Qualificacions Jclic

Qualificacions Jclic

per Miguel Sanchez Pasto -
Nombre de respostes: 14

Hola, que tal?

Us volia consultar un problema que he detectat. Resulta que utilitzo molt les activitats Jclic en els meus cursos moodle, L'altra dia, em vaig adonar al consultar les qualificacions d'un JClic, que no apareixen valorades totes les activitats de las que consta el paquet. O sigui, que si n'hi havien 13 activitats, només apareixien unes poques valorades (5 o menys). És com si els alumnes només haguéssin fet una part del paquet. A què pot ser degut això? Teníeu constància d'aquesta situació?

Miquel

En resposta a Miguel Sanchez Pasto

Re: Qualificacions Jclic

per LLUIS VALENCIA LOPEZ -
Hola,

El curs passat vaig posar uns quants Jclic i també quaderns virtuals.

Després de veure l'embolic que feia Moodle en avaluar-los (a l'alumne li apareixia una activitat sense fer i al professor feta, per exemple: ja no cal ni parlar de la fiabilitat de les qualificacions) he decidit posar-los com a feines optatives i no avaluables.
Un dels motius és que vull que totes les notes que apareixen a Qualificacions siguin 100% fiables per tal que els alumnes de primer d'ESO les puguin consultar amb els pares al costat i no hagin de donar explicacions.
Un altre, que els problemes de servidor generen en aquesta mena d'activitats molts més entrebancs que en un qüestionari o en una activitat de penjar un fitxer.
I el darrer, que en moltes ocasions tenen errades (és inevitable, tots en tenim) i tot i que les mirava d'arreglar editant-les, no sempre ho aconseguia (potser editava el fitxer equivocat...).

Ara, si algú et dóna una solució "màgica", m'hi apunto.

Salutacions
En resposta a LLUIS VALENCIA LOPEZ

Re: Qualificacions Jclic

per Miguel Sanchez Pasto -

Hola Lluís,

és un consol que al menys no només em passi a mí. Gràcies per compartir, doncs, la teva experiència. Ara només faltaria que ens podessin ajudar a solucionar el problema, perquè de veritat crec, que aquestes activitats Jclic i Quaderns virtuals són molt útilis pels alumnes i pels professors que contruïm cursos Moodle.

Miquel

En resposta a Miguel Sanchez Pasto

Re: Qualificacions Jclic

per Fèlix Casanellas Berges -
Hola Miguel,

Si ens facilites l'adreça del teu centre i les activitats JClic a que fas referència podem mirar de reproduir l'error i mirar de solucionar-lo.

Moltes gràcies!

Fèlix
En resposta a Fèlix Casanellas Berges

Re: Qualificacions Jclic

per Miguel Sanchez Pasto -

Hola Fèlix,

L'adreça del meu centre és http://agora.xtec.cat/iesjoanguinjoan/moodle/

L'activitat Jclic a la qual faig referència es troba en el curs moodle de matemàtiques anomenat 1r ESO. http://agora.xtec.cat/iesjoanguinjoan/moodle/course/view.php?id=641

Aquesta activitat té per nom "Descomposició en noms primers".

Gràcies per la teva atenció.

Miquel

En resposta a Miguel Sanchez Pasto

Re: Qualificacions Jclic

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -
Hola,

Tingueu en compte que els applets JClic tenen unes característiques especials:

- Generalment l'estudiant pot anar endavant i enrere en la seqüència d'activitats, i repetir-les tantes vegades com vulgui

- L'estudiant es pot "saltar" les activitats sense completar-les. En aquest cas es reporta un zero, que també compta per a la puntuació mitjana.

- L'estudiant pot canviar de pàgina (per exemple, anant enrere amb el botó del navegador web) o tancar la finestra quan vulgui. En aquest cas, es reportaran només les activitats que l'alumne hagi fet fins aquell moment.

- Hi ha activitats que per defecte no reporten res (per exemple, les del tipus "pantalla d'informació")

- La persona que dissenya les activitats pot decidir que una determinada activitat reporti o no resultats. Això es pot veure obrint el projecte amb el JClic Author, observant si està marcada la casella "Inclou aquesta activitat als informes" de la pestanya "Opcions" de l'activitat. En el projecte que comentes ("Descomposició en factors primers", de Xevi Altesa) hi ha algunes activitats que tenen aquesta casella desmarcada. En concret, són les que estan a les posicions 1, 2, 8, 16, 17 i 18. Pel que he vist, són activitats de tipus "memory", pantalles d'informació i algunes d'identificació.

Hem estat fent comprovacions i el procés de comunicació entre Àgora i els applets JClic sembla funcionar correctament. De totes maneres, tingueu en compte aquestes característiques que us comento. El JClic no està dissenyat per a fer exàmens, sinó més aviat per a servir de material obert d'exercitació on l'alumne pot provar, repetir i fins i tot saltar-se activitats. Els informes d'activitat estan dissenyats més de cara a l'autoavaluació i a oferir al professorat uns indicadors globals del que ha estat fent cada alumne amb les activitats. Fixeu-vos també que en molts projectes JClic es barregen activitats que podríem considerar d'entreteniment (puzzles, mèmoris, sopes de lletres...) amb altres on s'avalua directament una determinada destresa o coneixement. Cal mirar-se doncs els resultats amb força cura.

Per a activitats d'avaluació formal potser és millor fer servir els quaderns virtuals. Amb aquesta eina és l'alumne qui decideix el moment en que vol lliurar el full d'exercicis, i es manté una còpia exacta del que ha lliurat que permet contrastar-ho amb el professorat. Algunes activitats poden ser semblants, però el plantejament és diferent.

En resposta a FRANCESC BUSQUETS BURGUERA

Re: Qualificacions Jclic

per Miguel Sanchez Pasto -

Gràcies per la teva resposta tan complerta, Francesc. Consideraré totes aquestes puntualitzacions per un futur, tot i que d'algunes d'elles ja era conscient. Si havia consultat aquest cop era perquè justament per aquesta activitat de cap dels alumnes d'una classe havia obtingut un informe complert de totes les activitats, la qual cosa em va fer sospitar que alguna cosa no funcionava bé entre el Moodle i el Jclic. A més a més, cal considerar que aquestos alumnes ja coneixen el funcionament bàsic del Jclic (no apretar les fletxes blaves fins que no reben la indicació del programa entre altres). De totes formes, gràcies de nou per les teves puntualitzacions.

Miquel

En resposta a Miguel Sanchez Pasto

Re: Qualificacions Jclic

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -
Hola Miquel,

Com et deia, estem fent proves per comprovar que tot estigui bé. Ara per ara no he pogut reproduir el problema, però seguirem investigant a veure si trobem alguna cosa.

De totes maneres, avisa'ns si veus que torna a fallar o notes algun comportament estrany. Gràcies!

Francesc

En resposta a FRANCESC BUSQUETS BURGUERA

Re: Qualificacions Jclic

per Maria Sans Solanich -

Hola a tots:


A mi també em succeix el mateix problema que comenteu amb les qualificacions de les activitats jclic al moodle d'àgora: de vegades hi ha activitats no reportades i alguna vegada fins i tot no n'apareix cap quan l'alumne realment les ha realitzat.


Jo sí que avaluo les activitats jclic de matemàtiques i en realitzo moltes. L'avaluació és un antídot molt potent contra les clicades indiscriminades per part de certs alumnes i els obliga a la concentració. Ara bé, davant dels problemes en qüestió he d'apuntar a la llibreta les qualificacions que dóna l'informe que surt de les lletres taronja de jclic, i després entrar-les manualment al moodle (més feina, és clar, i a més no serveix si es vol que l'alumne treballi a casa i avaluar-lo).


He estat fent proves amb diferents paquets d'activitats en un moddle que tinc instal·lat al meu ordinador, i per tant en local, sense internet. Totes les activitats jclic queden enregistrades i no hi ha cap problema. Tanmateix al moodle d'àgora no passa així i moltes activitats, de manera aleatòria, no s'enregistren, fins i tot de vegades cap ni una. Sospito que hi ha d'haver algun problema de transmissió de dades, sobretot quan els alumnes estan connectats alhora i la línia va molt plena.


Seguirem investigant...


A reveure.

Marià

En resposta a Maria Sans Solanich

Re: Qualificacions Jclic

per LLUIS VALENCIA LOPEZ -
Marià:

M'hi sento plenament identificat amb el teu comentari. El que no sabia és que en local sí que funcionava.
No et passa igual amb els quaderns virtuals?

Salutacions
En resposta a LLUIS VALENCIA LOPEZ

Re: Qualificacions Jclic

per Maria Sans Solanich -
Lluís:

Pel que fa als quaderns virtuals no ho sé ja que no els he fet servir mai amb els alumnes. Potser quan solucionem el tema aquest m'hi posaré.

A reveure, Marià
En resposta a LLUIS VALENCIA LOPEZ

Re: Qualificacions Jclic

per Miguel Sanchez Pasto -

En local funciona perfectament, i tal com diu Marià obtens les notes de l'alumne apretant la J en el petit menú de sota a l'esquerre.

Salut

En resposta a Miguel Sanchez Pasto

Re: Qualificacions Jclic

per Maria Sans Solanich -
He fet una sessió de jclic amb els alumnes i l'enregistrament de dades al moodle ha funcionat perfectament.

Gràcies Francesc.

A reveure,
Marià
En resposta a Maria Sans Solanich

Re: Qualificacions Jclic

per Maria Sans Solanich -
Hola:

He de rectificar:
He fet dues sessions més i ha tornat a anar malament com abans. Fins i tot en una sessió al 80% dels alumnes no se'ls va enregistrar res en absolut.

Veurem què passa.

Marià

En resposta a Maria Sans Solanich

Re: Qualificacions Jclic

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -
Hola,

Moltes gràcies per les vostres observacions. Pel que comenteu, el problema es deu donar quan Àgora triga més del compte a respondre, ja sigui per problemes de comunicació des del centre o perquè en aquell moment el servidor està saturat.

Estic revisant el codi del JClic que controla aquestes transaccions, i hi faré algunes modificacions per assegurar que reintenti la comunicació més vegades en cas de fallada. Ara mateix hi ha situacions en les que l'applet JClic "tira la tovallola" massa aviat. A més, pel que veig al codi, en cas d'errors de comunicació repetits desactiva el sistema de notificacions, i ja no envia més resultats d'aquella sessió de treball. També corregiré això, a veure si aconseguim un sistema més insistent. En tot cas, farem que des de el Moodle es puguin ajustar més paràmetres de configuració de l'applet, com ara el nombre de vegades que cal reintentar la comunicació, el tipus d'avís d'error que s'ha de mostrar a l'alumne, i si cal o no desactivar els informes després d'un error de comunicació.

Intento introduir aquests canvis tan aviat com pugui i us dic alguna cosa. A veure si ho solucionem!



Francesc