No trobo al Moodle 2.0

No trobo al Moodle 2.0

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
Nombre de respostes: 14
Hola,
no trobo de cap forma usuaris/autenticació/autenticació basada en el correu electrònic
al nostre centre ho feiem aixì per donar d'alta usuaris al moodle a les tutories i ens anava bé... i el reCAPTCHA feia la seva feina.
Merci

En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Toni,
la gestió de l'autenticació ha canviat de lloc al Moodle 2. Ho trobaràs dins d'Administració del lloc | Connectors | Autenticació | Gestió de l'autenticació i fer visible el mètode Autenticació basada en el correu electrònic.

Fins ara,
Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No trobo al Moodle 2.0

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
Hola Mònica,moltes gràcies. Tot i que he activat l'autenticació basada en correu electrònic, no apareix el bloc d'entrada per incrustar-lo a la pàginad'inici. Provo igualment clicant asobre d'entrada peròno em dona la opció de registrar-me al Moolde amb autenticació basada en correu. Només puc accedir amb contrasenya o com a visitant...
Alguna idea de com fer-ho?
En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Toni,
a la mateixa pàgina de la gestió de l'autenticació, una mica més abaix torbaràs el paràmetre Autoregistre registerauth, només has de triar l'opció "Autenticació basada en el correu electrònic" del desplegable.

Fins ara,
Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No trobo al Moodle 2.0

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
Hola de nou Mònica,
moltes gràcies per la vostra ajuda tant ràpida i efectiva. Tot va de meravella ara que m'he posat amb la migració i configuració del nou moodle començo a tenir problemes.
Tinc una altra consulta... uppps... resulta que als paràmetres dels cursos no surt per defecte l'opció de posar contrasenya de curs i deixar, o no, l'entrada a visitants. He estat mirant una mica pel mòdul d'administrador i concretament a la configuració de paràmetres de curs i no he trobat res... Veig que a nivell d'aministració estan canviant vàries coses... hauré de fer  un curs...
Saps (o sabeu) com puc activar aquesta opció perquè cada profe de curs pugui posar una contrasenya d'accés i deixi, o no, entrar a visitants?
Moltes gràcies per avançat,
Toni
En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ -
En resposta a ANTONIO GARCIA RODRIGUEZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Perfecte Toni,
vegi que la PMF ja comença a ser d'utilitat!

Bon cap de setmana,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No trobo al Moodle 2.0

per CARLES LOPEZ PEREZ -

hola mònica,

jo m'he quedat encorat encara molt abans que el toni,

ni tan sols sóc capaç de fer aparèixer el bloc "entrada" en la pàgina inicial,
la que es veu abans d'enregistrar-se (és el bloc que en aquest fòrum apareix a dalt a la dreta)

al menu de "visualització dels connectors" he vist que hi apareix amb un zero,
però no he trobat la manera d'incloure'l a la primera plana, com ho tenia al moodle 1.9

gràcies i perdona si estic demanant una futesa, però amb aquest bloc m'evito un munt de vegades la pregunta de molts dels meus profes i alumnes "com s'hi entra?"

carles

En resposta a CARLES LOPEZ PEREZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Carles,
des de la pàgina principal del teu Moodle has de fer clic a Activa edició (ho trobaràs dins del bloc configuració). Amb l'edició activada t'apareixerà un bloc nou que diu Afegeix un bloc, si fas clic al desplegable trobaràs el bloc Entrada. Un cop l'afegeixis ja apareixerà aquest bloc per autenticar-se quan algú entri al vostre Moodle.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No trobo al Moodle 2.0

per EULALIA DOMENECH IBAÑEZ -
Hola!

Jo hi ha moltes coses que no trobo...però començo per aquí...
Una vegada he aconseguit que els alumnes es puguin autoinscriure, com es fa per limitar la terminació dels correus que es poden utilitzar?

Gràcies

Eulàlia
En resposta a EULALIA DOMENECH IBAÑEZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Eulàlia,
pots limitar els dominis de correu electrònic permesos anant a Administració del lloc | Connectors | Autenticació | Gestió de l'autenticació. Cap al final de la pàgina trobaràs el paràmetre Dominis de correu permesos allowemailaddresses i allà mateix pots escriure xtec.cat, gmail.com o qualsevol altre domini que vulgueu permetre.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No trobo al Moodle 2.0

per CARLES LOPEZ PEREZ -

hola mònica,

gràcies per la resposta, però aquesta és la manera com ho vaig fer amb el moodle 1.9 i amb la versió nova no ho puc fer:

en el desplegable del bloc "afegeix un bloc" no m'hi surt "entrada"

només hi surten "entrada aleatòria de glossari" i "entrades recents al bloc"

cal activar aquest bloc prèviament d'alguna manera?

gràcies,

carles

En resposta a CARLES LOPEZ PEREZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Carles,
en principi no cal fer res, si ens passes l'adreça del vostre Moodle ens ho mirem a veure on està el problema.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No trobo al Moodle 2.0

per CARLES LOPEZ PEREZ -

hola mònica,

gràcies per la resposta,

ja he trobat la sol·lució:

efectivament calia activar el bloc a Configuració |Administració del lloc | Connectors | Blocs | Gestió de Blocs clicant sobre el candau per a que quedés obert, només així apareix en el desplegable quan es vol afegir un nou bloc.

el missatge emergent que apareix en situar el ratolí sobre aquest candau diu "Protegir contra l'esborrat", la qualcosa fa pensar que no és aquesta la manera, més aviat, que millor "no toquis que es kk".

No sé si podeu modificar aquest missatge per a facilitar la feina a futurs "perduts" com jo?

gràcies d 9,

carles

En resposta a CARLES LOPEZ PEREZ

Re: No trobo al Moodle 2.0

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Carles,
en principi aquest bloc està desprotegit per defecte, potser en algun moment vau editar-lo sense voler. Els únics que venen protegits per defecte a l'Àgora són el bloc Navegació i el bloc Configuració.

De totes maneres, problema resolt! Gran somriure

Fins ara,
Mònica