Error en els Quaderns Virtuals

Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,
Nombre de réponses : 27

Sóc un a alumna del curs d304 d'Administrador de Moodle i m'he adonat que si poso un quadern Virtual en un curs del meu espai de pràctiques funciona la qualificació del quadern, tenint en compte la intervenció que hi ha més avall en aquest forum de posar a la qualificació mínima la nota màxima que jo vuig. En canvi quan poso un quadern virtual en el moodle del meu institut que està a Agora  em diu el següent error:

Error d'accés a base de dades: no ha estat possible inserir les dades

Qué puc fer com administrador de moodle per arreglar aquest problema?

Si ho vols mirar tu Raül ja t'he donat les claus en el missatge privat.

Dolors Castells

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Fèlix Casanellas Berges,
Hola Dolors,

per poder-te ajudar ens hauries de facilitar la URL del teu espai moodle i indicar-nos en quin curs i, a ser possible, amb quin quadern virtual es produeix aquest error.

Moltes gràcies!

Fèlix
En réponse à Fèlix Casanellas Berges

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Bé al moodle de meu Institut no em funcionen els quaderns virtuals, no em surt la qualificació.

http://agora.xtec.cat/iestremp/moodle/

Pots entrar coma usuari:profe1    contrassenya:profe1

he fet un curs que es diu Prova1 i allà trobaràs el quadern.

Si entres com  usuari: alum5

contrassenya: alum5

 i fas el quadern, al lliurar-lo  veuràs que et dóna un error que diu:

Error d'accés a base de dades: no ha estat possible inserir les dades

He fet el mateix al meu espai de pràtiques del curs d304

http://hipolit2.xtec.cat/moodleform035/

Pots entrar coma usuari:profe1    contrassenya:profe1

Aquí entra amb usuari:alum1

contrassenya:alum1

Em sembla que aquí funciona bé.

La pregunta és:

Que he de fer com administrador del moodle del meu centre perquè els QV  funcionin correctament???

Moltes gràcies.

Ja em direu alguna cosa.

Dolors

 

 

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Joaquin Chust Rambla,
Hola,
Nosaltres estem treballant en un QV dins d'odissea, en un curs de formació, en concret aquest: http://clic.xtec.cat/qv_biblio/act.jsp?activity_id=17i una de les participants ens ha comentat:

"He tornat a contestar part del Quadern i quan intento guardar o lliurar directament (ho he intentat tot) em surt aquest missatge:

Error d'accés a base de dades: no ha estat possible inserir les dades"

Salutacions,

Ximo


En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Raül Fernández,
Hola Dolors i Ximo, 

no se si han estat remenant el servidor dels QV o què, però el cas és que acabo d'entrar al vostres cursos i els QV estan funcionant bé. Es poden lliurar i els qualifica.
En réponse à Raül Fernández

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

He tornat a entrar el meu moodle

http://agora.xtec.cat/iestremp/moodle/

Pots entrar coma usuari:profe1    contrassenya:profe1

he fet un curs que es diu Prova1 i allà trobaràs el quadern.

Si entres com  usuari: alum5

contrassenya: alum5

 i fas el quadern, al lliurar-lo  veuràs que et dóna un error que diu:

Error d'accés a base de dades: no ha estat possible inserir les dades

Continua donant el mateix error no s'ha arreglat res.

Dolors

Que em podeu ajudar, Raül (el meu profe del d304)  o algú d'aquest que en sabeu molt!

Gràcies

Dolors

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Fèlix Casanellas Berges,
Hola a tots i totes,

us comunico que hem detectat el problema i estem mirant de solucionar-lo.
Espero poder-vos donar bones notícies en breu.

Fins llavors, disculpeu les molèsties.

Fèlix
Equip Tècnic Àgora
En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola!

En principi ja us hauria de funcionar. Pel que hem vist, hi havia algun problema amb els Quaderns que ens havíeu comentat i, per tant, pot ser que l'error encara es repeteixi amb algun altre Quadern. Per tant, si fos així, ja ens avisareu per revisar-ho també!

Aprofitem per recordar-vos dues coses importants a l'hora de treballar amb els Quaderns Virtuals:
  • És necessari tenir instal·lada la màquina virtual de Java.
  • La primera vegada que s'accedeix a un Quadern apareix un finestra amb un avís que cal acceptar (fent clic sobre o sobre Sempre). Compte perquè, en cas que tanqueu aquesta finestra o feu clic sobre el botó No/Cancel·la, NO ES DESARAN LES RESPOSTES.
Avís
Trobareu més informació de tot plegat a aquesta pregunta freqüent.

Una abraçada i fins aviat!
Sara
Equip tècnic Àgora

En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Hola de nou!

Ho sento de fer-me pesada, però

He tornat a entrar el meu moodle

http://agora.xtec.cat/iestremp/moodle/

Pots entrar coma usuari:profe1 contrassenya:profe1

he fet un curs que es diu Prova1 i allà trobaràs el quadern.

