Correus duplicats o triplicats

Correus duplicats o triplicats

de Anna Bahima Borras -
Número de respuestas: 16
Hola,
A l'escola vam optar per la opció de notificar per correu electrònic qualsevol debat o resposta que la gent anava escribint als fòrums.
El problema és que les notificacions ens arriben per duplicat i a vegades per triplicat. 
Pensava que s'arreglaria amb la nova versió de moodle, però continuem tenint el mateix problema.
A veure si algú sap com ho puc arreglar! Merci!
En respuesta a Anna Bahima Borras

Re: Correus duplicats o triplicats

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola Anna,
avui en Joan Guillén també ens ha informat d'aquest fet.

Tal i com li hem dit a ell, la incidència no està relacionada amb el canvi d'URL. Tot i així, ho revisarem per intentar-ho solucionar el més aviat possible.

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Correus duplicats o triplicats

de Anna Bahima Borras -
Si, com ja he comentat, en la versió anterior de moodle, també ens passava i no ho vaig saber resoldre. Pensava que en fer el canvi a la versió 2.0 s'arreglaria, però continua passant o pitjor (avui m'ha arribat un missatge 6 vegades per duplicat). Si us ho podeu mirar us ho agrairé molt.

Gràcies,
Anna
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Correus duplicats o triplicats

de JOAN GUILLEN PELEGAY -
Hola!

Bé, no voldria insistir... i encara que ja heu dit que potser la causa no és el canvi d'url, només volia deixar constància d'un cas:

-Centre d'Àgora que no estava fent servir la 1.9... i per tant no puc dir com rutllava el mailer.
-Durant el període /moodle2/ ha funcionat correctament. En cap moment hi ha hagut duplicats.
-En canviar la url, el /moodle/ ha començat a enviar duplicats, triplicats... o més.

Sé que només és un cas, però el comportament que descric no és aproximat sinó exacte: cap duplicat amb /moodle2/, i tots duplicats (o més) amb /moodle/, des del primer correu del dia 16.

Entenc que comenteu que ja passava a 1.9 i que no és de codi... No tinc prou informació de la configuració, però em permeto llençar una hipòtesi:

----Pot ser un problema dels crons? Diversos frontals llencen el cron 'prou simultàniament' per a que s'executi el mateix enviament. És a dir, encara que un darrera de l'altre, una sèrie de frontals llegeixen a la bd que no està fet un enviament abans que el primer (o altre més ràpid) escrigui que ja està fet.
-----Per tant tenim diferents enviaments al servei 'apligest'. Text idèntic, peticions diferents (id diferent), hora semblant (potser algun segon de diferència), IP diferent (la de diferents frontals). Això quadra amb les dades que jo obtinc en els correus.
----Per què ha canviat el comportament? Perquè (sigui perquè ho fa per url o per altre motiu, que desconec si s'han canviat el nom de les carpetes), el cron que abans funcionava per a Moodle19 és el que ara funciona per a Moodle2.
----Per què amb Moodle2 no hi havia problemes abans? Perquè el cron era força menys habitual.

---I si això resulta cert, doncs caldria modificar els crons. No caldria baixar la freqüència (que també es podria fer, però seria potser més difícil sincronitzar sinó es baixa bastant) sinó augmentar la freqüència però esglaonant l'activitat de cada frontal, i així es podria tenir el mateix comportament sense 'solapaments'.

Bé, espero que serveixi alguna cosa. Atentament,

Joan
En respuesta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Correus duplicats o triplicats

de Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Joan!

Tal i com us vam comentar, estem investigant aquest tema que, a priori, no sembla que estigui relacionat amb el canvi d'URL perquè tenim constància que ja es produïa abans.

Gràcies per les teves observacions. Ara bé, per ajudar-nos a aclarir el misteri ens aniria bé que ens indiqueu l'URL d'algun dels centres amb el que us heu trobat aquest comportament (estem recollint informació més detallada als logs i, per tant, si ens indiqueu l'URL podrem revisar casos concrets i ens serà més fàcil identificar l'origen per poder-hi posar remei).

Una abraçada,
Sara
En respuesta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Correus duplicats o triplicats

de Eduard Cercos Hortelano -
Hola,

ens pots enviar els correus que heu rebut, incloent les capçaleres? Per no comprometre dades, envia-me'ls amb un correu a veure si esbrinem perquè s'han duplicat i qui els està duplicant, si moodle o el servei d'enviament de correus.

Eduard
En respuesta a Eduard Cercos Hortelano

Re: Correus duplicats o triplicats

de JOAN GUILLEN PELEGAY -
Hola,

Ara us miro de reenviar un exemple. Com us deia, sembla que les peticions a apligest les fan diferents ips de la casa (no les tinc controlades, però el meu supòsit és que fossin diferents frontals d'Àgora). Per si no es reenvien bé, miro d'enviar directament les capçaleres.

Joan
En respuesta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Correus duplicats o triplicats

de Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Joan!

Gràcies per la informació. Aquest matí els tècnics d'Arquitectura Tecnològica han solucionat aquesta incidència i, per tant, a partir de demà hauríeu de deixar de rebre els missatges per duplicat/triplicat.

Si no fos així ja ens avisareu.

Una abraçada i disculpeu les molèsties que aquesta incidència us hagi pogut causar,
Sara
En respuesta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Correus duplicats o triplicats

de Anna Bahima Borras -
Bon dia, 
Pel que entenc la incidència s'ha arreglat per a tots els centres? O us cal la url de cada centre en concret?
Per si de cas us adjunto a continuació la url del nostre centre de manera que ho pogueu arreglar si és necessari.  

http://agora.xtec.cat/ceiparenaldellevant/moodle/

Moltes gràcies, 

Anna
En respuesta a Anna Bahima Borras

Re: Correus duplicats o triplicats

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola Anna,
en principi s'hauria d'haver arreglat a tots els centres. Encara seguiu rebent els missatges duplicats?

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Correus duplicats o triplicats

de Anna Bahima Borras -
No, no, encara no ho he pogut provar. Ara mateix ho intento.

Si dieu que en principi ho heu arreglat ja està. Vaig llegir que demanaveu la url i com que vaig estar de vacances no us l'havia donada, per això preguntava.

En principi ho dono per solucionat, però us ho acabo de confirmar després de la prova.

Moltes gràcies per les molèsties, 

Anna
En respuesta a Anna Bahima Borras

Re: Correus duplicats o triplicats

de Anna Bahima Borras -
De moment la prova ha anat bé.

Moltes gràcies!

Anna
En respuesta a Anna Bahima Borras

Re: Correus duplicats o triplicats

de MONICA GRAU PRIETO -
Perfecte Anna!

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Correus duplicats o triplicats

de Anna Bahima Borras -
Bon dia, 

Ara que hem començat a fer servir el moodle veig que el problema no s'ha resolt. Continuem rebent tots els mails de fòrums per triplicat.

A veure si ho podeu tornar a revisar... A l'estiu la prova que vaig fer va sortir bé, però ara tornem a tenir el problema.

Moltes gràcies,

Anna
En respuesta a Anna Bahima Borras

Re: Correus duplicats o triplicats

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola Anna,
ens podríeu reenviar aquests correus duplicats o triplicats a la bústia d'Àgora (agora@xtec.cat) per seguir investigant?

Fins ara,
Mònica