Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Number of replies: 17
Hola,
A l'escola tenim el Moodle a agora i aquest any en comprar llibres de cruïlla ens han ofert cursos Moodle a la seva plataforma. Ens trobem que els alumnes ara han d'entrar a dues plataformes diferents i és força embolicat. Podríem carregar el curs de cruïlla al nostre espai?
Una altra qüestió: si volguéssim més espai a agora és possible sol·licitar-lo?
Gràcies!

Cecília Mas
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecilia,
el que sí que podeu fer és, mitjançant Marsupial, fer servir els llibres de Cruïlla al Moodle d'Àgora. Pel que fa als cursos sencers que us ofereix Cruïlla també podeu provar a fer una còpia de seguretat i importar-la a veure què passa, aquestes proves nosaltres no les hem pogut fer perquè no tenim accés a a aquesta plataforma.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Gràcies. He fet les còpies de seguretat i després a les 14 intentaré carregar-les. Ara volia activar el servei Marsupial, però no trobo l'opció sol·licitud de serveis...
Jo sóc qui m'encarregor del Moodle a l'escola, però pel que estic llegint al fòrum no dec ser el gestor. Com puc assignar el rol de gestor?
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecilia,
pel que he pogut comprovar no teniu cap gestor assignat.

Pots trobar tota la informació necessària per fer-ho a les preguntes freqüents:

Un cop siguis gestora ja podràs fer la sol·licitud d'alta del Marsupial.

Fins ara,

Mònica



In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Gràcies, després ho torno a provar.
A més, he intentat restaurar la còpia del curs de cruïlla i em fa coses estranyes, perquè en principi tot va bé, vaig seguint els passos i al final em dóna un missatge d'error: "no heu seleccionat cap fitxer per restaurar"...
Què pot ser?


In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecilia,
per poder mirar-ho ens aniria bé saber l'adreça del Moodle i quin és el fitxer de backup que estàs intentant restaurar.

Si pots també ens pots enviar una captura de pantalla.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Perdona que ho hagi deixat uns dies, però he anat justa de temps. Pensava primer solucionar el tema del gestor. Jo vaig encarregar-me de la instal·lació del Moodle a l'escola, però no recordo el nom d'usuari ni la contrasenya. Tinc diferents opcions anotades, però no hi ha manera. Què puc fer?
He d'assignar un gestor per poder també ampliar la quota de disc...
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Aquí et passo les dades de la restauració del curs que no puc fer.
En un arxiu t'adjunto el missatge que em dóna i en l'altre la còpia de seguretat que vull restaurar.
Gràcies!


In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecilia,
efectivament s'ha de designar un gestor per poder fer la sol·licitud d'ampliació d'espai i l'activació de Marsupial. Per entrar al Porta d'Àgora ho heu de fer amb el codi de centre i la seva contrasenya.

El curs que dius efectivament no es pot restaurar, un cop tingueu activat Marsupial i configurada l'editorial Cruïlla com a proveïdor proveu a fer la còpia de nou i tornar-lo a restaurar, aleshores us hauria de funcionar correctament.

Trobaràs algunes PMF sobre Marsupial al enllaços següents:


Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Moltes gràcies,
El problema és que intento entrar amb el codi de l'escola i la contrasenya i no em funciona...
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecilia,
primer has d'entrar amb el codi de centre i la contrasenya del centre per designar el gestor. Un cop designeu el gestor i aquest accepti l'encàrrec haurà d'entrar amb el seu usuari/ària i contrasenya xtec per poder sol·licitar l'alta a Marsupial.

Si seguiu sense poder entrar envieu-nos una captura de pantalla amb el que us surt quan voleu entrar amb les dades del centre per veure de quin error es podria tractar.

Fins ara,
Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Cecília Mas -
Suposo que el problema és el nom d'usuari o la contrasenya o totes dues coses. No sé si el tinc mal anotat o si és un altre... Perquè em diu que és incorrecte:

"Datos erróneos, por favor inténtelo otra vez"
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecília,
en això no et podem ajudar has de fer servir el codi de centre (a8036251) i la seva contrasenya original.

Si no ho trobeu podeu trucar al SAU a veure quins són els passos a seguir en cas de no trobar aquesta contrasenya.

Fins ara,
Mònica
In reply to Cecília Mas

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Cecilia!

El nom d'usuari/ària que heu d'utilitzar per accedir al vostre espai Moodle (http://agora.xtec.cat/esc-elsarcs/moodle/) és admin i la contrasenya, si no l'heu canviat, la del compte XTEC del centre (és a dir, la mateixa que utilitzeu per accedir al correu del centre).

Ara bé, si el que voleu és demanar una ampliació d'espai o reiniciar la contrasenya de l'usuari/ària admin, heu de seguir els passos següents:
  1. Accedir al portal de gestió dels serveis d'Àgora (http://agora.xtec.cat/portal/) amb el codi del centre com a nom d'usuari/ària i la contrasenya corresponent.
  2. Assignar una persona gestora, que serà la que pugui realitzar les accions anteriors (ampliar espai, reiniciar contrasenya...). Reviseu la pregunta freqüent "Com es designen els gestors de centre?" per conèixer amb més detalls com funcionen els gestors així com els passos que heu de seguir per crear-los i utilitzar-los.
Si tot i així els problemes persisteixen ja ens faràs arribar més informació sobre el URL al que intenteu accedir així com el nom d'usuari/ària amb que ho intenteu fer i l'acció concreta que voleu realitzar per intentar-vos assessorar millor.

Una abraçada i fins ara!
Sara
In reply to Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by Escola Els Arcs -
Solucionat el tema del gestor.
Ara he d'activar el codi marsupial, però he llegit això:

marsupial. Fa possible la integració dels materials de les editorials en el moodle. Activar aquest servei suposa canviar l'URL d'accés al Moodle, que passarà a ser agora.educat1x1.cat. Això pot afectar als cursos existents.

Què vol dir que pot afectar els cursos existents? Cal que fem còpia de tot? Es pot perdre alguna cosa?

Moltes gràcies de nou!

Cecília
In reply to Escola Els Arcs

Re: Passar un Moodle de l'editorial Cruïlla a agora.

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola Cecília,
no has de fer còpies de res, tot ha de funcionar amb normalitat. El que sí que has de tenir en compte és que l'adreça del Moodle canviarà de http://agora.xtec.cat/xxxxxx a http://agora.educat1x1.cat/xxxxxx.

Fins ara,
Mònica