No envia els missatges desl fòrums

No envia els missatges desl fòrums

per JOAN COROMINA FREIXES -
Nombre de respostes: 32

Hola,

Des del dia 15 de gener que no envia els missatges després d'haver fet una intervenció en un fòrum en el qual els membres estan subscrits obligatòriament. Fins aquest dia enviava els correus correctament. No he canviat res de la configuració

Salutacions.

En resposta a JOAN COROMINA FREIXES

Agora ha deixat d'enviar missatges

per ENRIC ALVAREZ NEBOT -
Tenim muntat un moodle per a la coordinació del nostre centre en el que participa tot el professorat.


Tothom està subscrit a tots els fòrums que tenim creats de tal manera que diàriament cada mestre rep un missatge resum de totes les novetats i participacions al moodle.

Darrerament i sense que hàgim fet cap canvi en la configuració del nostre moodle hem deixat de rebre els missatges diaris.

Veig que algú més s'hi ha trobat amb aquest problema, per tant deu de ser una errada del sistema.

En un missatge anterior un altre company també comentava que no funcionava l'enviament del correu però semblava que el tema ja estava resolt. Nosaltres seguim sense rebre cap correu.

He fet la consulta al SAU i m'han adreçat a aquests fòrums ja que m'han dit que ells no donen suport als serveis d'agora.

Teniu localitzat el problema? Hi haurà una solució en breu?

Gràcies
En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo a tots dos!
Gràcies pels vostres missatges! Ara que ho comenteu jo també he deixat de rebre els correus d'aquest fòrum (sort que normalment m'ho miro pel canal RSS que té associat i al qual estic subscrita!!!). Ja hem passat la incidència a l'equip d'Arquitectura Tecnològica per intentar esbrinar on està el problema i poder-ho solucionar el més aviat possible!
Bezos, abrasos i disculpeu les molèsties que aquesta errada us pugui ocasionar!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo!
Fa dies que intentem esbrinar on està el problema i, de moment, no hem donat amb l'origen. Ara bé, ens aniria molt bé que ens donéssiu una mica més d'informació sobre l'error: cap dels usuaris que està subscrit als fòrums rep cap missatge? Quina adreça de correu teniu definida al perfil (a la qual hauríeu d'estar rebent els missatges i no ho esteu fent)? Quins missatges són els que no rebeu per correu: els de subscripció al fòrum o cap (per exemple, si teniu tasques i els vostres alumnes us fan lliuraments, rebeu la notificació)? Quin servidor SMTP teniu configurat al vostre espai Moodle?
Us agrairíem moltíssim que ens responguéssiu el màxim d'aquestes preguntes perquè la resposta ens pot ajudar-nos a localitzar el problema.
Bezos, abrasos i gràcies per la vostra col·laboració!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per ENRIC ALVAREZ NEBOT -
Hola, aquí va la informació que jo us puc donar.

En el nostre cas cap dels usuaris rep cap missatge.

Les adreces que cada usuari té definides al seu perfil són de diferents tipus: xtec, gmail, hotmail i cap rep cap missatge.

En el nostre cas només tenim definits fòrums i no rebem cap missatge tot i que tots els usuaris estan subscrits obligatòriament a tots els fòrums per tal de rebre un missatge diari amb el resum de totes les aportacions.

El servidor que tenim configurat al nostre espai és el mateix que hem fet servir des que ens vam donar d'alta, el de la XTEC. No hem canviat res.

Aquesta és la nostra adreça moodle

http://agora.xtec.cat/ceip-agustibartra/moodle/

A veure si amb aquestes i altres informacions podeu resoldre ben aviat el problema.


En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Enric!
Moltíssimes gràcies per les dades! Continuem estudiant el problema per detectar on està el problema (no es tracta d'un cas concret del vostre centre). Us mantindrem informats de com evoluciona!
Bezos, abrasos i disculpeu les molèsties!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Ramon Balcells Olivan -
Al nostre centre ens passa exactament el mateix que indica l'Enric amb usuaris que tenen correus gmail,hotmail,xtec.

Les activitats son també sobre fòrums que estan tothom subscrits però no rebem cap missatge resum dels missatges diaris.

De moment tenim configurat el servidor de correu amb l'usuari xtec del centre a l'espera que ho puguem configurar amb un compte de gmail (per fer una gestió compartida amb varis professors)

Sara, ja ens diràs com està el tema de configurar el servidor de correu per gmail.


Gràcies
Ramon

En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Ramon!

