PROBLEMES: Em retornen els correus

PROBLEMES: Em retornen els correus

by Pau Ferrer Ocaña -
Number of replies: 21
Hola!

Obro aquest fil per filtrar una mica la informació del fil de problemes amb l'enviament de correus.

Si us plau feu servir aquest fil només si rebeu correus de retorn des del vostre moodle.

El missatge en qüestió és:
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 14).

Els problemes reportats fins ara són:
  • http://agora.xtec.cat/ies-vilassar/moodle/ - d'un correu de gmail a un correu de hotmail. Contacte: Paz González
  • http://agora.xtec.cat/iesitaca/moodle/ - del correu del centre a un correu de hotmail. Contacte: Rafa Barrachina
El missatge original en comú és:
Received: by
10.227.129.12 with SMTP id m12mr8047067wbs.102.1286202243711;
Mon, 04 Oct 2010 07:24:03 -0700 (PDT)
Return-Path:
<***smtpuser***@xtec.cat>
Received: from
agora.xtec.cat (wiphe2.xtec.net [213.176.163.34])
by mx.google.com with ESMTPS id
bj11sm4197962wbb.10.2010.10.04.07.24.02
(version=SSLv3 cipher=RC4-MD5);
Mon, 04 Oct 2010 07:24:02 -0700 (PDT)
Date:
Mon, 4 Oct 2010 16:24:01 +0200
Return-Path:
***supportemail***@xtec.cat
To:
"Nom i Cognoms ocults" <receptor_ocult@hotmail.com>
From:
“Nom i Cognoms ocults” <***smtpuser***@xtec.cat>
Subject:
xxxxxxxxxxxx
Message-ID:
<b856096197d15c801479df832fb9a7ff@agora.xtec.cat>
X-Priority: 3

X-Mailer: PHPMailer [version Moodle 2007101592]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;

boundary
="b1_b856096197d15c801479df832fb9a7ff"

o bé:

Received: by 10.216.47.140 with SMTP id t12mr4282084web.102. 1284738962351; [...]
Received: from agora.xtec.cat (ip-213-176-190-129.xtec.net [213.176.190.129]) [...]


Només cal que ens adjunteu les línies marcades en verd si tota la resta és igual!

Salut i a veure si ho solucionem!

Pau


In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by Pau Ferrer Ocaña -
Sembla que també hi ha problemes amb:
http://agora-eoi.xtec.cat/eoiterrassa/moodle/ - Contacte: Anna Morales
però no se sap quins són els correus.
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by Pau Ferrer Ocaña -
Ja tenim una solució. Hem redactat una pregunta freqüent referent a tots aquests problemes:
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by ANA MARIA MORALES PUIGCERVER -
Hola Pau,

Continuem tenint problemes i és desesperant perquè ja portem temps intentant arreglar-ho i no veig com ho podem solucionar. Jo no rebo aquests missatges de perquè falla la notificació, per tant, no sé on està l'error.

Torno a rebre un correu del coordinador de grup de treball :

ahir vaig fer una prova tot escrivint un missatge al fòrum i no m'arriba l'e-mail de notificació al meu c/e habitual.

Us agrairé ens ajudeu a resoldre el problema.

Anna Morales
http://agora-eoi.xtec.cat/eoiterrassa/moodle/


In reply to ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by Pau Ferrer Ocaña -
Hola Anna,

Al correu del centre és on rebeu aquests correus, oi?
Mireu la pregunta freqüent: http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/glossary/view.php?id=461&mode=entry&hook=701 i digueu-me en quin/s dels casos de la part inferior us trobeu, o bé passeu-nos un missatge de mostra (amb la part d'exemple que et poso tenim suficient).

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 14).

Salutacions,

Pau
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by ANA MARIA MORALES PUIGCERVER -

Hola Pau,

Efectivament, l'adreça de correu és de la nostra escola, però els correus que rebem no són missatges d'error generats per google. Són correus 'normals' que envien usuaris del moodle, tant de professors a alumnes com a l'inrevés.

