sobre les Cohorts...

sobre les Cohorts...

per Alejandro Hernández -
Nombre de respostes: 11
Hola
Un parell de consultes.

- Per carregar els alumnes a una cohort des d'un .csv aquest ha d'incloure "username" i "pasword" als dos primers camps. com que aquestes dades son impossibles d'aconseguir, es podrien ficar DNI i DNI ? hi ha problema en que estiguin repetits?

- De cara a cada curs nou, hi ha alguna forma ràpida d'eiminar els alumnes i carregar els nous?, és a dir alguna forma de "reinici" d'usuaris de tot el Moodle.

Gràcies
En resposta a Alejandro Hernández

Re: sobre les Cohorts...

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Alejandro,


- Per carregar els alumnes a una cohort des d'un .csv aquest ha d'incloure "username" i "pasword" als dos primers camps. com que aquestes dades son impossibles d'aconseguir, es podrien ficar DNI i DNI ? hi ha problema en que estiguin repetits?

A partir dels usuaris extrets de SAGA podries generar de forma fàcil el document CSV amb els usuaris i contrasenyes seguint les instruccions d'aquesta pregunta freqüent: Importació d'alumnat a partir de SAGA, a més, fent això ja pots crear i incloure al document les cohorts que et facilitaran la inscripció de l'alumnat als cursos.

- De cara a cada curs nou, hi ha alguna forma ràpida d'eiminar els alumnes i carregar els nous?, és a dir alguna forma de "reinici" d'usuaris de tot el Moodle.

En aquest cas també podries esborrar tots els usuaris a final de cada curs i després importar-los de nou amb les dades del SAGA. És una bona forma de fer neteja al final de cada curs.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: sobre les Cohorts...

per Alejandro Hernández -
Hola de nou
Com veus, estic fent proves per decidir com configurar els cursos i valorar la possibitat de triar les cohorts com a sistema de matrícula.

Em trobo que únicament veig la pestanya "inscriu cohort" si entro en els cursos com administrador.
Si entro com a professor editor a "usuaris" > "usuaris inscrits", únicament m'apareix l'opció "Inscriviu usuaris" ... res de cohorts.

Qué estic fent malament?

Gràcies
En resposta a Alejandro Hernández

Re: sobre les Cohorts...

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Alejandro,
en principi el professor/a editor/a també ha de poder inscriure cohorts.

Recordeu que per poder fer servir aquest mètode s'ha d'haver carregat prèviament una cohort. Podeu trobar més informació a la pregunta freqüent Ús de les cohorts

Si segueix sense funcionar correctament ens hauríeu de dir en quin curs i amb quin usuari/ària esteu fent les proves per poder seguir investigant.

Fins ara,
Mònica



En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: sobre les Cohorts...

per Alejandro Hernández -
Ok, tens raó, encara que estigui creada la cohort, no és visible per als profes si no te alumnes inscrits.

Tinc un altre problema. Amb rol d'administrador i des de la plana principal, a l'apartat de "Cohorts disponibles" únicament veig les que he creat "penjant" del context "Sistema".
He creat un parell que depenen del context "Família d'activitats físiques i esportives" pero no les aconsegueixo veure.

A la finestra "Cerca cohort" les puc veure (s'anomenen "cafemn") però en realitzar la recerca no rebo cap resultat.

És possible veure la relació general de totes les cohorts (de diferents contexts), sense fer recerques?

Gràcies
http://agora.xtec.cat/ies-cal-lipolis/moodle/
En resposta a Alejandro Hernández

Re: sobre les Cohorts...

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Alejandro,
després de mirar la documentació oficial del Moodle (http://docs.moodle.org/24/en/Cohorts) hem vist que aquest és el comportament per defecte del Moodle. Dins l'apartat Administració del lloc | Usuaris | Cohorts només apareixen les cohorts del sistema, les que es poden afegir a qualsevol curs del lloc Moodle.

En canvi, les cohorts que crees dins d'una categoria les has de consultar entrant a dita categoria anant a Administració del lloc | Cursos | Afegeix/edita cursos i triant la categoria que vols consultar, un cop a dins veuràs que al bloc lateral de Configuració apareixen diverses opcions, entre elles Cohorts, si hi entres veuràs totes les cohorts definides per a aquesta categoria i les podràs editar.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: sobre les Cohorts...

per Alejandro Hernández -
Ok
He vist la cohort anomenada "cafemn" al lloc on m'indiques de la plana principal i com a administrador.

Ara, com a profe, vaig al curs concret: Família d'activitats físiques i esportives > Conducció d'activitats físiques i esportives en el medi natural > CR2 , intento fer la inscripció de la cohort anomenada "CAFEMN" però únicament veig la que penja de la categoría "Sistema" anomenada "Miscel.lània".

Cal dir que la cohort "CAFEMN" està a la categoria que correspon al curs i ja te 2 alumnes ficticis inscrits.

Santa paciència...la que tens Somrient
Fins ara
En resposta a Alejandro Hernández

Re: sobre les Cohorts...

per ANTONI GINARD LLADO -
Hola Alejandro,

He anat al curs CR2, a la inscripció d'usuaris:

http://agora.xtec.cat/ies-cal-lipolis/moodle/enrol/users.php?id=222

He clicat al botó Inscriu cohort i m'ha aparegut tant la cohort miscel·lània com la cohort CAFEMN. A tu no t'apareix? Quin usuari utilitzes?


Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora

En resposta a ANTONI GINARD LLADO

Re: sobre les Cohorts...

per Alejandro Hernández -
Hola Toni
He utilitzat el rol de professor editor "alejandro1967".
Com a administrador m'apareix el que tu comentes, és a dir tot, però com a profe editor únicament apareix la cohort que penja de l'arrel "Sistema" (l'anomenada "Miscel.lània").

Salutacions
En resposta a Alejandro Hernández

Re: sobre les Cohorts...

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Alejandro!

Les cohorts de categoria només són visibles per les persones gestores d'aquesta categoria. Per tant, per tal que a l'usuari alejandro1967 li aparegui la cohort CAFEMN a la llista cal donar-lo d'alta com a gestor d'aquesta categoria.

Si aquesta solució no encaixa amb el model que voleu aplicar al vostre espai Moodle, la nostra recomanació és que les cohorts siguin de Sistema. D'aquesta forma, us assegurareu que tot el professorat podrà veure-les (clar que potser precisament això és el que no voleu Complicitat ).

Una abraçada,
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: sobre les Cohorts...

per Alejandro Hernández -
Buffff
Crec que per les característiques del nostre centre no és operatiu si no vull acabar boig.
Crec que és millor que totes les cohorts estiguin a "sistema" i que cada profe editor inscrigui el seu "pack-cohort"

Gràcies