Inscripció de cohorts

Inscripció de cohorts

par YOLANDA CABRE SANS,
Nombre de réponses : 6
Bon dia,

tinc un problema (i un misteri) amb la inscripció de cohorts.

1) El problema és per la peculiaritat de l'escola on estic. És un escola d'adults i això,  a diferència d'un institut, implica que no tots els alumnes matriculats a 1r d'ESO han de fer totes les assignatures (en poden tenir de convalidades, aprovades d'altres cursos, etc.). Per facilitar la gestió he creat cohorts, perquè la majoria d'alumnes sí que tenen totes les del nivell que toca, però he descobert que si faig una sincronització de cohorts, em matricula a tots els alumnes a tots els cursos que tenen aquesta cohort. Fins aquí, tot normal (això vol dir sincronitzar, oi). Seguint amb la investigació he descobert que si, enlloc de fer "sincrionització de cohorts" faig "inscriu cohorts", el sistema em matricula tots el alumnes d'una cohort en un curs però, al costat de cada alumne, m'apareix una fantàstica creueta que em permet eliminar els alumnes que no m'interessen.

2) Sembla que jo mateixa hagi trobat la solució al problema, oi? Doncs no, aquí és on apareix el misteri. En alguns cursos em permet fer inscripció de cohorts i aleshores tots els alumnes queden inscrits com si estiguessin inscrits manualment i puc fer fora els que no vull, però en d'altres cursos la inscripció de cohorts es comporta com a sincronització i no hi ha manera de fer fora alguns alumnes. Probablement, aquest diferent comportament és racional però jo no sé veure la diferència: he provat d'entrar com a professor editor i com a administrador del lloc... però no hi ha manera. Em podeu fer la llum?

Moltes gràcies per la paciència!!!!!!!!
En réponse à YOLANDA CABRE SANS

Re: Inscripció de cohorts

par MONICA GRAU PRIETO,
Hola Yolanda,
tot depèn de com fas la inscripció de la cohort. Potser vas fer clic a un lloc diferent i d'aquí que no et permet esborrar l'alumnat:
  • si fas clic a inscriu cohort no podràs eliminar l'alumnat del curs, hauries de modificar la cohort
  • si el que fas és inscriure usuaris de la cohort, aquests queden desvinculats d'ella i per tant et surt la creueta per eliminar-los.
Pots comprovar que fent-ho d'una manera o una altra el text que apareix a la columna Mètodes d'inscripció és diferent. T'adjunto una imatge perquè així quedi més clar.

Fins ara,
Mònica

cohorts.png
En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Inscripció de cohorts

par YOLANDA CABRE SANS,
Gràcies Monica... el problema no és la diferència entre usuaris inscrits i sincronitzats, que ja l'he entés, sinó que en alguns cursos, per algun misteri ocult, enlloc de sortir-me la possibiltat d'inscriure i sincrontzar (el popu que dóna les dues opcions) només em surt això:



Per què només surt això? és un misteri... De vegades, tornant enrere i endavant, o clicant el botó "inscriu cohort" dues o tre svegades, aconsegueixo que ems urti el popup... però a mi em sembla que és una mica aleatori.

Finalment, una altra pregunta... Si d'aquí un temps inscric de nou la mateixa cohort, només m'incorporarà els alumnes nous, oi? No em desapareixeran ni les puntuacions, ni les estadístiques ni res dels alumnes que ja hagin treballat, oi? O més val que inscrigui els alumnes manualment, un per un???
En réponse à YOLANDA CABRE SANS

Re: Inscripció de cohorts

par MONICA GRAU PRIETO,
Hola Yolanda,
segons veig a la captura, el camí que tries és el de Mètodes d'inscripció | Sincronització de la cohort, fent aquest camí, el que s'inscriu és la cohort i no els usuaris.

Per poder inscriure els usuaris de la cohort de forma independent has d'anar a Administració del curs | Usuaris | Usuaris inscrits i fer clic a "Inscriu cohort", un cop s'obre la finestra nova cal triar l'opció "Inscriu usuaris" de la cohort corresponent.

T'adjunto una captura de pantalla per si t'és d'utilitat.

Fins ara,
Mònica
Annexe inscriu_usuaris.png
En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Inscripció de cohorts

par YOLANDA CABRE SANS,
Sí, sí... ho sé. Jo només us reporto que fent els passos que vosaltres dieu em surt la imatge que jo he puja, i no hi ha manera de que surti aquest popup que tu em mostres... de vegades, surt al segon o tercer intent de fer els mateixos passos, però ahir, en un curs, vaig fer com a vuit intents i no va haver-hi manera... avui, ho he provat al mteix curs, i voilà! m'ha sortit el popup!
En réponse à YOLANDA CABRE SANS

Re: Inscripció de cohorts

par Raül Fernández,
Hola, si no tens el mètode d'inscripció manual activat, llavors no et deixarà inscriure cohorts (manualment), només et deixarà sincronitzar-les.