Hola,
Tingueu en compte que els applets JClic tenen unes característiques especials:
- Generalment l'estudiant pot anar endavant i enrere en la seqüència d'activitats, i repetir-les tantes vegades com vulgui
- L'estudiant es pot "saltar" les activitats sense completar-les. En aquest cas es reporta un zero, que també compta per a la puntuació mitjana.
- L'estudiant pot canviar de pàgina (per exemple, anant enrere amb el botó del navegador web) o tancar la finestra quan vulgui. En aquest cas, es reportaran només les activitats que l'alumne hagi fet fins aquell moment.
- Hi ha activitats que per defecte no reporten res (per exemple, les del tipus "pantalla d'informació")
- La persona que dissenya les activitats pot decidir que una determinada activitat reporti o no resultats. Això es pot veure obrint el projecte amb el JClic Author, observant si està marcada la casella "Inclou aquesta activitat als informes" de la pestanya "Opcions" de l'activitat. En el projecte que comentes (
"Descomposició en factors primers", de Xevi Altesa) hi ha algunes activitats que tenen aquesta casella desmarcada. En concret, són les que estan a les posicions 1, 2, 8, 16, 17 i 18. Pel que he vist, són activitats de tipus "memory", pantalles d'informació i algunes d'identificació.
Hem estat fent comprovacions i el procés de comunicació entre Àgora i els applets JClic sembla funcionar correctament. De totes maneres, tingueu en compte aquestes característiques que us comento. El JClic no està dissenyat per a fer exàmens, sinó més aviat per a servir de material obert d'exercitació on l'alumne pot provar, repetir i fins i tot saltar-se activitats. Els informes d'activitat estan dissenyats més de cara a l'autoavaluació i a oferir al professorat uns indicadors globals del que ha estat fent cada alumne amb les activitats. Fixeu-vos també que en molts projectes JClic es barregen activitats que podríem considerar d'entreteniment (puzzles, mèmoris, sopes de lletres...) amb altres on s'avalua directament una determinada destresa o coneixement. Cal mirar-se doncs els resultats amb força cura.
Per a activitats d'avaluació formal potser és millor fer servir els quaderns virtuals. Amb aquesta eina és l'alumne qui decideix el moment en que vol lliurar el full d'exercicis, i es manté una còpia exacta del que ha lliurat que permet contrastar-ho amb el professorat. Algunes activitats poden ser semblants, però el plantejament és diferent.