No rebem e-mails dels alumnes

No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Anzahl Antworten: 19
Hola,

Quan enviem missatges des de la secció PARTICIPANTS marcant alguns alumnes, els alumnes reben un mail que porta com a remitent el mail de l'escola, no pas el del professor que ha enviat el missatge. Aleshores, quan ells van "respondre" a aquest mail, no se n'adonen i envien la seva resposta no al professor sinó a l'escola.

Això passa en el Moodle:

agora-eoi.xtec.cat/eoisantacoloma/moodle

i també m'ha passat a:

agora-eoi.xtec.cat/eoi/moodle

Ja em direu què pot ser.

Gràcies,

Oriol Pallarés
EOI Santa Coloma
Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola Oriol,

hauries de comprovar que el/la professor/a que fa l'enviament del correu no té configurada la seva direcció de correu com a oculta en la configuració d'usuari.

A veure si així ho pots solucionar.

Salut!

Fèlix
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

He revisat la configuració i l'opció que hi ha seleccionada és: permet només als altres membres del curs veure la meva adreça.

L'any passat així funcionava i ara rebem tots els missatges dels alumnes que responen al profe al mail de l'escola.

No entenem què passa. Ens podeu revisar la configuració si us plau?

Gràcies,

Oriol Pallarés
EOI Santa Coloma
agora-eoi.xtec.cat/eoisantacoloma/moodle
Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Bones Oriol,

Ara ho mirem, això et passa en tots els cursos o només en alguns? Et passa quan envia el missatge qualsevol professor o només alguns?

Si us plau especifica'ns un escenari (curs + professor) en que s'estigui produint l'error.

Gràcies per la col·laboració.

Salutacions,

Fèlix
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

Mireu el meu curs "Oriol's Virtual Classroom". Sóc jo mateix el professor i quan envio missatges a través de "participants", reben el meu missatge, però amb el mail de l'escola com a mail de qui l'envia. Jo he revisat tota la configuració al meu perfil i no sé veure què passa.

Gràcies,

Oriol Pallarés.


Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Pau Ferrer Ocaña -
Hola Oriol,

Suposo que el Fèlix et contestarà en breu, però m'interposo per recordar-vos una pregunta freqüent:

Perquè rebo tants correus de Moodle al correu del centre?

Potser trobes la resposta... tots els missatges s'envien com a l'usuari que hi ha configurat als paràmetres de Servidor->SMTP.

Salutacions,

Pau
Als Antwort auf Pau Ferrer Ocaña

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Pau i Fèlix...

Això és exactament el que passa:

---------- Missatge reenviat ----------
De: Jonathan Villén <vill3n@gmail.com>
Data: 22 de novembre de 2010 21:11
Assumpte: Re:
Per a: Oriol Pallares <a8053443@xtec.cat>

Hola Oriol,

Por motivos de trabajo me es imposible acudir a las clases tanto como desearia, no se cuanto durara este periodo pero de momento no puedo asistir
De todas maneras sigo haciendo en casa tanto como puedo y me conecto al moddle para las actividades.

Un saludo


Com podeu veure, jo vaig enviar des del meu usuari a un alumne, l'alumne ha fet "respondre a" i el correu l'ha rebut l'administrativa de l'EOI al correu del centre.

Hauríem de saber què està passant, perquè aquest tipus de correus són personals d'alumne a professor i si arriben al correu del centre vol dir que els pot llegir no només l'administració, sinó altres professors que tenen accés a aquest compte de correu.

Ja ens direu què cal fer i què hem de canviar en la configuració del correu o del Moodle.

Gràcies,

Oriol Pallarés.
EOI Santa Coloma.


Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola Oriol,

com bé t'explica en Pau, aquest problema se solucionarà amb la propera actualització d'Agora-EOI que es durà a terme la setmana vinent.

Un cop s'hagi realitzat ens posarem en contacte amb tu per veure si s'ha solucionat el teu problema.

Fins llavors, una mica de paciència...

Gràcies,

Fèlix
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

M'espero, doncs, que em digueu alguna cosa.

Gràcies,

Oriol Pallarés.
EOI Santa Coloma.
Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola Oriol,

ahir es va realitzar l'actualització que hauria de solucionar el teu problema.

Si us plau, comprova-ho i ens dius alguna cosa.

Moltes gràcies!

Fèlix


Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

Hem estat pendents aquests darrers dies dels correus que envien els alumnes als professors o entre alumens per mitjà de la secció PARTICIPANTS del Moodle i sembla ser que no s'ha solucionat encara. Seguim rebent mails d'alumnes al correu de institucional del centre i els professors no el reben.

Ja ens direu si sabeu de què es pot tractar.

Oriol Pallarés.
EOI Santa Coloma.
Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Bones Oriol,

Tal i com teniu configurat ara el servidor no se us envia cap correu ja que el "Correu de suport" no correspon amb "Usuari SMTP". En la propera pujada se solucionarà aquest problema però ara per ara les adreces han de coincidir.

Pel que fa als correus que rebeu al correu institucional, us heu d'assegurar que els qui envien els correus tenen habilitada i pública la seva direcció de correu en la configuració d'usuari.

Si no és així en el camp "Reply to" dels correus que envien acaba apareixent l'adreça "noreply@xtec.cat" i quan el destinatari es disposa a contestar l'única direcció vàlida que troba és la del centre que és d'on realment prové el correu.

