mala conducta al correu intern

mala conducta al correu intern

per Ester Forné Castaño -
Nombre de respostes: 9
Benvolguts,

Us volia comentar que he tingut un problema de mala conducta d'un alumn@ utilitzant el correu intern del moodle.

Resulta que un alumn@ ha usurpat la contrassenya d'un company i l'ha utilitzat la seva identitat per entrar i insultar als companys i desconfigurar algunes de les feines que alguns havien fet... entre altres coses.

Tinc les meves sospites de qui ha estat però necessito algunes certeses abans d'actuar.

Hi ha alguna manera de saber la IP des d'on es va connectar?-fora de l'horari escolar-

Quan algú ha esborrat tots els contactes de la missatgeria interna, com puc accedir a l'històric de missatges?

No cal dir-vos que és un tema molt desagradable i que malgrat fa 4 anys que utilitzo el moodle mai m'havia trobat amb aquesta situació. Tot i amb això, necessito actuar amb celeritat, contundència i seguretat.

Moltes gràcies per estar aquí. En moments com aquest, us asseguro que s'agraeix la vostra presència en la xarxa.

Una abraçada



En resposta a Ester Forné Castaño

Re: mala conducta al correu intern

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Ester,
és una llàstima que passin aquestes coses, a veure si trobeu qui ha estat i ho podeu solucionar.

Pots consultar els registres de l'alumne/a anant al bloc d'Administració | Informes | Registres aquí podràs veure els informes dels usuaris filtrant per cursos, dies, usuaris, etc.

Tot i que s'hagin esborrat els contactes si des del bloc de missatges cerques algú fent clic a la iconeta històric de missatges(històric de missatges) podràs veure les converses que s'han mantingut.

Molta sort en la recerca i si necessites qualsevol cosa ens ho dius i mirarem d'ajudar-te tan ràpid com ens sigui possible.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: mala conducta al correu intern

per Ester Forné Castaño -

Benvolguts,

Ja ho tinc!

Les meves sospites s'han confirmat.

Malauradament aquestes coses passen, el millor és l'educació en aquest sentit. No desaprofitaré l'oportunitat per treure'n alguna cosa de bo de la situació.

Moltíssimes gràcies per estar tant aprop.

Una abraçada

Ester

En resposta a Ester Forné Castaño

Re: mala conducta al correu intern

per MONICA GRAU PRIETO -
Quina bona notícia!
m'alegro que ja ho tingueu tot controlat!

Bon cap de setmana,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: mala conducta al correu intern

per JOSE MA. PIÑOL CASES -
Salutacions a tot@s, ara sóc jo qui es troba en una situació idèntica. El problema està en que no han emprat el correu intern per insultar-se sinó que han modificat les tasques dels companys i han aprofitat des d'allí per insultar a la persona que havien suplantat. He vist per l'administració que es pot instal.lar un geolocalitzador d'adreça IP i voldria saber si és fatible i com es fa.
En resposta a JOSE MA. PIÑOL CASES

Re: mala conducta al correu intern

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Josep M.!

Doncs vaja! Trist 

De moment a Àgora no està disponible aquesta funcionalitat que comentes (que es troba a l'apartat Servidor | Paràmetres d'ubicació del bloc d'Administració del lloc). Ara bé, si sabeu la IP que ha utilitzat la persona per suplantar la identitat podeu consultar la ubicació des d'alguna de les webs següents (són un parell a mode d'exemple, tot i que hi ha moltes més):
Si necessiteu un cop de mà i/o podem ajudar-vos amb alguna cosa ja ens direu.

Una abraçada i fins aviat!
Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: mala conducta al correu intern

per JOSE MA. PIÑOL CASES -
Ho he estat mirant i veig que hi ha moltes entrades que tenen la mateixa IP i les ubicacions són diverses suposo que tenir aquesta IP no m'ajudarà a resoldre el conflicte.
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: mala conducta al correu intern

per JOSE MA. PIÑOL CASES -
El que jo necessitaria saber és des d'on es van connectar al moodle del centre que tenim a àgora el dimecres 24 d'octubre entre les 20:30 i les 21:30. Això és possible?

Gràcies