Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Ramon Balcells Olivan -
Nombre de respostes: 17
Sara,

a l'IES d'Aran tenim donat d'alta el servei moodle a servidor Agora. Volem configurar el servei smtp del correu perquè puguem enviar missatges a traves del GMAIL.

Parlant amb un company m'ha comentat que per fer servir el smtp de gmail, s'ha de tocar class.phpmailer.php i class.phpmailer.smtp, per canviar el port pel qual s'envia la informació, que en el cas de gmail és el 465 en comptes del 25.

Com que nosaltres com a administradors del nostre moodle no podem modificar aquests arxius sol·licito que els modifiqueu per poder enviar correus a traves del gmail.


Gracies
Ramon Balcells
En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Ramon!

A l'IES d'Aran tenim donat d'alta el servei moodle a servidor Agora. Volem configurar el servei smtp del correu perquè puguem enviar missatges a traves del GMAIL.
Parlant amb un company m'ha comentat que per fer servir el smtp de gmail, s'ha de tocar class.phpmailer.php i class.phpmailer.smtp, per canviar el port pel qual s'envia la informació, que en el cas de gmail és el 465 en comptes del 25.
En principi, tot i que no ho he provat, a la documentació de Moodle posa que és possible indicar aquest port al camp de servidors smtp de la següent manera: servidor_smtp:port, de forma que, per exemple, en el cas de GMAIL que comentes hauries de posar smtp.gmail.com:465. Proveu-lo quan us vagi bé i ja ens confirmareu si això funciona.
Una altra opció sinó es que utilitzeu una adreça de correu de la XTEC (la del centre, per exemple).
Bezos, abrasos i a veure si quan ho proveu tenim bones notícies i funciona!
Sara


En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Ramon Balcells Olivan -
Sara

ho he provat possant smtp.gmail.com:465 i al desar els canvis no hem guarda aquesta informació dient que hi ha hagut un error al camp SERVIDORS SMTP.


Amb l'opció de la xtec si que m'ha funcionat pero m'interessa poder-ho gestionar amb el gmail ja que som 3 persones els que ho adminsitrarem


Dona'm un altre solució pel gmail.

Gracies
Ramon
En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Ramon!
Gràcies per provar-ho! Prenem nota de l'error i intentarem revisar aquest error perquè pugueu indicar el port (tal i com has fet) al camp servidors SMPT. Pots fer el seguiment d'aquesta petició des d'aquesta pàgina del projecte Àgora que tenim a LaFarga.cat.
Bezos i abrasos,
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Raül Fernández -

Hola, directament de la documentació de moodle:

Currently, the parameter check is too strict to allow this via the Moodle UI; however, MDL-15923 has been created and resolved to address this. Until then, it can be set via phpMyAdmin using a query statement like:

UPDATE mdl_config SET value='myemailserver.com:587' WHERE name='smtphosts';

A més, en el cas particular de gmail, cal també configurar el protocol, que és SSL, en comptes de TLS. (posant value='ssl://myemailserver.com:465'  en l'anterior comanda).

Per l'estructura de àgora, crec que seria millor crear un php que modifiqui la base de dades, que no pas modificar els paràmetres del phpmailer.

EDITO: Sembla que les versions estables de la 1.8 i 1.9 ja deixen posar el port i el ssl://.
Val a dir que he fet proves i (desde phobos) sembla que no deixa fer servir ssl (caldria comentar la linia php_openssl.dll del php.ini)

En resposta a Raül Fernández

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Carles Carles -
Hola, sóc nou amb això. Al meu centre tenim exactament el mateix problema. Hem creat una direcció de gmail per a poder enviar correus sense donar la contrassenya del centre.

També tenim un moodle i necessitem donar una direcció de correu per a poder enviar-los. En principi fem servir la direcció dun altre profe. Però sabem que no pot anar així. A veure si ens podeu donar una solució aviat.

Gràcies.
En resposta a Carles Carles

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo!
Hem trobat el que pensem que pot solucionar aquest problema i ja hem iniciat el procés per pujar-ho al servidor de producció. Esperem que durant la propera setmana ho pugueu provar per informar-nos si funciona o no.
Tan aviat com estigui instal·lada la versió nova us avisarem perquè ho proveu!
Bezos, abrasos i gràcies!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Ramon Balcells Olivan -
Hola Sara,

Bon any. Ja fa més d'una setmana del teu últim missatge i encara no tinc constància que s'hagi solucionat el problema que et vaig comentar. Digue'm quelcom perquè em corre presa.