Gràcies per la informació! Ens és de molta utilitat per localitzar on està problema i poder-ho solucionar.
Com ja sabeu fa algunes setmanes que estem estem fent diferents tipus de proves però, de moment, encara no hem donat amb l'origen del problema (tot i que estem mooolt aprop d'aconseguir-ho perquè hem anat descartant possibilitats). Tan aviat com ho tinguem solucionat us avisarem. Pel que hem vist de moment, sembla que els únics missatges que no estem rebent ara són els de resum diari (és a dir, si enlloc de marcar el resum diari marqueu que no voleu resum, sí que hauríeu de rebre els missatges).

Per cert, sobre el gmail, de moment no funcionarà perquè, a més d'activar la configuració SSL també cal revisar els ports que s'han d'obrir i això ja no és tan "fàcil" de fer (perquè pot suposar problemes de seguretat). També us mantindrem informats si hi ha alguna novetat!

Bezos i abrasos,

Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per ENRIC ALVAREZ NEBOT -
Hola,

ja he comprovat que l'opció de rebre missatges dels fòrums torna a estar activada. Però només la que et permet rebre un missatge per a cada intervenció publicada.

Per mi aquesta opció no és gaire pràctica ja que si hi ha moltes intervencions aleshores reps molts missatges. En canvi trobo més pràctic rebre un missatge diari amb el resum de les diferents intervencions i aleshores decideixo si accedeixo al Moodle o no.

A la meva escola tothom ho tenim configurat d'aquesta manera.

Fa vora tres setmanes que seguim amb aquest problema.

Com ho tenim? Esteu a prop de trobar la sol·lució? Podrem finalment rebre el missatge resum enlloc de res o un missatge per a cada internvenció?

Gràcies
En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Enric!

L'última notícia que tinc és que a finals de la setmana passada tot començava a funcionar de nou. Pel teu missatge dedueixo que vosaltres encara no rebeu els missatges resum. M'ho pots confirmar? Us havia funcionat abans de que comencés aquest problema?

Bezos, abrasos i gràcies per avançat!

Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ -
Bones a tothom:
Algunes informacions noves sobre aquest problema.

Quan dones d'alta utilitzant LDAP alumnes nous tampoc s'acaba el procés. El moodle no pot enviar el correu per confirmar que l'adreça és correcta.

ERROR: SMTP Error: The following recipients failed: las1040@edu365.cat could not send email!

El dia 28 de gener funcionava sense problemes.

Si serveix d'alguna cosa comentar-vos que estic patint un problema "similar" al moodle del raconet de música que és al phobos. No a l'àgora. Només hi ha problema amb les altes d'usuaris, no amb els resums diaris.
CArlos
En resposta a CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ -
Bones de nou:
Més informació.
Des de l'àgora encara no he tingut temps de provar-ho, però des del phobos envia els correus cap a l'xtec sense cap problema. El problema és amb altres servidors com p.ex. xxxxxx@campus.uab.cat
No se si ajudarà.
En resposta a CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per ENRIC ALVAREZ NEBOT -
Hola,

per la nostra banda ara per ara nosaltres no rebem els missatges resum.

Jo m'he configurat el meu perfil per rebre un missatge per a cada intervenció al fòrum i això sí que funciona.


En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo a tots!
Mil gràcies per la informació que ens faciliteu. Hem tornat a passar incidència a l'equip de sistemes per veure si amb aquesta informació aconseguim solucionar-ho definitivament (jo ahir vaig tornar a rebre el missatge de resum d'aquest fòrum d'àgora a una adreça de correu de gmail). Vosaltres esteu subscrits a aquest fòrum? En cas afirmatiu, a quina adreça? I una cosa més, heu rebut també algun missatge resum?
Bezos, abrasos i ànims que ja queda menys per solucionar-ho definitivament!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per ENRIC ALVAREZ NEBOT -
Hola,

a les 12 acabo de rebre el missatge resum de totes les intervencions als fòrums de la nostra escola des del dia 16 de gener.

És curiós perquè jo tenia configurat el nostre mooodle per tal que enviés els missatges a les 17 i en canvi he rebut el missatge a les 12.

Saps si quest canvi és per algun motiu? Ho he tornat a canviar, suposo que no hi haurà cap problema.

