Error en restaurar una còpia de més de 100 Mb en el moodle versió 2

Error en restaurar una còpia de més de 100 Mb en el moodle versió 2

per Roma Pujol Pujol -
Nombre de respostes: 3
Bon dia,

Tenim problemes per restaurar en la versió 2 de moodle una còpia de més de 100 Mb d'una assignatura (matemàtiques de 4ESOA) de l'Institut de l'Arboç. Tot seguit les dades:
Hem fet dos intents, un des d'administrador i l'altre com a professor. La coordinadora d'informàtica (en abscència del coordinador d'informàtica per trasllat), professora Montse Garcia, i ella em diu que no li va bé per aquest motiu: "Pot dir-los que desde el compte d'administrador: Quan ja està creat el google drive, putjat em detecta els archius però quan li dius cercar i després restaura surt aquest error: "error/moodle/tmp backup directory not found"".

El segon intent l'he fet jo com a professor i un cop posada la còpia “backup-ma4a-1” en el meu google drive entro en el moodle 2 de 4ESOA de matemàtiques i clico en restaurar. Tot seguit clico en tria un fitxer i allà clico en GoogleDrive. Clico en l’arxiu “backup-ma4a-1” i efectivament detecta que és una còpia de moodle per restaurar. Selecciono l’arxiu i comença a restaurar la còpia. Em surt un error que diu "Aquest fitxer excedeix la mida màxima".

En la resposta que ens vau donar, la podeu consultar aquí sota, deieu que no hi hauria limitació d'espai si posàvem la còpia al google drive, però sí que hi ha limitació d'espai.

Què hem de fer per restaurar la còpia en el moodle 2?

Cordialment

Romà Pujol

------------------------

---------- Missatge reenviat ----------
De: Sau Ensenyament <sau.ensenyament@gencat.cat>
Data: 27 de juny de 2013 15.44
Assumpte: PETICIÓ SD555541 RESOLTA. Servei d'Atenció Unificada. Departament d'Ensenyament.
Per a: CDOLZ@xtec.cat


A: CDOLZ@XTEC.CAT

Contacte: DOLZ GINER, CARLOS

Us informen de la resolució de la vostra petició:

Nº Petició: SD555541
Data de creació: 26/06/13 10:46:48
Sumari: [Àgora] [Àgora] Respostes de l'enquesta: Formulari contacte SAU
[23661]

DADES DE RESOLUCIÓ:
Codí de tancament: Solucionat
Informació aportada: Si el curs ocupa més de 100MB pot fer servir un
respositori extern (recomanem GoogleDrive) per pujar aquest fitxer i
restaurar-lo al Moodle 2. Fent això no trobarà la limitació d'espai.
Si li surt algun error ens pot escriure al fòrum d'Àgora
(http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/forum/view.php?id=181)
detallant quin procés ha seguit i l'error concret que li dóna així com
un enllaç al fitxer que vol restaurar per poder-lo descarregar i fer
proves.
Per altra banda pot fer servir dues formes més per restaurar cursos:
• Eina d'importació de cursos:
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/jtm2/bloc_1/apartat_4
#eina_d_importacio_de_cursos
• Si la còpia de seguretat és del Moodle 1.9 del mateix centre
també la pot moure per restaurar-la al Moodle 2 a través del
http://agora.xtec.cat/portalPortal d'Àgora (aquí tampoc hi hauria
limitació d'espai). Trobarà un document on està explicat el pas a pas a
l'enllaç següent:
https://docs.google.com/presentation/d/113zC4jf3X_gEOfBt1YIDTvMrbBUQNiSa
Kd6RyDFcNGs/pub?start=false&loop=false&delayms=3000#slide=id.p


IMPORTANT: Us recordem que si no esteu d'acord amb la resolució,
disposeu de dos dies laborables per a tornar-la a obrir mitjançant el
SAU. Podeu posar-vos en contacte amb el Servei d’Atenció Unificada del
Departament d’Ensenyament, indicant el número de petició que us ha estat
assignat.

Atentament,

SAU - Servei d'Atenció Unificada
Departament d'Ensenyament
Telèfon de contacte: 902532100
Adreça de correu: sau.ensenyament@gencat.cat
En resposta a Roma Pujol Pujol

Re: Error en restaurar una còpia de més de 100 Mb en el moodle versió 2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Romà,
l'error de limitació d'espai és normal si no ho feu amb el rol administrador/a o gestor/a del Moodle2. Si el procediment a través del repositori de GoogleDocs ho fa un professor/a editor/a sí que torbarà aquesta limitació d'espai.

Per altra banda, hem vist que el curs el teniu al Moodle 1.9 per tant, no és necessari que feu una còpia de seguretat per restaurar-lo, tal i com us dèiem a través del SAU podeu moure la còpia de seguretat des del Portal d'Àgora del Moodle 1.9 al Moodle2, tot i que pujar fitxers a través del portal té la limitació de fins a 100MB, moure una còpia d'un espai a l'altre no té aquesta limitació. Trobareu un document amb el pas a pas de com fer-ho en aquest document.

Si proveu a moure la còpia de seguretat i restaurar-la, i obteniu un error ens ho dieu i ho provem nosaltres per mirar de trobar el problema.

Fins ara,
Mònica



En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error en restaurar una còpia de més de 100 Mb en el moodle versió 2

per Roma Pujol Pujol -
Hola Mònica, la coordinadora entra com administrador i no va bé, em diu això:

-------------------------------------------------------------------------------------

Hola Romà,

Dis-li a la resposta que:

- Com a administradora al restaurar la còpia de seguretat surt :
Quan ja està creat el google drive, putjat em detecta els archius però quan li dius cercar i després restaura surt aquest error: "error/moodle/tmp backup directory not found"".


- I que la migració del Moodle 1.9 al Moodle 2.4 de la forma que diu ella que es fa directa també donava error al igual que en 2 cursos més, però aquestos estan obsolets. També m'agradaria afegir que aquesta forma de passar el curs és sols per a dades ja que ho diu clarament en el curs que no es passa la informació de l'alumne.

Si vols la clau del administrador es: xxxxx contrasenya:xxxxxxx

Ja em dius

-----------------------------------------------------------------
En resposta a Roma Pujol Pujol

Re: Error en restaurar una còpia de més de 100 Mb en el moodle versió 2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Romà,

- Com a administradora al restaurar la còpia de seguretat surt :
Quan ja està creat el google drive, putjat em detecta els archius però quan li dius cercar i després restaura surt aquest error: "error/moodle/tmp backup directory not found"".


El problema amb aquest curs està amb l'activitat SCORM que hi ha, el fitxer no el troba i per això dóna error (trigonometria4_SCORM12.zip).

Hem creat una còpia de seguertat nova, sense dades d'usuari/ària (newbackup-ma4a-20130703-0910.zip) i l'he pogut restaurar en un Moodle de proves. La còpia per poder-la restuarar al Moodle 2 la trobareu a la carpeta backup del mateix curs. Si tot i així teniu problemes per restaurar aquesta còpia ens ho dieu i mirem de fer-ho nosaltres.

- I que la migració del Moodle 1.9 al Moodle 2.4 de la forma que diu ella que es fa directa també donava error al igual que en 2 cursos més, però aquestos estan obsolets. També m'agradaria afegir que aquesta forma de passar el curs és sols per a dades ja que ho diu clarament en el curs que no es passa la informació de l'alumne.

Cal que tingueu en compte que tant si la restauració es fa amb l'eina d'importació com si es fa de forma manual al Moodle 2.4 no es restauraran les dades d'usuari/ària, encara que la còpia les contingui aquestes dades, no hi ha manera de restaurar-les. Per tant, la nostra recomanació és que, en cas que no funcioni l'eina d'importació, feu les còpies de seguretat sense aquestes dades ja que el fitxer passa a ocupar molt menys. En el cas del curs que no podíeu restaurar, passa de més de 300MB a 18MB.

Fins ara,
Mònica