Gràcies
Ramon
En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Ramon!
Disculpa el retard però estava de vacances Somrient
Tinc bones notícies: pots provar-ho ara per confirmar-me si et funciona? Jo he pogut desar l'adreça smtp.google.com:465 sense problemes. Ara només falta que també funcioni el servidor smtp de google. Ja ens diràs alguna cosa per saber si es poden utilitzar servidors SMTP diferents del de la XTEC (ara que hem modificat el Moodle perquè permeti afegir-los).
Bezos, abrasos i bon any 9 per a vosaltres també!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Ramon Balcells Olivan -

Hola Sara,

a mi ara també em deixa desar el nom del servidor smtp (smtp.gmail.com:465) així com l'usuari smtp i la contrasenya smtp. També ho he provat amb el nom de servidor "smtp.google.com:465"

Peró a l'hora d'omplir nou compte d'inscripció per un curs, un cop ho omplo tot i clico al botó d'enviar no m'envia cap missatge perquè em validi i pugui accedir al curs. Em surt el següent missatge d'error:

ERROR: The following From address failed: administradoragoraiesaran@gmail.com


Your moodle configuration is currently no able to send email. This is likely due to problems with your SMTP settings in the configuration file of your site. Please tell to the administrator of your system to reconfigure this file, and try again.


Perque no ho proveu amb l'usuari de suport que teniu als moodle de cada centre (xtecadmin)? De fet sou vosaltres els que modifiqueu els fitxers d'instal·lació del moodle i els qui us pot ser més fàcil d'esbrinar si allò que canvieu funciona.

De moment, els nostres alumnes no es poden validar per ells mateixos i accedir als cursos d'una forma àgil.

A veure si m'ho podeu acabar de solucionar.
Gracies
Ramon

En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Ramon!
Gràcies per provar-ho!! Hem estat revisant de nou el Moodle i hem inclòs un parell de modificacions que esperem que solucionin el problema (ara bé, fins que no ho tinguem a l'entorn de producció no ho podrem confirmar). Amb la propera actualització (que esperem que es faci a començaments de la propera pujada) podrem veure si això soluciona el problema o bé si hem de fer algun canvi més.
Gràcies per la paciència i disculpeu les molèsties!
Bezos i abrasos,
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Ramon Balcells Olivan -
Sara,

quina previsió tenim?

Gràcies
Ramon
En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Ramon!
Doncs em sembla que tenim males notícies perquè ahir ens van pujar la darrera versió al servidor de producció i, a les proves que vam fer, ens va sembla que encara no funcionava. Podries confirmar-ho? Ens queda una última cosa a fer que és revisar la configuració del servidor per garantir que el mòdul SSL està activat (tot i que pensem que ja ho està mai està de més). Dilluns parlarem amb l'equip d'Arquitectura Tecnològica per mirar-ho.
Bezos, abrasos i gràcies per la paciència!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Ramon Balcells Olivan -
Hola,

ho acabo de provar entrant com a usuari nou al formulari d'inscripció d'un curs i al finalitzar la inscripció surt el següent missatge:

ERROR: SMTP Error: Could not connect to SMTP host

No ha estat possible enviar-vos un correu electrònic.

Més informació d'aquest error


error/auth/auth emailnoemail

From MoodleDocs

Jump to: navigation, search

Your moodle configuration is currently not able to send email. This is likely due to problems with your SMTP settings in the configuration file of your site. Please tell the administrator of your system to reconfigure this file, and try again.




En resposta a Ramon Balcells Olivan

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola,

Com està aquest tema? A l'IES Escola del Treball també ens hi trobem. Només funciona si configurem amb un compte @xtec.cat. Tot i això, només ens envia missatges si l'adreça del destinatari també és @xtec.cat i, per tant, no ens serveix per a automatitzar el registre d'alumnes (ja que tenen altres dominis: hotmail, etc..)

Salutacions.

Nota: al configurar el servidor smtp.gmail.com:465 i intentar realitzar un registre d'un usuari nou, el missatge d'error és:

ERROR: The following From address failed: a80XXXXX@xtec.cat

No ha estat possible enviar-vos un correu electrònic.