Com no  rebem cap missatge d'error de google, no et puc dir quin  és el problema tècnic.

Salutacions

Anna

In reply to ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by Pau Ferrer Ocaña -
Hola de nou Anna,


He estat mirant tot això, i necessito més dades. Em podries posar un exemple d'aquesta manera:

L'usuari X ha enviat un missatge al fòrum Y del curs Z i el correu l'ha rebut, els alumnes i l'adreça del centre. I m'adjuntes el cos del missatge.

A veure si puc veure què passa perquè no ho trobo.

Salut!

Pau
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by ANA MARIA MORALES PUIGCERVER -
Hola Pau,

El nostre moodle és: http://agora-eoi.xtec.cat/eoiterrassa/moodle/
El coordinador del Grup de treball "El Portafolis de l'estudiant a l'EOI"
envia missatges als fòrums i ningú rep la notificació.

Avui hem fet una altra prova. M'ha donat d'alta com alumna. En el meu perfil he posat que vull subscriure'm automàticament al fòrum,i que vull que destaqui els missatges nous i els tipus de resum, he posat 'sense resum (un correu per a cada missatge)'.
El coordinador ha enviat un missatge al fòrum de 'Notícies Generals' i no l'he rebut.

Aquest és el problema. Ningú rep els missatges enviats mitjançant els fòrums.
Desprès he anat al grup de treball, i he contestat al missatge des del moodle i el coordinador tampoc ha rebut el meu missatge.

Ho pots comprovar si us plau?

Jo ja no sé què dir al coordinador.

Gràcies
Anna
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: PROBLEMES: Em retornen els correus

by M Pilar Ferreiro -
Hola Pau,

A nosaltres a l'EOIBDrassanes ens passa el mateix que planteja l'Anna i altres companys. No sé si ve motivat pel canvi de servidor de correu a gmail o pel canvi a agora-eoi. El cas és que rebem còpia al correu del centre de missatges no sé si de fòrum o interns entre profes i alumnes de diversos cursos.

http.//agora-eoi.xtec.cat/eoibdrassanes/moodle

Gràcies

M Pilar Ferreiro

Et copio part d'un dels missatges perquè vegis que passa. He revisat els usuaris i tenen el seu correu correctament, no sé perquè arriben els correus des del correu del centre! He canviat els noms reals per això de la protecció de dades!

---------- Missatge reenviat ----------
De: javi xxxxxxxx <jjxxxxxxxx@yahoo.com>
Data: 4 d’octubre de 2010 8:31
Assumpte: Re: Bona nit! sóc la Txell XD només ...
Per a: Meritxell xxxxxxxxx <a8038570@xtec.cat>


Hola,
Nuria t'agafat fotocopies, a Jordi l'he agafat fotocopies.........

--- On Sun, 10/3/10, Meritxell xxxxxxxxx <a8038570@xtec.cat> wrote:

From: Meritxell xxxxxxxxxxxxxxx <a8038570@xtec.cat>
Subject: Bona nit! sóc la Txell XD només ...
To: "Fulanito Fernández" <jjxxxxxxxxxxx@yahoo.com>
Date: Sunday, October 3, 2010, 11:49 AM

Bona nit!
sóc la Txell XD

només per preguntar-te què veu fer dijous passat a classe ...........


In reply to ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by IRENE RAMIREZ RUBIO -
Bones,

em dic Irene i sóc l'administradora del Moodle de l'EOI d'Igualada. A nosaltres ens passa el mateix q a l'Anna. El correu del centre (el q tenim com administrador) està rebent correus d'alumnes q responen al seu professor o, fins i tot, d'alumnes entre ells (no són correus d'errors com els q parla el Pau - d'aquest tb en rebo però ja està bé pq veig quin és el motiu d'error). Vam fer l'arreglo x poder rebre els missatges correctament després del trasllat a correu google (seguint les instruccions que hi ha a preguntes freqüents) i va ser llavors quan va començar el problema.