Si entres com usuari: alum5

contrassenya: alum5

Amb aquest alumne he vist que algú ha fet el quadern i ha funcionat però n'he matriculat un altre alumne

usuari: alum4

contrassenya: alum4

i al fer  el quadern, al lliurar-lo veuràs que et dóna un error que diu:

Error d'accés a base de dades: no ha estat possible inserir les dades

No ho entenc.

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Fèlix Casanellas Berges,
Hola Dolors,

no he pogut reproduir l'error que em comentes, com pots veure he entrat al Quadern i he lliurat les dues primeres activitats sense problema.

Ens podries facilitar una captura de pantalla amb l'error que t'apareix?

Moltes gràcies!

Fèlix
En réponse à Fèlix Casanellas Berges

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

He continuat fent el QV  i quan he volgut lliurar-lo hem torna a sortir el mateix.

T'envio l'impressió de pantalla en el fitxer adjunt.

Dolors

Annexe errorQV.jpg
En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

No m'heu respós

Ara he posat en el mateix lloc un quadern de paràboles

i  entrant com   usuari:alum5

                       contrassenya: alum5

Em torna a sortir aquest error i no me'n surto.

      

Annexe errorQV1.jpg
En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Fèlix Casanellas Berges,
Hola Dolors,

tal i com ho planteges el més probable és que en algun moment hagis rebutjat el certificat digital propi de Quaderns Virtuals, aquest no s'hagi instal·lat en el teu navegador i ara ja no se t'ofereixi.

Prova de seguir els passos que s'exposen en aquesta pregunta freqüent (http://phobos.xtec.cat/qv/suport/suport.php?sid=53&lang=ca) i un cop fet això prova de tornar a fer el quadern vigilant les finestres emergents que et vagin apareixent per tal d'acceptar el certificat quan se t'ofereixi.

Si així no ho soluciones, ens ho tornem a mirar.

Fèlix
Equip Tècnic Àgora
En réponse à Fèlix Casanellas Berges

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Hola!

Torno a ser jo, he fet tot el que em dieu d'eliminar els arxius  a IE i al Java i em continua donant el mateix error.

A veure que puc fer més?.

Dolors

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Fèlix Casanellas Berges,
Hola Dolors,

estem fent algunes proves per veure si IE té algun problema amb el funcionament de QV. Mentrestant et recomanem que facis alguna prova amb Firefox a veure què tal...

Estem en contacte

Fèlix
Equip Tècnic Àgora
En réponse à Fèlix Casanellas Berges

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Hola Felix

He entrat pel Firefox com

alum5  alum5

i em dóna el mateix error.

Annexe errorQV_Firefox.jpg
En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola Dolors!

Així doncs, després d'aquesta darrera prova que has fet, embla que es tracta d'un problema de la màquina virtual de Java del teu ordinador. Pots repetir la prova des d'un altre ordinador per veure si així et funciona? La nostra recomanació, si es confirmen les sospites, és que desinstal·lis la/es màquina/es virtual/s de Java de l'ordinador on tens el problema (pot ser que tinguis més d'una i que precisament sigui això el que causa l'error), reiniciïs l'ordinador i instal·lis la darrera versió de la màquina virtual de Java, seguint les instruccions que trobaràs a aquesta pàgina de la zonaClic.

Esperem notícies teves per saber si així es soluciona el problema!

Una abraçada i fins aviat!
Sara
Equip tècnic Àgora

En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Hola!

He provat en un altre ordinador i sí que ha funcionat.

Però en el meu he eliminat tot el que hi havia al

 panel de control /Agregar quitar programas

Java

i he instal.lat el que em deieu a la a la pàgina del Jclick

Se m'ha instal.lat la versió 6 actualització 24 (no sé si això és la màquina de Java????)

Em continua sense funcionar.

He observat que a l'altre ordinador quan he anat al quadern m'ha sortit

The application's digital signature cannot verified

he hagut de clicar a Always trust from this 

Això m'ha sortit dues vegades, en canvi en aquest aquest certificat no em surt. Segurament és això. Què puc fer???

Gràcies

Dolors

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Fèlix Casanellas Berges,
Hola de nou Dolors,

pel que dius sospitem que tens diferents versions de la màquina virtual de Java instal·lades en el teu ordinador i que es produeix algun conflicte entre elles. Et suggerim que facis els següents passos.

1- Tornis a desinstal·lar la màquina virtual
2- Reiniciïs l'ordinador
3- Comprovis a través de http://www.java.com/es/download/installed.jsp si tens alguna màquina virtual instal·lada. En cas que sí mira de repetir els 2 primers passos.
4- Quan estiguis segura que no en tens cap d'instal·lada, et descarreguis des de http://www.java.com/es/download/windows_manual.jsp?locale=es un executable per tornar-la a instal·lar.

A veure si així ho pots solucionar.

Fèlix
Equip Tècnic Àgora
En réponse à Fèlix Casanellas Berges

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,
He fet tot això i ara quan crido un QV em surt la consola de Java i no sé que he de fer
Annexe errorQV2.jpg
En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola Dolors!

A més d'obrir-se aquesta pantalla, no t'apareix també el missatge que comentaves que t'havia aparegut a l'altra màquina ("The application's digital signature cannot verified" o similar? Continuen sense funcionar els Quaderns o ara funcionen i el problema és que apareix aquesta finestra amb la consola de Java?

