Repositoris

Repositoris

per MARIA ANTONIA VARA CIFRE -
Nombre de respostes: 15
Mónica,

La dubta de molts profes ara que fan ús del repositori de Dropbox és:

El sistema demana: vols fer una copia del fitxer o el vols enllaçar?
Què és millor fer? Si fem una copia, evidentment ens mengem espai, però si el deixem al Dropbox, que passa si un professor marxa i esborra la carpeta de Dropbox?
O si algu marxa i canvien els usuaris profes, seguirà enllaçant al mateix fitxer, tot i que l'usuari canvii de correu i de dropbox? Uff començen a pensar massa aquests profes meus, no?
En resposta a MARIA ANTONIA VARA CIFRE

Re: Repositoris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Mar,
efectivament hi ha certs inconvenients, si un profe marxa i esborra el fitxer del dropbox desapareixerà. Si canvia de correu no hauria de passar res.

Per altra banda, tot depèn també de si el fitxer s'actualitza de forma habitual i està a diferents llocs, és el motiu més evident on surt a compte fer un àlies.

La veritat és que tot dependrà de la forma de treballar de cadascú i de cada centre.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Repositoris

per MARIA ANTONIA VARA CIFRE -
Doncs potser millor que faci una copia al curs, no?
Perque tenir un dropbox compartit, ho veig difícil, la gent va i ve cada curs.
Mar
En resposta a MARIA ANTONIA VARA CIFRE

Re: Repositoris

per OLGA GODOY GIMENEZ -
Hola,

Fa temps que vaig mirant els fils que tenen a veure amb l'ús de repositoris externs (dropbox, drive, etc) i no acabo de veure els avantatges reals que suposaria habilitar-los en el nostre moodle. Sense fer res, podem enllaçar docs que estan a un dropbox o drive i així estalviem espai - però pot ser el que diu la Mar, que s'esborri el doc per la raó que sigui, i ja l'haurem perdut.

Si els habilitem (tasca laboriosa, pel que sembla), tenim l'opció d'enllaçar o de fer una còpia del doc o del recurs al curs. Si enllacem estem igual que sense habilitar els repositoris i si fem una còpia ocupem espai al moodle. I perquè, llavors no pugem els docs directament al Moodle, si igualment ocupem espai?

Potser em perdo alguna cosa o no he sabut veure els avantatges. Per això em remeto a la pregunta inicial implícita: quins són els avantatges reals d'habilitar els repositoris externs al Moodle?

Moltes gràcies i disculpeu el rotllo.
En resposta a OLGA GODOY GIMENEZ

Re: Repositoris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Olga,
activar els repositoris no és una tasca massa complicada, ho tenim documentat pas a pas, però si et trobes amb algun problema ens ho dius i mirem d'ajudar-te.

Efectivament depèn de com s'afegeixi el fitxer pot ser que segueixi ocupant espai del Moodle (Dropbox permet els àlies, GoogleDrive no) però fer servir repositoris té altres avantatges:
  • el pofessorat disposa de la seva organització personal de fitxers al núvol (on disposa de molt espai per desar fitxers), ja sigui de documents (google drive, dropbox...) o d'imatges o vídeos (picassa, flickr...).
  • no cal tenir els fitxers en local per tal de pujar-los als cursos i per tant, es poden afegir al Moodle en qualsevol moment tenint connexió a internet. Ens desfem els llapis de memòria...
  • l'alumnat, en cas de tenir activada l'opció de portafoli del Moodle pot exportar les seves intervencions dels fòrums, tasques i glossaris al seu Google Drive o Dropbox on seguirà tenint-ho quan es tanqui el curs.
  • l'accés a repositoris públics com youtube, wikimedia o flicker per afegir fitxers directament sense haver de fer la cerca externa i copiar i enganxar l'enllaç.

Segurament hi ha altres avantatges que anirem descobrint a mida que fem servir l'eina.


Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Repositoris

per OLGA GODOY GIMENEZ -
Gràcies per la teva resposta Mònica, ara ho veig més clar. Valorarem tot el que ens expliques i, sens dubte, si tenim algun problema, aqui estarem, preguntant i demanant ajuda Somrient

Quan deia laboriós no em referia a que fos complicat sinó entretingut; si no ho tinc malentès s'hauria d'habilitar el dropbox (per exemple) de cada professor que vulgui fer servir l'eina, no? En fi, seguirem donant-hi voltes. Tot el que sigui per millorar i facilitar la feina, sempre és benvingut!

Moltes gràcies de nou.

Olga Godoy
Institut Príncep de Viana.

En resposta a OLGA GODOY GIMENEZ

Re: Repositoris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Olga, 
Perfecte que ho valoreu. 

Un detall, per configurar els repositoris només cal fer-ho am Moodle, als comptes dels usuaris no cal fer res, quan vulguin afegir un fitxer l'únic que hauran de fer és introduir el seu usuari i contrasenya, és ben senzill! 

Fins ara, 
Mònica 
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Repositoris

per MARIA ANTONIA VARA CIFRE -
Mónica vull explicar als profes el tema del eportafoli pèrque els hi ha agradat molt.
Dius que ho tens documentat, em pots dir a on?
Merci
En resposta a MARIA ANTONIA VARA CIFRE

Re: Repositoris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Mar,
tingueu en compte que el portafoli del Moodle no està encara massa desenvolupat, serveix perquè l'alumnat pugui fer una exportació d'alguns dels documents o recursos del Moodle però encara queda molt per fer.

Trobaràs com activar-ho a l'enllaç següent:
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/jtm2/bloc_2/apartat_1#caracteristiques_avancades

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Repositoris

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -

Hola:

La meva pregunta és sobre la manera més eficient de copiar una carpeta que conté moltes subcarpetes amb els seus fitxers dintre d'una altra carpeta.Concretament, volem posar tota la feina del nostre departament del curs passat (organitzada amb subcarpetes) dintre de la carpeta de "cursos anteriors".

Quan intento copiar tot de cop (fent abans un zip) no em permet la restauració. De moment l'única manera que he trobat és tornar a crear tota l'estructura de carpetes i anar posant-hi els fitxers,

Però no sé si es pot fer de manera similar a com fem dins del sistema operatiu (windows o linux), copiant tot de manera massiva.

Moltes gràcies per la vostra atenció.

Carles

En resposta a Carles Ignasi Gómez Ruiz

Re: Repositoris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Carles,

la forma correcta seria la que dius:

Quan intento copiar tot de cop (fent abans un zip) no em permet la restauració.

Quina mida té el fitxer zip? i quantes subcarpetes? si ens dones aquesta informació mirarem de fer alguna prova. Per altra banda, també ens aniria bé que ens facilitessis una captura de pantalla amb l'error que us apareix quan voleu fer la restauració.

Fins ara,

Mònica

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Repositoris

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -

Hola, Mònica:

Ja veig que el problema és la mida del fitxer zip. Quan intento fer la còpia del fitxer sencer (30 MB) em surt el missatge: "Pot ser que el fitxer penjat excedeixi la directiva max_post_size de php.ini."

Després he fet el zip d'una subcarpeta . Aquest nou fitxer de 9 MB s'ha copiat i descomprimit sense problemes.

Quina és la mida màxima permesa en aquest procés? 

En tot cas, fent 4 o 5 trossos (no 405) ja podré acabar les còpies.

Moltes gràcies.

Carles

En resposta a Carles Ignasi Gómez Ruiz

Re: Repositoris

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -

Hola Carles!

Una cosa més: tingues en compte que si en algun moment ho necessites també és possible pujar fitxers més grans de 10MB a través del portal de gestió. Trobaràs informació sobre com fer-ho a la PMF "Què s'ha de fer per pujar fitxers més grans de 10 MBs al servidor?".

Una abraçada,

Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Repositoris

per Carles Ignasi Gómez Ruiz -

Hola:

Finalment he aconseguit pujar tot de cop (31 MB) seguint les teves indicacions, Sara.  Veig que la pujada massiva de fitxers (amb carpetes i subcarpetes) funciona de manera bastant semblant a la restauració d'un curs complet. Moltes gràcies pels vostres suggeriments.

Carles