No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per M Pilar Ferreiro -
Nombre de respostes: 11
Hola,

Els alumnes no reben per email els missatges dels fòrums de noticies, tot i que estan subscrits obligatòriament. Això funcionava bé abans, i era molt útil. Ara (no sé si coincidint amb el pas a agora-eoi) no ens funcionen.

Els missatges interns Moodle funcionen correctament. Els alumnes els reben per email també, però els de caire general enviats des del Fòrum de noticies no arriben (tot i que tothom estaà subscrit a aquest fòrum). He revisat la configuració i trobo que tot està bé.

Ens podeu ajudar, sisplau.

La nostra adreça http://agora-eoi.xtec.cat/eoibdrassanes/moodle

Gràcies

M Pilar Ferreiro
En resposta a M Pilar Ferreiro

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Fèlix Casanellas Berges -
Hola M Pilar,

He estat revisant la configuració del Forum de Notícies del que parles i veig que la subscripció és optativa i de fet només apareixes tu com a subscrita. Hauries d'Imposar la subscripció a tots els usuaris per tal de que rebin les notificacions per correu.

Espero que ho puguis solucionar.

Salutacions!

Fèlix
En resposta a Fèlix Casanellas Berges

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per M Pilar Ferreiro -
Hola Fèlix,

Gràcies per la prompta resposta. No entenc massa el que em dius. El problema passa en els fòrums de noticies en general -pel que em diuen els professors.

No sé a quin Fòrum de Notícies en concret et refereixes quan dius que només jo estic subscrita. Al meu fòrum de noticies personal "NOTICEBOARD" de 4t d'anglès estan subscrits tots els alumnes obligatòriament i també ho estan els d'altres professors en els seus cursos.

La única cosa que he canviat ara és el seguiment dels missatges no llegits que l'he posat actiu. Depèn d'això que rebin o no els emails?

Moltes gràcies

M Pilar Ferreiro

En resposta a Fèlix Casanellas Berges

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per M Pilar Ferreiro -
Hola de nou,

No hi ha forma, els fòrums de noticies del nostre Moodle no envien email als alumnes amb les diverses comunicacions que es pengen, COSA MOLT IMPORTANT PER A NOSALTRES.
Els alumnes estan subscrits obligatòriament a aquest fòrum, però no reben els correus. Sí que funciona la missatgeria interna.

Funcionava bé abans de passar a Agora-eoi. Ha de ser alguna cosa que ha canviat de configuració general.

Als demes no us passa? I als altres profes d'EOI?
La nostra adreça

Gràcies!

M Pilar
En resposta a M Pilar Ferreiro

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Oriol Pallares -
Hola Pilar,

A nosaltres ens passa que l'EOI va rebent les respostes dels alumnes a correus que envien els professors. Ja ho hem penjat al fòrum a veure si ens poden mirar què està passant.

En canvi, tot el que pengem als fòrums sí que s'envia automàticament cada nit als alumnes.

Oriol Pallarés.
EOI Santa Coloma
En resposta a Oriol Pallares

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Pilar i Oriol,

Oriol, fa res t'he contestat un altre missatge però no he tingut en compte que és una EOI. A les EOI, encara hi ha un problema amb l'enviament de correu i és que si els usuaris tenen el compte de correu deshabilitat, l'adreça de resposta és la que està configurada al Servidor SMTP. Tot i així, això està en tràmits de reparar-se i no trigarà massa.

Salutacions,

Pau
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Oriol Pallares -
Hola Pau,

He revisat una altra vegada tal com m'indiqueu si tinc deshabilitat el correu i no ho està. Per tant, quin pot ser el problema?

Torno a exposar el cas perquè ho mireu:

Quan jo com a professor entro al meu curs i vaig a participants, selecciono alguns alumnes i faig "enviar missatge", els alumnes reben un missatge que va a nom meu, però no duu la meva adreça sinó la del centre i, per tant, si fan "respondre a" envien la seva resposta al centre.

L'any passat amb el servidor agora no passava. Això és ara des que tenim agora-eoi.

Ja em direu.

Oriol Pallarés.
EOI Santa Coloma
En resposta a Oriol Pallares

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Oriol,

Això passa des que es va fer la migració dels correus a Google Apps, en la propera pujada d'Agora EOI estarà reparat. El que passa és el següent:
  • Moodle intenta enviar un correu amb els paràmetres SMTP sel·leccionats a Servidor->Correu però ho intenta fer amb l'adreça remitent teva.
  • Google diu que nanai del paraguai i que l'enviarà amb l'adreça remitent posada a Servidor->Correu (la del centre).
  • El que es repararà a la propera pujada és que encara que s'hagi enviat com a centre, l'adreça de resposta sigui la del remitent real (la teva). Als Àgores que no són d'EOI ja està reparat ja que es va fer la pujada el dia 4.
Això si, jo ja no estic al departament i no sé quan es farà aquesta pujada però serà aviat segur! Complicitat

Salutacions!!

Pau
En resposta a M Pilar Ferreiro

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Fèlix Casanellas Berges -
Hola Pilar,

perdona per l'espera, hem estat revisant de nou la vostra configuraicó i hem trobat una possible causa al vostre problema.

El tema és que amb el pas a Gmail, el control de la seguretat és més estricte i el "Correu de Suport" que es defineix a la configuració ha de coincidir amb el "Nom d'Usuari SMTP".

Prova de fer aquests canvis a la configuració del servidor de correu i a veure si així se soluciona.

Atentament,

Fèlix
En resposta a Fèlix Casanellas Berges

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per M Pilar Ferreiro -
Hola Fèlix,

L'usuari SMTP és el centre amb la seva contrasenya.

Si fem això que ens proposes llavors tots els correus demanant suport per problemes amb Moodle arriben al correu general del centre en comptes d'arribar a l'administrador Moodle.

A més aquest correu de suport està pensat també per comunicació amb problemes dels alumnes amb l'accés que des de Moodle fan als materials de l'EOICampus que estem pilotant.

Com ho podem fem? Es podria crear un compte per a Moodle (i per tant usuari SMTP) different de la del centre. Es pot fer?

Gràcies

M Pilar
En resposta a M Pilar Ferreiro

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Fèlix Casanellas Berges -
Hola M. Pilar,

Estem treballant per ajustar aquest paràmetre de manera que les dues adreces no hagin de coincidir però de moment i per tal que puguis utilitzar el servei de correu et proposo un parell d'alternatives.

1) Pots utilitzar l'adreça de centre com a correu de suport i en la configuració de la bústia de centre crear un filtre de manera que tots els correus de suport es redireccionin directament a una altra direcció.

2) Podeu crear una nova compta Gmail normal i utilitzar-la en lloc del correu de centre amb la mateixa configuració que utilitzeu ara canviant únicament l'adreça. Igualment haureu de tenir el mateix a "nom d'usuari SMTP" i a "correu de suport"

Espero que de moment ho pogueu solucionar així.

T'informo de quan s'hagin realitzat els canvis per solucionar el problema definitivament.

Salutacions,

Fèlix
En resposta a Fèlix Casanellas Berges

Re: No es reben per email els missatges dels fòrums de noticies

per Fèlix Casanellas Berges -
Hola Pilar, perdona si estaves pendent de que et contestés aquest missatge, se m'havia passat...

En principi el problema del "correu de suport" ja esta solucionat des de fa dies, de manera que ja podeu en aquest camp la direcció que preferiu.

Perdona les molèsties

Fèlix