Una abraçada i fins ara!

Sara
Equip Tècnic Àgora
En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Els QV continuen sense funcionar, donen el mateix error.

Els missatges que em van sortir a l'altre ordinador

("The application's digital signature cannot verified" o similar?

Tampoc em surten.

Només em surt aquesta consola que no sé que fer-hi?

Dolors

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola Dolors!
Ens pots facilitar la informació següent per intentar veure si donem amb l'origen del problema i podem ajudar-te a resoldre'l?
  • Quin sistema operatiu té l'ordinador on no funcionen els Quaderns Virtuals (Windows XP, Windows 7, Linkat...)?
  • Amb quin/s navegador/a has fet les proves (Firefox, Internet Explorer...)?
  • Si accedeixes a qualsevol dels Quaderns Virtuals que es troben a la Biblioteca (com ara el URL http://clic.xtec.cat/qv_viewer/quaderns/biblioteca/mates_ca/?skin=infantil), també et falla? En concret, la prova que hauries de fer és accedir a qualsevol dels fulls, respondre alguna de les preguntes i fer clic sobre el botó Corregeix que trobaràs al final de cada pàgina.
Una abraçada i gràcies un cop més per la teva col·laboració!
Sara
Equip Tècnic Àgora
En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

El navegador que utilitzo és el Internet Explorer  i el sistema operatiu  Windows XP (També ho he provat amb Firefox i també passa el mateix)

Els QV  accedint a la biblioteca sí que funcionen ho acabo de provar amb aquest que em dieu he fet aquest quadern i me'l corregeix perfectament.

El problema és quan entro

Al moodle: http://agora.xtec.cat/iestremp/moodle/

al curs prova1

si faig qualsevol QV no funciona

usuari: alum4

contrassenya: alum4

 Quan faig lliura és quan em dona l'error que he enviat varies vegades

Dolors

En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola Dolors!

Moltíssimes gràcies per la informació! Hem intentat reproduir l'error de nou amb les mateixes condicions que tu (Internet Explorer i Windows XP) i tot ha funciona bé. Per tant, es tracta d'un problema local del teu ordinador. A més, com has pogut corregir sense problemes el Quadern de la Biblioteca, sembla que com si es tractés d'un problema de la memòria cau del teu ordinador (que per algun motiu ha guardat les pàgines que no funcionen bé de forma incorrecta). Per tant, et proposem que:
  • Netegis la memòria cau seguint les instruccions d'aquesta pregunta freqüent. La nostra recomanació és que facis totes aquests proves amb el Firefox (ja que tenim comprovat que és el navegador amb el que millor funcionen els Quaderns Virtuals).
  • Un cop hagis netejat la memòria cau del navegador i també de la màquina virtual, tanca el navegador i torna a intentar accedir al Quadern.
  • Si els problemes persisteixen, crea una activitat nova al teu espai Moodle del centre que apunti al Quadern que et va funcionar a la prova anterior (http://clic.xtec.cat/qv_viewer/quaderns/biblioteca/mates_ca/) i intenta accedir amb l'alumne/a 4 per veure si funciona.
  • Si tot i així les respostes de l'alumne/a no es guarden a la base de dades, accedeix al Tauler de control | Java | Security | Certificates i envia'ns una captura de pantalla (que hauria de ser similar a la que t'adjuntem).
Una abraçada i fins aviat!
Sara
Equip Tècnic d'Àgora


Annexe certificats_java.png
En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Després de fer tot el que m'heu dit amb els dos Navegadors

IE i Firefox continuo tenint el mateix problema.

Per tant us adjunto aquesta pantalla

Annexe QV_certificat.jpg
En réponse à Dolors Castells

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola M.Dolors!
Així doncs, sembla que tot és correcte i, per tant, hauria de funcionar. Per assegurar-nos fem una prova més: accedeix una vegada més a les pantalles anteriors, esborra els dos certificats de "Quaderns Virtuals" que t'apareixen (seleccionant-los un a un i fent clic sobre el botó Suprimir), reinicia l'ordinador i torna a accedir als Quaderns Virtuals que et fallen. En principi, aquest cop t'ha d'aparèixer la finestra amb l'avís que cal acceptar (fent clic sobre Sempre). Si tot i així amb aquesta prova continua fallant, pots provar de deshabilitar l'antivirus de forma temporal (quin tens instal·lat) i tornar a intentar accedir al Quadern?
Esperem notícies teves, a veure si finalment ho aconseguim!! sourire
Una abraçada i sort!
Sara
En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Error en els Quaderns Virtuals

par Dolors Castells,

Hola  he tret els certificats i he tornat a fer el quadern i no ha funcionat, se m'han tornat a instal·lar els certificats i he pogut dir acceptar per sempre.

Finalment he desactivat el Panda (he tancat la protecció automàtica i aleshores ha funcionat).

Ara m'interessaria saber que he de desactivar del Panda perque em funcionin els quaderns i que no hagi de desactivar-lo totalment???)

Per fi hem donat amb el problema Aleluia!!

Gràcies no se m'hauria acudit mai a mi sola.

Dolors