Sobre les preguntes que fas:

Jo des de fa uns dies sí que rebo el missatge resum d'aquest fòrum. I el rebo en una adreça de correu de la xtec.
En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoooo!
Tenim bones notícies!!! Hem donat amb el problema i sabem com ho podeu solucionar!!! El problema té a veure amb l'increment d'espais Moodle a Àgora ja que, tal i com els teniu configurats ara no li dóna temps al procés cron d'executar tots els scripts que generen aquests resums de missatges diaris. Per tant, alguns centres sí que estaven rebent aquests resums diaris (els que sí que tenia temps a processar el cron cada dia). Per solucionar-ho el que heu de fer és modificar l'hora per enviar el correu en format resum (digestmailtime) des de Administració | Servidor | Correu perquè aquest s'enviï, a partir de la 1 de la matinada (us adjuntem una captura de pantalla per si teniu dubtes de a què ens referim). Si feu això, tornareu a rebre els correus un altre cop. Penseu que, d'aquesta forma, a més de solucionar el problema alliberarem el servidor durant el dia.

Enric, sobre el canvi d'hora al Moodle del teu centre que comentes, el vam fer nosaltres per confirmar les nostres sospites. El que et recomanem és que canviïs de nou aquesta hora per la 1 de la matinada.

Ja ens confirmareu si amb això tots comenceu a rebre de nou els missatges de resum!

Bezos, abrasos i mil gràcies a l'Eduard que ha estat qui ha seguit i perseguit l'error fins donar amb ell!!

Sara

Fitxer adjunt agora_hora_correu.png
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per ENRIC ALVAREZ NEBOT -
Hola Sara,

sembla que el problema amb el moodle de la nostra escola s'ha resolt

http://agora.xtec.cat/ceip-agustibartra/moodle/course/view.php?id=121

Però en aquest altre del grup de treball de mestres de música de Terrassa, allotjat al moodle del CRP del Vallès Occidental 2 Terrassa i rodalies seguim sense rebre els missatges resum.

http://agora.xtec.cat/se-vallesoccidental2/moodle/course/view.php?id=41

L'enviament del correu està configurat a les 15 h. També s'hauria de canviar a la 1?

M'ho pots confirmar?

Gràcies


En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Eduard Carrillo i Valdívia -
En el nostre centre vàrem crear el curs passat una Aula virtual utilitzant la plataforma Àgora-moodle.
Des d'inici d'aquest any hem notat que quan enviem alguna notícia
mitjançant el Fòrum de notícies generals de cada curs no arriben els
missatges als correus dels participants ni tampoc en forma de quadre d'avís
quan obren el corresponent curs. Com a administrador he dedicat molta
estona a esbrinar la manera de solucionar-ho, però no ho he
aconseguit. Em podrien ajudar siusplau , per veure quin és el problema, m'han dit que potser s'ha d'activar el "cron", però jo no ho sé fer, la qüestió que al principi funcionava i ara no.
Moltes gràcies d'antuvi.
 
Eduard Carrillo i Valdívia
Director
CFA Santa Eulàlia
En resposta a Eduard Carrillo i Valdívia

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Eduard Carrillo i Valdívia -

Hola de nou,

he vist la resposta de la Sara pel que fa al canvi d'hora i ho he fet, espero que funcioni, gràcies

Eduard Carrillo

En resposta a ENRIC ALVAREZ NEBOT

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Enric!

Sembla que el problema amb el moodle de la nostra escola s'ha resolt
Quina bona notícia! Què bé!! Portàvem mooolts dies darrera de l'error i és una alegria veure que finalment s'ha solucionat!

L'enviament del correu està configurat a les 15 h. També s'hauria de canviar a la 1?
Efectivament. Tal i com vam publicar ahir a aquest mateix fil del fòrum és molt recomanable que modifiqueu aquesta hora per la 1 de la matinada. D'aquesta forma tindrà tot el dia per generar el fitxer resum i no hi haurà aquest problema amb el que ens trobàvem ara!

Bezos, abrasos i gràcies per tota la informació que ens heu anat enviant!
Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Darío Castro -

Hola,

això vol dir que els que tenim comptes de Gmail ja els podem utilitzar per gestionar el correu ??

Nosaltres encara estem fen proves i el servei de correu no funciona.

suggeriment: si dieu que el servidor d'Agora començar a patir "d'estres" potser seria hora de plantejar-se un de més potent ... o no ?

En resposta a Darío Castro

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoooo!

Això vol dir que els que tenim comptes de Gmail ja els podem utilitzar per gestionar el correu ??

Jo rebo tots els missatges d'aquest fòrum al Gmail (i això que la configuració d'aquest espai Àgora té les dades de la XTEC). Per tant, a la configuració SMTP del vostre Moodle podeu tenir la de qualsevol compte de la XTEC (per exemple el del centre) però, en canvi, els usuaris poden tenir al seu perfil comptes d'altres servidors (com gmail).