Us adjunto un parell de captures de pantalla, pq quedi més clar. El més curiós és q posa el nom de l'alumne/professor associat al correu del centre. El primer és d'una alumna (Francina) que envia un missatge a una companya, però que com veieu sembla q ho fa des del mail del centre a80.....@xtec.cat.

Jo no he tocat cap configuració del correu (almenys conscientment).

A veure si m'ajudeu, pq comença a ser agobiant rebre un munt de missatges q no són per mi (em sento com el Gran Hermano...).

Gràcies,



In reply to IRENE RAMIREZ RUBIO

2ª captura pantalla

by IRENE RAMIREZ RUBIO -
Aquí teniu la 2ª captura. En aq cas és un alumne q contesta al missatge del professor que, de nou, sembla q hagi enviat el seu correu des del mail del centre.

Confio q l'explicació sigui clara,

Atentament,

Irene
In reply to IRENE RAMIREZ RUBIO

Re: 2ª captura pantalla

by Pau Ferrer Ocaña -
Hola a tots!!

Respecte la rebuda de correus del fòrum al centre. Ve donat per la opció de cada fòrum anomenada "Imposeu que tothom estigui subscrit?" (la trobareu als paràmetres dels fòrums) el que fa es que tots els alumnes del curs (i l'administrador és per defecte alumne de tots els cursos) estiguin subscrits a toootes les notificacions dels fòrums.

Si la desactiveu, feu opcional i després mireu que l'administrador no estigui subscrit no rebreu les notificacions.

Ara bé, el problema de l'Anna és un altre, potser trigo uns dies a trobar la solució de perquè els alumnes no reben els correus.

Salutacions,

Pau
In reply to Pau Ferrer Ocaña

rebuda correus

by IRENE RAMIREZ RUBIO -
Hola Pau i tots,

gràcies del tema del foro (confirmaré aq opció), però insisteixo aquest no és ben be el problema. A nosaltres, EOI d'Igualada no ens arriben només missatges enviats als fòrums sinó missatges enviats al correu (no visibles al fòrum).

El fet q sigui tb el cas d'altres EOIs em va pensar q no sigui un problema d'haver passat a tenir un espai àgora per les EOIs. L'any passat, això no va passar. Podríeu confirmar tb aquesta possibilitat?

Gràcies,
In reply to IRENE RAMIREZ RUBIO

Re: L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by Deleted user -
Hola,

M'està passant el mateix que explica la Irene. El correu del centre rep els missatges que s'envien als fòrums. Però no passa amb tots els cursos. Curiosament, amb els cursos que ja funcionaven el curs passat i s'han restaurat no passa el mateix, no hi ha missatges al centre.
En canvi, a tres cursos que s'han creat de nou, sí que passa.
Arriben missatges com aquest:


---------- Forwarded message ----------
From: Nom d'alumna <a8044120@xtec.cat> adreça del centre
Date: 2010/10/14
Subject: 304PCFGSCASTB: Re: Inauguramos el aula virtual de Lengua Castellana
To: Nom d'una altra alumna <I.am.new@hotmail.com>


Re: Inauguramos el aula virtual de Lengua Castellana
per Nom d'alumna - dijous, 14 octubre 2010, 21:25

Hola,

He comprovat que els fòrums tenen activada l'opció "Imposa que tothom estigui subscrit". Ho tenen tant els cursos dels quals arriben missatges a l'adreça del centre com dels que no.
Ho he desactivat a un curs i demà comprovaré si continuen arribant.

Gràcies i fins aviat.
Imma Barriendos
CFA Freire
ibarrien@xtec.cat




In reply to Deleted user

Re: L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by Pau Ferrer Ocaña -
Hola Irene,

Moltes gràcies amb això podem saber que no només passa a les EOI's i que és un problema de Moodle... estem fent una investigació que ni els CSI!

Salut!

Pau
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by Pau Ferrer Ocaña -
Hola a tots!