Fent aquests canvis/verificacions hauria de funcionar correctament.

Si no fos així ens ho tornem a mirar,

Salutacions,

Fèlix
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

Seguim reben al correu del centre, mails que s'envien alumnes entre ells. Te'n poso un exemple per si podeu revisar què pot estar passant:

---------- Forwarded message ----------
From: Cristina Garcia <creuers@hotmail.com>
Date: 2011/1/11
Subject: ecoute
To: Vanesa <vanessadhd@terra.es>, Vanesa del Hoyo Díaz <a8053443@xtec.cat>



Gràcies,

Oriol Pallarés.
EOI Santa Coloma
Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola Oriol,

en aquest mail, com pots comprovar, l'emissor te guardat, en la seva llista de contactes, un contacte associat a l'adreça de correu del centre. Lògicament quan s'envia un correu a aquest contacte arriba a la bústia del centre.

S'hauria de comprovar si els missatges que arriben a la bústia del centre provenen sempre d'aquest mateix emissor o al revés, si és sempre el mateix destinatari el que tenen associat a l'adreça del centre. S'hauria de mirar de traçar algun tipus de relació entre aquests correus per veure quin és l'origen del problema.

A veure si ho podem solucionar..

Atentament,

Fèlix
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

Gràcies pel missatge. Aleshores, he de fer alguna cosa ara o us ho esteu mirant vosaltres?

Gràcies,

Oriol Pallarés
EOI Santa Coloma
Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola Oriol,

doncs si que seria interessant que miréssiu de traçar algun tipus de relació entre els mails que us arriben per error a la bústia del centre per mirar de focalitzar el problema.

Moltes gràcies,

Fèlix
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola de nou,

No sabem traçar cap relació entre els mails que arriben a la bústia del centre. Per exemple, una alumna m'envia un mail a mi i arriba al centre només, però jo al meu perfil hi tinc posat el meu mail, no el del centre:

---------- Forwarded message ----------
From: Olga Gualdo <ogualdo@gmail.com>
Date: 2011/2/9
Subject: Hi. One question
To: Oriol Pallares <a8053443@xtec.cat>

Una alumna li envia a una altra alumna i arriba al centre només:

--------- Forwarded message ----------
From: Cristina Garcia <creuers@hotmail.com>
Date: 2011/2/4
Subject: clase día 2 de febrero
To: Vanesa <vanessadhd@terra.es>, Vanesa del Hoyo Díaz <a8053443@xtec.cat>

Un alumne li envia a una professora i arriba al centre només:

---------- Forwarded message ----------
From: Daniel Romero Saavedra <drs600@hotmail.com>
Date: 2011/1/14
Subject: Composition
To: Carol Mussons Juncar <a8053443@xtec.cat>

etc. etc.

Podeu mirar què pot estar passant?

Gràcies,

Oriol Pallarés.



Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola Oriol,

la nostra hipòtesi és que, per algun motiu, els usuaris que escriuen aquests missatges que ens mostres tenen emmagatzemada en la seva llista de contactes l'adreça del centre associada als usuaris als que volen enviar el missatge. M'explico?

Perquè no es produeixin confusions d'aquest tipus aplicarem la següent mesura. A partir de la propera actualització els missatges que el Professor X enviï a un alumne des del moodle arribaran a la bústia d'aquest alumne amb el següent format:

De: Centre Y <adreça_de_centre@xtec.cat>
Assumpte: Missatge de Professor X: "Assumpte real del missatge"
Respon a: <adreça_de_professor@xtec.cat>

D'aquesta manera evitem que el receptor del missatge associï l'adreça del centre a un professor/a.

Què et sembla?

Fèlix
Equip Tècnic Àgora
Als Antwort auf Fèlix Casanellas Berges

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Oriol Pallares -
Hola Fèlix,

Perfecte. Esperem, doncs, que feu aquest canvi i feu l'actualització per mirar si seguim rebent correus a l'adreça del centre.

Què passa, però, amb els alumnes quan s'envien missatges entre ells a través del Moodle? També passa el mateix, l'alumne que rep algo d'algun company i li respon, respon al correu del centre.

Gràcies,

Oriol Pallarés.


Als Antwort auf Oriol Pallares

Re: No rebem e-mails dels alumnes

von Fèlix Casanellas Berges -
Hola de nou Oriol,

el canvi que et comentava ja està implementat i quan es faci la propera actualització d'Àgora i Àgora-EOI en podreu apreciar els resultats.

Tal i com et comentava a partir d'ara els missatges que s'enviïn des del sistema de missatgeria de moodle tant per part dels professors com dels alumnes es rebran a la bústia del destinatari amb el següent format.

De: Nom del centre <adreça_de_centre@xtec.cat>
Assumpte: Missatge de X: "Assumpte real del missatge"
Respon a: Nom real de X <adreça_de_X@xtec.cat>

De manera que si es respon directament el correu se li respondrà al seu emissor i no al centre i si l'usuari emmagatzema en la seva llista de contactes alguna de les direccions no hi haurà problema perquè la relació "adreça <-> destinatari real" serà perfectament correcta.

D'aquesta manera esperem que es deixin de produir aquest tipus d'errors.

Fèlix
Equip Tècnic Àgora