Qualificacions ocultes

Qualificacions ocultes

by NICOLAU SAGRERA CASTELLS -
Number of replies: 18
Els alumnes del meu curs no poden veure les qualificacions mitjanes de cadascun del apartats però sí les notes de les activitats. Ho he revisat tot i em sembla correcte (no blocat, no ocult...).
També he tornat a crear una categoria (trimestre 1) de nou per si era problema de la migració, però tampoc.
Demano disculpes per avançat per si és una tonteria però porto una setmana entrant i mirant i no trobo la resposta.
Gràcies per avançat.


Per si hi voleu entrar:
http://agora.xtec.cat/sesdemasquefa/moodle/grade/report/user/index.php?id=242&userid=435


In reply to NICOLAU SAGRERA CASTELLS

Re: Qualificacions ocultes

by carles fornas -
Bon dia

Tinc exactament el mateix problema. Jo en el qualificador general (tots els alumnes en pantalla) puc veure totes les mitjanes, però si clico a les qualificacions d'un alumne en concret no apareixen les mitjanes. Ells amb el seu usuari tampoc

El curs on hi tinc més interés és:
http://agora.xtec.cat/escpiabalmes/moodle/grade/report/grader/index.php?id=262

Atentament
Carles Fornas
Escola Pia Balmes


In reply to carles fornas

Re: Qualificacions ocultes

by Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola!

Pel que hem vist gràcies als enllaços dels cursos que ens heu facilitat, quan una categoria o subcategoria conté algun element amagat, com per exemple passa al curs que comentava el Carles (tal i com podeu veure a la captura de pantalla adjunta). Per tant, per tal que els usuaris puguin consultar la mitjana seria convenient o bé mostrar l'element de qualificació amagat (en el cas de la captura de pantalla la tasca "Lliurament pràctica 5") o bé moure'l a una altra categoria i tornar-lo a posar a lloc quan aquest sigui visible.

Si feu la prova i els problemes persisteixen i/o teniu qualsevol dubte per mostrar/moure aquests elements que estan amagats ja ens avisareu per intentar-vos ajudar.

Una abraçada,
Sara


Attachment qualificador.png
In reply to Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Qualificacions ocultes

by carles fornas -
Funciona. Va perfectament!
Moltes gràcies

Carles
In reply to carles fornas

Re: Qualificacions ocultes

by MIRIAM REDONDO DIAZ -
Hola
No sé ben bé si és correcte el que us vaig a comentar, però jo diria que aquest problema que consulten els companys es pot resoldre sense moure ni fer visible l'element; i que pot configurar-se fent l'elecció pertinent en els paràmetres del qualificador. A veure què en penseu:

Jo he trobat que quan es visualitza el qualificador i s'accedeix a: Administració de les qualificacions< Paràmetres de les qualificacions del curs dins la secció Informe global es pot configurar Oculta els totals si contenen elements ocults. Apareix un desplegable amb diverses opcions (Mostra/oculta el total excloent/incloent elements ocults)... i es pot seleccionar què es prefereix. En la mateixa pàgina dins la secció Informe d'usuari es pot escollir si es mostren els totals o no a l'alumnat.

Potser m'equivoco i no he entès bé la qüestió que plantegen en aquest fil, si fos així... disculpeu la relliscada.
Salut!
In reply to MIRIAM REDONDO DIAZ

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Míriam,
moltes gràcies per l'aportació, em sembla que aquesta també és una opció vàlida, sobretot si interessa que l'alumnat no vegi aquestes tasques.

Fins ara,
Mònica
In reply to MIRIAM REDONDO DIAZ

Re: Qualificacions ocultes

by YOLANDA CABRE SANS -
Hola,

jo tinc un problema afegit a això. Tinc les activitats dividides en dues categories i he fet el que comenta la Míriam i en una categoria em funcionava i en l'altra no. He anat a editar categories i he vist que el problema és que en un categoria tenia marcada l'opció "afegeix només notes no buides" i en l'altra no. El meu problema és que jo tinc penjades al Moodle les 3 primeres unitats però només en tinc una de visible. Si li dic que em faci la mitjana de totes les notes (encara que que marqui l'opció que diu la Míriam, de que només compti les visibles) em compta també les invisibles, però si li dic que "afegeixi només les notes no buides" aleshores, si un alumne no té feta una activitat no li compta quan jo, el que voldria, és que li comptés com a 0 a l'hora de fer la mitjana... No sé si m'explico. Adjunt captures de pantall a veure si queda més clar.