Nosaltres encara estem fen proves i el servei de correu no funciona.

Tal i com us vam comentar fa uns dies, de moment no es pot configurar el servidor de correu de Gmail, ja que aquest fa servir SSL i, de moment, no està activat al servidor. Ara bé, si el que volíeu era utilitzar comptes gmail pels vostres usuaris no cal que el compte de correu SMTP del vostre Moodle també ho sigui (tal i com t'he comentat, jo rebo els missatges a Gmail tot i que el servidor està configurat amb les dades SMTP de la XTEC).

Suggeriment: si dieu que el servidor d'Agora començar a patir "d'estres" potser seria hora de plantejar-se un de més potent ... o no ?

Potser no em vaig explicar prou bé. Crec, i si vaig equivocada m'agradaria que em corregíssiu, que el servei Àgora funciona molt bé.des de fa temps... De fet, fa molt de temps que vam rebre queixes però ara ja fa mesos que només ens arriben bones notícies en aquest sentit que parlen de lo bé que funciona el servei i el bon resultat que està donant.

Bezos i abrasos,

Sara


En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Eduard Carrillo i Valdívia -

Hola,

vaig canviar l'hora per la 1 i hem tornat a rebre el resum de missages als correus, però només als de xtec (dels professors) en canvi els alumnes que tenen altres correus (hotmail, etc) encara no reben res. Com es pot solucionar?

Eduard

En resposta a Eduard Carrillo i Valdívia

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Eduard!
Pel que ens han comentat els de sistemes a la consulta que els vam fer sobre el problema del correu ens van respondre que "No descartem problemes puntuals de bloqueig per spam!". Per tant, aquest problema que comenteu pot estar relacionat amb això que ens han dit. Ara tornarem a escriure'ls per avisar-los.
Si descobrim alguna cosa ja us avisarem!
Bezos, abrasos i disculpes!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Eduard!

El teu homònim ha donat amb el problema: no teniu ben configurat el servidor de correu SMTP!!! Al nom d'usuari teniu posat l'àlies del DNS i el que heu de posar és el codi de centre (a80XXXXX).

Per tal i comentava l'altre dia, l'enviament a comptes externs ha de ser amb usuari validat (per aquest motiu només us estava funcionant l'enviament a correus XTEC, ja que la configuració SMTP era incorrecta i, per tant, no es podien enviar correus a servidors externs). Per tant, quan editeu aquesta informació i poseu la correcta començareu a rebre els missatges.

Bezos, abrasos i sort!

Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Eduard Carrillo i Valdívia -

Hola Sara,

he canviat el SMTP i he posat el codi del centre i malgrat això només reben els missatges els usuaris xtec (els profes) però els alumnes amb altres tripus de servidors de correu (gmail,hotmail,etc) no reben res.

Eduard

En resposta a Eduard Carrillo i Valdívia

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Eduard!
La configuració SMTP que heu posat no és correcta. El nom d'usuari va sense @xtec.cat. Quan ho treieu veureu com tot comença a funcionar correctament.
Bezos, abrasos i bon cap de setmana!
Sara
En resposta a CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoooo Carlos!
En el teu cas sembla que no teniu configurat correctament el servidor SMTP. Reviseu aquesta pregunta freqüent on explica com fer-ho.
Bezos, abrasos i ànims!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ -
Hoooooollla guapa:
Moltes gràcies. Durant molt temps si que havia funcionat amb nomusuari@xtec.cat. Li he tret i va com una seda.
Gràcies
En resposta a CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo!
Segurament han fet algun canvi a la configuració del servidor (per millorar el servei, securitzar-ho...) i, per aquest motiu, el que abans funcionava amb @xtec ara no.
Bezos, abrasos i gràcies!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per AGUSTI BARBOLLA RODRIGUEZ -
Al meu centre no funciona tot i haver fet els procediments explicats.
En resposta a AGUSTI BARBOLLA RODRIGUEZ

Re: Agora ha deixat d'enviar missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Agustí!
Tal i com hem comentat en alguna ocasió, és molt recomanable que modifiqueu l'hora de generació dels resums (que ara per ara teniu les 20h). Us recomanem que poseu la 1 de la matinada perquè us funcioni correctament. Si no fos així (doneu-li un dia de marge per provar-ho) ja ens avisareu.
Bezos, abrasos i sort!
Sara