fitxers del curs heretats

fitxers del curs heretats

per Xavier Marsal Molero -
Nombre de respostes: 8
Hola,

Després de fer la importació dels cursos de moodle 1.9 a moodle 2, i repassant diferències, he vist que a moodle 2, dins els paràmetres dels curs existeix un apartat anomenat fitxers del curs heretats, i marcant la icona d'ajuda (interrogant) surt el següent missatge:

L'àrea de fitxers del curs proporciona alguna compatibilitat amb Moodle 1.9 i anteriors versions. Tots els fitxers situats en aquesta àrea són accessibles per tots els participants del curs ( encara que ho enllaceu o no ho feu) i i no hi ha forma de saber com seran utilitzats aquests fitxers en Moodle.

Si utilitzeu aquesta àrea per emmagatzemar fitxers de curs, us exposareu a problemes de privacitat i seguretat, com pèrdua de fitxers en còpies de seguretat, importació de cursos, o continguts compartits o re-utilitzats. Es recomana en conseqüència que no utilitzeu aquesta àrea tret que sapigueu el que esteu fent.



1. Vol dir això que els fitxers que tenia a moodle 1.9, com per exemple si hi havia exàmens, que jo tenia enllaçats i només mostrava al moment de l'examen, poden arribar-los a veure els alumnes?
2. He creat un alumne fictici i veig que quan va a administració de les qualificacions, informe d'usuari, pot veure les tasques ocultes (encara que no hi pugui accedir). És normal?

Gràcies

Xavi
En resposta a Xavier Marsal Molero

Re: fitxers del curs heretats

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Xavi,
hem fet la mateixa prova que descrius i entrant amb un usuari/ària inscrit com a alumne/a no hem pogut veure ni els fitxers heretats que sí que pot veure el professor/a editor ni les tasques ni recursos ocults.

Ens podries passar l'enllaç al curs que fas referència i l'usuari/ària que heu fer servir per fer les proves per poder-ho mirar?

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: fitxers del curs heretats

per Xavier Marsal Molero -
Hola Mònica,

L'enllaç és el següent:

http://agora.xtec.cat/escolapuigcerver/moodle/grade/report/user/index.php?id=214

i l'usuari és alumne, amb contrasenya alu.

Respecte el tema dels fitxers heretats no és que es vegin, sino la possibilitat que hi hagués algun 'forat', donat el missatge que surt.

Per altra banda, es pot fer que a la pàgina d'inici, abans de registrar-se com a usuari, no es puguin veure els cursos? He anat a paràmetres de la pàgina inicial, edita paràmetres, primera plana frontpage i he posat les 4 capses de text a cap, però segueixen sortint tots els cursos.

Gràcies

Xavi
En resposta a Xavier Marsal Molero

Re: fitxers del curs heretats

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Xavi,

Hem estat fent proves a un altre espai de Moodle i no hem aconseguit reproduir el que us passa amb el qualificador, podríeu dir-nos si heu tocat algun paràmetre o algun permís? us ha passat des del principi o per altra banda ha començat a passar de cop?

Respecte el tema dels fitxers heretats no és que es vegin, sino la possibilitat que hi hagués algun 'forat', donat el missatge que surt.

En principi hauríeu d'estar tranquils amb l'accés als fitxers heretats, de totes maneres, la nostra recomanació és que deixeu de fer servir aquest espai de fitxers i us aneu acostumant al nou gestor de fitxers del Moodle 2.

Per altra banda, es pot fer que a la pàgina d'inici, abans de registrar-se com a usuari, no es puguin veure els cursos? He anat a paràmetres de la pàgina inicial, edita paràmetres, primera plana frontpage i he posat les 4 capses de text a cap, però segueixen sortint tots els cursos.

Ara mateix els paràmetres de la primera plana tenien els cursos i les categories, ara hem deixat les quatre capses amb cap tal i com dius i sembla ser que funciona correctament, si l'usuari/ària no ha entrat no veu cap curs. Segurament no s'havien desat bé els canvis.

Fins ara,
Mònica



En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: fitxers del curs heretats

per Xavier Marsal Molero -
Hola Mònica,

Respecte el que m'heu contestat:

Hem estat fent proves a un altre espai de Moodle i no hem aconseguit reproduir el que us passa amb el qualificador, podríeu dir-nos si heu tocat algun paràmetre o algun permís? us ha passat des del principi o per altra banda ha començat a passar de cop?


Crec no haver tocat cap paràmetre que tingui a veure amb això, ja que he procurat variar només aquells que eren entenedors i que ja coneixia. Me'n vaig adonar quan vaig fer proves amb l'alumne fictici pel tem dels fitxers heretats.

En principi hauríeu d'estar tranquils amb l'accés als fitxers heretats, de totes maneres, la nostra recomanació és que deixeu de fer servir aquest espai de fitxers i us aneu acostumant al nou gestor de fitxers del Moodle 2.

Farem servir el nou gestor de fitxers de moodle2, però volem aprofitar els que ja tenim emmagatzemats de tots els cursos fets fins ara. Es poden traspassar? La veritat és que m'he dedicat al traspàs dels cursos i usuaris i encara no m'he documentat sobre aquest nou sistema i no el conec.

Ara mateix els paràmetres de la primera plana tenien els cursos i les categories, ara hem deixat les quatre capses amb cap tal i com dius i sembla ser que funciona correctament, si l'usuari/ària no ha entrat no veu cap curs. Segurament no s'havien desat bé els canvis.


Efectivament no es veuen, però es pot accedir des del bloc navegació/cursos.
No sé si es pot prohibir completament.

Gràcies un altre cop

Xavi
En resposta a Xavier Marsal Molero

Re: fitxers del curs heretats

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Xavi,

Crec no haver tocat cap paràmetre que tingui a veure amb això, ja que he procurat variar només aquells que eren entenedors i que ja coneixia. Me'n vaig adonar quan vaig fer proves amb l'alumne fictici pel tem dels fitxers heretats.

D'acord, seguirem investigant a veure si trobem alguna solució, quan sapiguem alguna cosa t'ho direm en aquest mateix fil.

Farem servir el nou gestor de fitxers de moodle2, però volem aprofitar els que ja tenim emmagatzemats de tots els cursos fets fins ara. Es poden traspassar? La veritat és que m'he dedicat al traspàs dels cursos i usuaris i encara no m'he documentat sobre aquest nou sistema i no el conec.

En aquest punt no m'he explicat bé, els fitxers estan dins del nou sistema de fitxers, el que em referia és a que els usuaris (professorat editor sobretot) s'han d'acostumar a no fer servir aquest accés als fitxers des del bloc d'Administració del curs ja que quan es crei un curs nou no el tindran.

Efectivament no es veuen, però es pot accedir des del bloc navegació/cursos.
No sé si es pot prohibir completament.

Ara per ara, el bloc Navegació no es pot editar a aquest nivell de detall. L'únic que hem trobat que pot ser d'utilitat és que els usuaris que encara no s'han autenticat al Moodle no vegin el bloc Navegació i per tant, no vegin els cursos. Per fer-ho cal fer el següent:
1. Fer clic a Activa edició a la pàgina principal del Moodle
2. Fer clic a la icona d'assignació de rols del bloc Navegació, si dóna un error no cal fer-hi cas.
3. Desplaçar-se fins al bloc Configuració i fer clic a Permisos
4. A l'apartat Visualitzar un bloc, eliminar Convidat/ada fent clic a la X.
A menys que sigui estrictament necessari, no és recomanable editar aquest tipus de permisos ja que pot tenir efectes col·laterals que potser desconeixem.

Fins ara,
Mònica
En resposta a Xavier Marsal Molero

Re: fitxers del curs heretats

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Xavi,
pel que fa a les activitats del qualificador, el que heu de fer és accedir a la vista simple del qualificador (http://agora.xtec.cat/escolapuigcerver/moodle/grade/edit/tree/index.php?id=214) i amagar aquells ítems que no voleu que vegi l'alumnat. Possiblement en algun moment ho vau canviar i, per aquest motiu, no està sincronitzat amb el fet que l'activitat estigui oculta.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: fitxers del curs heretats

per Alejandro Hernández -
Bon dia
A l'igual que el Xavi, m'he dedicat més a importar i endreçar l'aparença i continguts del nou moodle que a fer d'usuari.

Respecte als "Fitxers heretats", veig que aquesta opció de veure tot l'arbre de fitxers no aparèix als nous cursos creats.

Llavors:
Al marge de que, personalment veig més operatiu el sistema antic (com a visió general dels fitxers) :

- Hi ha forma de que al moodle 2.0 es puguin visualitzar els fitxers com a l'antic?
- Què pasa si esborrem carpetes dels "Fitxers heredats"?. també desapareixen de la nova estructura?
- Igual que comenta el Xavi, sí que dona por l'avís de que els arxius heredats poden ser accessibles per tots els usuaris.

Gràcies

En resposta a Alejandro Hernández

Re: fitxers del curs heretats

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Alejandro,

- Hi ha forma de que al moodle 2.0 es puguin visualitzar els fitxers com a l'antic?

El sitema de fitxers del Moodle 2 ha canviat i ja no és possible visualitzar l'estructura com abans es feia als fitxers del curs. És una de les novetats més significatives i és qüestió d'anar-nos acostumant, tot i que, som conscients que no és fàcil, poc a poc ho anirem integrant al funcionament habitual.

- Què pasa si esborrem carpetes dels "Fitxers heredats"?. també desapareixen de la nova estructura?

Sí que desapareixen.

- Igual que comenta el Xavi, sí que dona por l'avís de que els arxius heretats poden ser accessibles per tots els usuaris.

Si voleu, podeu amagar aquesta carpeta dels fitxers heretats per estar més tranquils i així l'accés serà més restringit.

Fins ara,
Mònica