En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Josep Maria!
En principi si configureu el servidor de correu SMTP amb les dades de qualsevol usuari XTEC el vostre Moodle podrà rebre i enviar missatges de correu a usuaris de qualsevol domini (és a dir, no només XTEC sinó també gmail, hotmail...). Per tant, us recomanem que reviseu les dades de configuració del servidor de correu SMTP per posar les d'un usuari/ària XTEC. Veureu com, a partir de llavors, els problemes que comenteu desapareixen.
Si no fos així ja ens avisareu (doneu-li unes 24 hores de marge a les proves).
Bezos, abrasos i sort!
Sara

P.D.: A l'Àgora no és possible configurar el servidor de correu amb les dades del GMAIL ja que aquest precisa de connexió SSL i, de moment,no ho tenim configurat al servidor.

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola,

Doncs ho he tornat a provar amb el meu usuari de l'xtec (jvinola5) i no envia fora del domini xtec. No ho he provat amb cap més adreça de l'xtec. Si que funciona correctament quan configurem l'adreça administrativa a800....

També ens és necessari poder canviar el text que surt en el missatge de registre, ja que diu que si tenen cap problema enviïn un correu a l'adreça administrativa (a801...) i això ens crearia un problema a secretaria del centre on ja utilitzen amb altres finalitats l'adreça.

És més, quan configuro jvinola5 com adreça d'enviament i registro un usuari amb una altra adreça de l'xtec (que això si que funciona), també surt el mateix missatge amb la mateixa adreça administrativa de resposta en comptes de la d'orígen jvinola5).

Entenc que no doneu accés ftp per poder realitzar els canvis nosaltres mateixos, oi?

Per cert, "amb el permís" d'en Ramon Balcells, m'he registrat en el moodle de l'IES Aran i he rebut el correu de confirmació desde una adreça de gmail. Per tant entenc que el mecanisme SSL si que funciona.

Salutacions i gràcies.
P.D.: el moodle és http://agora.xtec.cat/iesescoladeltreball/moodle/
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Configurar servei de correu smtp amb GMAIL

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Josep Maria!

Doncs ho he tornat a provar amb el meu usuari de l'xtec (jvinola5) i no envia fora del domini xtec. No ho he provat amb cap més adreça de l'xtec. Si que funciona correctament quan configurem l'adreça administrativa a800....
He provat d'accedir al vostre espai d'Àgora i no teniu configurat el servidor de correu SMTP. Reviseu la PMF que explica com fer-ho i veureu que, a partir de llavors, l'enviament i recepció de missatges tant a dominis XTEC com externs (com ara GMAIL, hotmail...) us comença a funcionar.

També ens és necessari poder canviar el text que surt en el missatge de registre, ja que diu que si tenen cap problema enviïn un correu a l'adreça administrativa (a801...) i això ens crearia un problema a secretaria del centre on ja utilitzen amb altres finalitats l'adreça.
Suposo que això es deu poder modificar des d'algun dels apartats de configuració del Moodle. A veure si algun altre/ company/a et sap donar més informació de com fer-ho.

Entenc que no doneu accés ftp per poder realitzar els canvis nosaltres mateixos, oi?
El tipus d'arquitectura del projecte Àgora és força simple ja que tots els centres compartiu el mateix codi font de Moodle però teniu una base de dades independent. Aquest és un dels motius pels quals no teniu accés FTP per modificar els fitxers. Per tant, si la modificació que comentaves abans suposa l'edició d'algun dels fitxers PHP del Moodle no ho podràs fer. Si tens més informació al respecte que ens pugui ajudar ho podem anotar com a millorar per estudiar en el futur.

Per cert, "amb el permís" d'en Ramon Balcells, m'he registrat en el moodle de l'IES Aran i he rebut el correu de confirmació desde una adreça de gmail. Per tant entenc que el mecanisme SSL si que funciona.
En aquest cas has rebut correctament el correu perquè el Moodle el Ramon té configurat correctament el servidor SMTP (amb un compte de la XTEC). En cap cas intervé per res el protocol SSL que necessiten servidors SMTP de correu com ara gmail.

Esperem que amb aquesta informació puguis resoldre els problemes que comentes. Ja ens informaràs!
Bezos, abrasos i sort!
Sara