La primera part és el que surt si tinc desmarcat "afegeix només notes no buides", indiferentment de si poso que em mostri el total només de les notes visibles o no. La segona part és el que surt si poso marco "afegeix només notes no uides" indiferentment de si poso que em mostri el total de les notes visibles o no. Com podria fer que em sortís (aprox un 30%) que seria la mitjana de comptar tots els elements de les notes visibles?




Attachment pantallazo_agora_notes.jpg
In reply to YOLANDA CABRE SANS

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
ens pots passar l'enllaç al curs?

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Qualificacions ocultes

by YOLANDA CABRE SANS -
http://agora.xtec.cat/cfajosepamassanes/moodle/course/view.php?id=242
In reply to YOLANDA CABRE SANS

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
entenc que, quan ha de mostrar les notes no qualificades no pot comptar com si fos un 0 perquè en realitat no hi ha nota, per tant, la compta com a buida, per això no et surt el resultat que seria d'esperar.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Qualificacions ocultes

by YOLANDA CABRE SANS -
quan dóna de mitjana 10,11 sí que les compta com a 0, però el problema és que també em compta les activitats invisibles (que jo no voldria que comptés)... de fet, per mi seria ideal que aquestes activitats invisibles ho fossin del tot (no caldria ni que es vegessin).

Gràcies,

Yolanda
In reply to YOLANDA CABRE SANS

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
seguint amb la investigació he trobat que aquest és el comportament per defecte del Moodle "Si s'exclouen els elements ocults, el total serà diferent del total que veu el professorat a l'informe de les qualificacions, ja que el professorat sempre veu els totals calculats a partir de tots els elements, siguin ocults o siguin visibles Si s'inclouen els elements ocults, els estudiants poden arribar a calcular les seves qualificacions als elements ocults."

Per tant, si ho deixes configurat com ho tens, l'alumnat veurà "bé" les qualificacions i el professor/a les veurà tenint en compte tots els elements.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Qualificacions ocultes

by YOLANDA CABRE SANS -
Mònica,

em sap greu frustrar la teva investigació però tinc un usuari fantsma (alumne) i se li calcula la mitjana tenint en compte els elements ocults. MIra't això. http://agora.xtec.cat/cfajosepamassanes/moodle/grade/report/user/index.php?id=242

o entra amb l'usuari JoanneKathleen.Rowling, password: 123

i mira les notes de la secció evaluation. Té 3 exercicis visibles, un no l'ha fet i als altres té 93 i 91, per tant li hauria de sortir un 60 i poc de total però li surt un 20.44 (simple weighted mean of grade)... En canvia la part de practice (on compta només les activitats fetes (i amb el mateix simple wighted mean of grade) sí que i surt bé la mitjana.

Bona nit, demà serà un altre dia ;)
In reply to YOLANDA CABRE SANS

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
ja he trobat perquè les categories tenen un resultat diferent, a la categoria "Evaluation" no estava marcada la casella "Agregate only non-empty grades" que a la categoria "Practice" sí que estava marcada. Un cop l'he marcada el resultat es calcula de la mateixa forma.

Per altra banda, sembla que el resultat quan no està marcada la casella "Agregate only non-empty grades" el calcula tenint en compte també les tasques ocultes.

Mirarem de trobar perquè passa tot i això i si es pot arreglar.

Fins ara,
Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Qualificacions ocultes

by YOLANDA CABRE SANS -
Mònica,
que estava marcat diferent ja ho sé, i ja ho volia. A la part de pràcticavull que els calculi la mitjana del seu treball (és opcional) i si només fan alguns exercicis que sapiguin al nivell que estan pel que han fet. A la part d'avaluació han de fer tots els exerccis i, per tant, vull que si no han fet una tasca la nota d'aquesta tasca sigui 0. El tema és que no vull que en avaluació compti les tasques ocultes, ja que, jo vaig pensant en previsió del que farem però potser no arribem a fer-les totes i m'agradaria que en qualsevol moment els alumnes siguin conscients de la nota que tenen per fer les tasques... espero haver-me explicat.
In reply to YOLANDA CABRE SANS

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
com et deia sembla que el resultat quan no està marcada la casella "Agregate only non-empty grades" el calcula tenint en compte també les tasques ocultes. Mirarem d'esbrinar si és un problema general del Moodle i us direm alguna cosa.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Qualificacions ocultes

by YOLANDA CABRE SANS -
Segueixo esperant resposta: sabeu alguna cosa de com fer que la mitjana d'una categoria es calculi només sobre tots els membres visibles d'aquesta categoria i no tingui en compte els ocults?
In reply to YOLANDA CABRE SANS

Re: Qualificacions ocultes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Yolanda,
no hem trobat cap novetat al respecte, sembla que sigui el comportament per defecte d'aquest tipus d'activitats.

Fins ara,
Mònica