Wiris

Re: Wiris

per LLUIS SABATE SANZ -
Nombre de respostes: 18
bon dia,
jo estic d'acord en parlar amb el responsable. jo crec que serem suficients i si es fa un llicència colectiva serà molt més barat.
també es podrien fer cursos de formació del wiris per l'ús del moodle i del wiris, per fomentar l'ús d'aquests.

Si dubten del material, no sé vosaltres, però jo tinc un curs de 4 ESO que cada sessió esta preparada per fer servir el moodle a l'aula, amb el wiris. I si hagues un banc de preguntes comunitari potser ens fariem creus que el que tenim fet entre tots.

El fet de parla amb el responsable, i restablir el el servir ho crec fermament.
si sabeu en qui em de parla i comunicar-li, fer-ho saber.
Salut,
En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ -

Jo puc compartir els meus qüestionaris, però per això ja podem obrir altra línia del fòrum.

Estan també els qüestionaris de STEM COLLECTION ... i molt més

Però ara toca solucionar aquest problema.

Com ho fem, una carta conjunta de tots a nom dels nostres instituts?

També els que tenen la llicència es podien afegir a aquesta sol·licitud


En resposta a LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ

Re: Wiris

per JAVIER SANCHEZ MARTIN -
Hola companys:
wiris diu: "El preu mínim per centres educatius per WirisQuizzes és de 1.125€/any i inclou l'ús per a 12 professors i 500 alumnes."
Nosaltres som 2 profes que utilitzim wiris i menys de 200 alumnes. Els he demanat a veure si poden fer una llicència proporcional més reduïda. Suposo que esteu en una situació semblant.
En tot cas, entenc que aquesta no és la solució i m'afegeixo a les vostres accions, per demanar que el departament compri una llicència pública, si hi ha algú que les sap canalitzar. Jo no sabria per on començar ni a quina porta picar.
Bé, us escric des de l'Institut de Llagostera a Girona.
Una abraçada
Xavier
En resposta a JAVIER SANCHEZ MARTIN

Re: Wiris

per LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ -
Hola a t@ts,
Crec que la MONICA GRAU PRIETO ens podria ajudar amb això. Si us plau,Mònica, quines vies tenim per demanar que el departament compri aquesta llicència per a diferents centres.

Al meu centre som 2 professors també, i no més de 250 alumnes.

Fem un llistat de centres? Si us plau, afegiu cadascú el seu centre

- Institut de Llagostera a Girona.
- Institut Bellvitge a Bellvitge,Barcelona
En resposta a LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ

Re: Wiris

per MARIA JOSE RUIZ PALACIOS -
Lívia, copio el teu missatge i afegeixo el meu centre

Hola a t@ts,
Crec que la MONICA GRAU PRIETO ens podria ajudar amb això. Si us plau,Mònica, quines vies tenim per demanar que el departament compri aquesta llicència per a diferents centres.

Al meu centre som 2 professors també, i no més de 250 alumnes.

Fem un llistat de centres? Si us plau, afegiu cadascú el seu centre

- Institut de Llagostera a Girona.
- Institut Bellvitge a Bellvitge,Barcelona
- Institut Santa Eulàlia, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona
En resposta a MARIA JOSE RUIZ PALACIOS

Re: Wiris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Maria José,
he demanat a qui us podeu adreçar i m'han comentat aquestes dues vies:


Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Wiris

per LLUIS SABATE SANZ -
hola afegeixo el meu centre.
- Institut de Llagostera a Girona.
- Institut Bellvitge a Bellvitge,Barcelona
- Institut Santa Eulàlia, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona
- Institut candelera, Ametlla de mar Tarragona.( 2 professors i 150 alumnes aprox.)

En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ -
Bona tarda,
■ Acabo de fer la sol·licitud del pagament de la llicència per part d?ensenyament a: https://educacio.gencat.cat/ca/contacte/

■ També a nom dels 4 centres vaig demanar una oferta de la Llicència a l'equip de wiris. (https://www.wiris.com/es/contact-us/)

■ Ara escriuré a l'adreça que ens va deixar la Mònica: culturadigital.educacio@gencat.cat
per sol·licitar que sigui el departament qui s'encarregui de les despeses d'aquesta llicència, però ja ens avisen(el Francesk) que no és ni immediat ni segur, per la qual cosa vaig demanar una oferta conjunta pels 4 centres que van contestar en aquest fill.

Salutacions Somrient
En resposta a LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ

Re: Wiris

per LLUIS VALENCIA LOPEZ -
Hola,

els primers dies de curs no utilitzo qüestionaris i m'he trobat avui amb la sorpresa que comenteu en aquest fil.
Al meu centre sóc l'únic que hi posa la banya en això dels qüestionaris wiris, amb alguna companya que em segueix la veta de tant en tant. No em veig amb cor de demanar al centre aquesta inversió. Decepcionant.
En tot cas, si voleu afegir el nom de l'institut per a futures reclamacions aquí el teniu:
Institut Esteve Albert, de Sant Vicenç de Montalt.

Com he llegit que algú comenta: Amb aquesta jugada Google classroom s'apunta un "tanto".

Salutacions
En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per MARIA JOSE RUIZ PALACIOS -
Actualitzo amb el número de professors i alumnes del meu centre

- