera, et deia que era bon moment l'estiu per plantejar-s'ho... però d'altra banda potser ja és un pèl tard (tots volem desconnectar una mica i fer vacances de debó, oi?) Jo, a títol personal, miraré de parlar amb les persones del projecte, i veure com segueixen algunes coses... i al setembre miro si es pot penjar la maqueta3 d'una forma fàcil (sense adaptacions d'Àgora) i també mirar quin suport es podria donar (des del projecte o des de la comunitat d'usuaris).

Bon estiu,

Joan

En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per elena lago -

Hola albert,

He mirat la teva intranet i m'agrada molt, com l'has personalitzat? és alguna plantilla dissenyada?

Gràcies,

Elena

En resposta a elena lago

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO -

Hola, Elena.

L'entorn visual que he utilitzat és Intraweb Blau. L'he anat personalitzant amb el colors corporatius de la nostra congregació.

Si necessites quelcom, aquí estic.

Salut!

    Albert

En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per elena lago -

Hola Albert:

Doncs t'ha quedat molt bé. Ara estic com tú, intento personalitzar la paleta i no hem deixa i no entenc els missatges de resposta a la teva solució. Com ho has fet al final per a personalitzar els color?es gaire complicat?

Gràcies,

Elena

En resposta a elena lago

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ANTONI GINARD LLADO -

     Hola Elena,

L'Albert és un veterà de la Intraweb i utilitza una versió modificada del primer entorn visual que vàrem publicar, cap allà el 2005. Aquest entorn visual no és a Àgora, així que no el podràs utilitzar.

Les paletes de colors que apareixen a la configuració dels entorns visuals no funcionen a Àgora degut a les particularitats que té Àgora, a on el codi és compartit per molts de centres. Si vols modificar els colors hauràs d'editar el fitxer d'estils corresponent a l'entorn visual que estiguis utilitzant. T'enllaço la pàgina a on s'explica com canviar els colors del tema IWxtec2:

    http://apliedu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/gestio_centres/d134/modul_7/practica_5

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ALBERTO VILLANUEVA MORCILLO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ANTONI GINARD LLADO -

     Hola Albert,

Abans de res, sento haver-te passat un entorn visual que no funciona correctament amb la vostra instal·lació. Trist

De cara a actualitzar a la Intraweb 3.0, en aquests moments no hem publicat el codi sense integració a Àgora. La nostra intenció és fer-ho, incloent l'script d'actualització, però no et puc donar cap data. En qualsevol cas hi ha dues coses que has de tenir en compte: la primera és que l'entorn visual que feu servir s'hauria de modificar per a que funcioni amb el Zikula 1.3.x i la segona és que si utilitzeu algun mòdul que no hi és a Àgora, us haureu d'encarregar vosaltres de mirar si hi ha una versió nova i veure si es pot actualitzar o no.

Certament seria convenient que actualitzeu perquè sinó us quedareu en una versió antiga, no suportada pels desenvolupadors, i davant qualsevol eventualitat els problemes poden ser difícils de resoldre. No et vull espantar, només vull que et vagis fent la idea de que caldrà actualitzar en un moment o altre, a ser possible no massa llunyà.

 

Bon estiu!

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per elena lago -

Hola Toni.

Moltes gràcies. M'he posat aquest any amb la Intraweb ja que m'han assignat la coordinació Tic TAC Somrient.

He estat mirant el manual que heu posat, però no trobo com actualitzar-ho? em pots donar un cop de mà? i he de canviar l'entorn visual que tinc ara?. No ho acabo d'entendre. Quin hauria de posar?.

Gràcies per contestar en aquestes dates i bones vacances.

Elena

En resposta a elena lago

Re: Canvis de color de l'entorn visual

per ANTONI GINARD LLADO -

      Hola Elena,

A la Intraweb hi ha nou entorns visuals, però només n'hi ha tres que es puguin usar globalment i, a més, es puguin personalitzar, que són Intraweb XTEC, Intraweb XTEC2 i Intraweb Bluegrace Àgora. Segurament n'estàs utilitzant un dels dos primers. Si ens poses la URL de la Intraweb t'ho podrem concretar.

L'enllaç que et vaig posar conté un exemple de com modificar l'Intraweb XTEC2. Si mires les pràctiques 3 i 4 trobaràs exemples de com modificar els altres dos.

Hi ha dos tipus de modificacions: canviar el logotip de la capçalera i canviar l'estètica general. En el primer cas només has de pujar la imatge que vulguis als fitxers del lloc, a la carpeta theme, amb la precaució de posar-li el nom corresponent a l'entorn visual que estàs utilitzant (logo.png, logo2.png o logo3.png).

Per canviar l'estètica cal utilitzar estils CSS, que consisteixen en un fitxer de text que conté unes regles que els navegadors saben interpretar. Si no coneixes el llenguatge dels CSS el millor és que copiïs codi d'exemple o, també, que ens descriguis què vols canviar i nosaltres et prepararem les regles. El fitxer CSS s'ha d'ubicar al mateix lloc que el logotip i ha de tenir el nom corresponent a l'entorn visual que utilitzes: style.css, style2.css o style3.css.

 

Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora