Urgente: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

Urgente: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by ENRIQUE ALEGRE VALLS -
Number of replies: 11
Des del dia 21 a mitja tarda pràcticament cap estudiant del nostre institut pot accedir al nostre moodle a l'agora. En canvi alguns professors i els administradors podem accedir sense masses problemes. Intento trobar un motiu però no el trobo. Això està trencant la dinàmica del funcionament de l'IES doncs el moodle no és només una eina dels professors a l'aula, sinó també una eina de comunicació/gestió entre els membres de la comunitat educativa... És un problema exclusiu del nostre moodle? Si és així com el puc solucionar? És un problema general que té relació amb l'agora?
In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

Re: Urgente: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by ENRIQUE ALEGRE VALLS -
Ja esta resolt, gràcies.
In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by M Pilar Ferreiro -
I

I com s’ha resolt?

A l’EOI Barcelona Drassanes ens està passant el mateix. 

Vaig tenir problemes amb un perfil d’administrador:  al entrar usuari i contrasenya donava tot el temps “Dades errònies”,   vaig haver d’eliminar el perfil i crear-lo de nou!. 

Tot seguit ha passat amb tots els alumnes. De cop i volta no els reconeix  com a usuaris del Moodle (dona a l’estadística d’errors “Login error” i no hi ha forma).

No sé si no reconeix l’usuari o la contrasenya.  Tanmateix tothom segueix a la llista d’usuaris i  inscrit als cursos corresponents (afortunadament)  però el Moodle no els deixa entrar.

Fins i tot si creo un nou usuari amb la seva contrasenya.  No el reconeix després com a tal.

Alguna idea de que passa i sobre tot com s’arregla?   Ja portem uns dies així i els alumnes no poden consultar el material.

Gràcies

 

 

 

 

 

In reply to M Pilar Ferreiro

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by ENRIQUE ALEGRE VALLS -
Bé, a mi m'ha passat quelcom similar  Hem estat uns quants dies amb problemes. La resolució va venir de la mà de repassar els diferents apartats de l'administració i anar fent proves. (no s'ha resolt el tema de la lentitud de la connexió, però ara si que els usuaris poden entrar).  No sabria afirmar amb certesa d'on va venir la solució però crec que té relació amb l'apartat usuaris. Tanbmateix tampoc m'hauríeu de fer massa cas, doncs no sóc un expert. Però, per si ho voleu provar, hauríeu de mirar de tenir l'autenticació basada en el correu electrònic activada. Crec que quan vaig activar aquesta opció es va resoldre el problema. El que no entenc és el motiu de perquè hem tingut el problema doncs nosaltres al nostre centre no havíem canviat aquesta opció. Se m'acudeix que, podria ser que el problema hagués aparegut en el procés d'actualització a la versió 1.8.6. que crec que l'agora ha fet aquests últims dies. Bé, espero haver-vos ajudat.
In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by MANUEL DE LA FUENTE COLINO -
Doncs es veu que era aixó,
cal activar l'autenticació basada en el correu electrònic.
De fet tampoc ho entenc perquè no havia fet aquest canvi i ha aparegut de sobte.
Potser com dius és un tema de l'actualització.
Moltes gràcies de nou

Manel
In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by M Pilar Ferreiro -

Doncs, moltes gràcies perquè efectivament s’ha arreglat habilitant l’autenticació basada en el correu electrònic. 

Tots els perfils dels profes i l’altre administrador havien estat creades internament des del programa, amb la qual cosa no necessitaven aquesta autenticació, i per això no fallaven.  Però els alumnes havien creat el seu propi compte que estava originalment basada en aquest paràmetre d’autenticació, el qual de sobte va fallar.

Sospito que al fer l’actualització a la versió 1.8.6 el paràmetre (que ja teníem habilitat) es va deshabilitat tot solet.  

He fet un parell de proves  amb un alumne "fictici" i sembla que ja està arreglat... encara que em falta confirmació dels alumnes reals !!

 

Gràcies de nou!

In reply to M Pilar Ferreiro

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by Administrador/a Espai de suport -
Hola a tothom,

Veig que ho heu pogut solucionar. Gràcies per reportar la solució, ja que ens heu estalviat temps de recerca.

Quan fem actualitzacions provem un munt de coses, però veig que aquesta ens va passar per alt. Les actualitzacions a Moodle són una mica complexes i poden donar petits errors com aquest que heu comentat.

Treballem per aconseguir un sistema d'actualitzacions més àgil i segur. A la passada Moodlemoot el Martin Langhoff ens va donar un conjunt d'orientacions sobre aquest tema que ens seran de gran ajut.

Seguirem treballant per aconseguir un servie Àgora de primera i la vostra complicitat ens és bàsica.

Gràcies i a reveure,

Albert
In reply to Administrador/a Espai de suport

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by ENRIQUE ALEGRE VALLS -

Hola company administrador, aprofito aquest fil per comentar que, resultat de les darreres actualitzacions també trobo problemnes amb els qüestionaris. M'és impossible poder veure els continguts dels qüestionaris contestats pels alumnes quan amb versions anteriors del Moodle si que ho feia i quan existeix una pestanya per veure els resultats dels qüestionaris tot i que la clico i m'indica que no hi ha res per veure.  Bé, no sé si m'he explicat ni si és aquest l'espai adequat per comentar-vos aquest problema.

També aprofito per preguntar,... per quan l'actualització a la versió 1.9? Res que després de la moodlemoot em van quedar ganes de poder començar a treballar amb coses tan xules com els agrupaments...

Vinga, a reveure, i gràcies per la vostra feina.

In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by Administrador/a Espai de suport -
Hola Enric,

M'anoto això dels qüestionaris. És un tema que ens ha donat molts mals de cap i que pensava que estava resolt.

No sabem quan es podrà actualitzar. Primer hem d'estar segurs de què tot funciona bé. També ens cal buscar un sistema d'actualització que ens permeti fer-ho de forma segura. Necessitem temps i, amb tantes incidències, el temps escasseja.

Cordialment,

Albert
In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Enric!
Seria possible que ens diguis quina és l'adreça del teu Moodle i a quin curs podem provar precisament aquesta errada dels qüestionaris? D'aquesta forma serà més fàcil (o hauria de ser-ho) donar amb la solució.
Bezos, abrasos i gràcies!
Sara
In reply to Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by ENRIQUE ALEGRE VALLS -
Hola Sara, la nostra adreça és agora.xtec.cat/sesdecardedeu/moodle i el curs on trobaras el problema és dins la categoria 1r d'ESO, el curs socials 1. Moltes gràcies per tot.
In reply to ENRIQUE ALEGRE VALLS

Re: ENS PASSA EL MATEIX: Cap estudiant pot accedir a l'agora...

by Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Enric!
Gràcies per la informació! Hem fet una còpia de seguretat del teu curs per fer les proves pertinents i poder detectar a què és degut l'error que ens comentes. Tan aviat com estigui solucionat ja t'avisarem!
Bezos i abrasos,
Sara