Bé, ja hem trobat i resolt el problema, el que la solució no us afectarà fins que no es faci la següent pujada a producció, espero que no trigui gaire.

He creat una pregunta freqüent que explica el funcionament una mica de tot plegat:
http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/glossary/view.php?id=461&mode=entry&hook=721

D'aquesta pregunta, hi ha una cosa que ara per ara és mentida però a la següent pujada serà veritat:
L'adreça de resposta és l'adreça de l'usuari que envia el correu excepte en cas que aquesta estigui configurada com a oculta.

La cosa es que si l'usuari té l'adreça pública aquesta no s'utilitza en el cas de que el servidor d'smtp.gmail.com estigui configurat. Aquest era el problema però ja no us haureu de preocupar!

D'altra banda, ara miraré de resoldre el perquè hi ha correus que no s'envien.

Salutacions,

Pau

In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by IRENE RAMIREZ RUBIO -
Gràcies Pau,

com q em perdo una mica amb el tema més tècnic, entenc q els administradors no hem de fer res. S'arreglarà després de la pujada q comentes, oi?

Només constatar una cosa, els alumnes caldria q tinguin l'adreça pública pels altres participants del curs, oi? Si la posen oculta no rebran els mails, no?

Fins aviat!



In reply to IRENE RAMIREZ RUBIO

Re: L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by Pau Ferrer Ocaña -
De res!

No, si calgués alguna cosa us avisaríem. Pel moment no cal que feu res.

Si la posen oculta, rebran els correus perquè el Moodle si que la sap, però quan enviïn, no podran rebre resposta per correu.

Salut!

Pau
In reply to Pau Ferrer Ocaña

Re: L'administrador rep correus destinats a altres usuaris.

by IRENE RAMIREZ RUBIO -
Hola, Pau!

Ja fa uns dies q ens vas dir q havíeu trobat el motiu del problema i que ho solucionarien. A dia d'avui encara m'arriben els correus q altres usuaris s'envien entre ells. Saps com està el tema? Trigaran gaire a solucionar-ho?ulls oberts

Gràcies,
In reply to IRENE RAMIREZ RUBIO

L'administrador ENCARA rep correus destinats a altres usuaris.

by IRENE RAMIREZ RUBIO -
Algú sap com està el tema de què ens arribin correus de tothom al correu administrador? Van dir q s'arreglaria amb la següent "pujada", ja s'ha fet? Hi va haver una actualització el dia 4/11, però el problema persisteix.

A més, hi ha alguna manera de què no es quedin arxivats a enviats tots els correus que envia qualsevol usuari de moodle. Em passo molta estona passant-los a la paperera i esborrant-los tots definitivament!!!
In reply to IRENE RAMIREZ RUBIO

Re: L'administrador ENCARA rep correus destinats a altres usuaris.

by Pau Ferrer Ocaña -
Hola!

El problema s'ha resolt, però hi ha coses que no són cosa d'Àgora i no es poden resoldre, com diu a la pregunta freqüent:
Perquè rebo tants correus de Moodle al correu del centre?

Quan s'envia un correu des de Moodle, es desa una còpia a la safata d'enviats del correu d'usuari configurat a l'SMTP. Això fa que quan un gestor de correu d'escriptori, com pot ser Thunderbird, descarrega els correus, descarregui també aquests correus i no els diferencii dels enviats. Aquest fet produeix que arribin a la safata d'entrada del gestor de correu d'escriptori. Es pot crear un filtre per indicar que tots els correus enviats per la nostra adreça vagin a parar a la safata d'enviats i es marquin com a llegits, o bé que s'eliminin.

Si és aquest el vostre problema, heu de configurar-vos un filtre al gestor de correu d'escriptori (vegeu l'enllaç) que faci que tots els missatges que s'enviïn per vosaltres (from o de [[correu_exemple]]@xtec.cat) es moguin a la safata de sortida i es marquin com a llegits. D'aquesta manera, els mantindreu a ratlla!

Salut i arreveure!

Pau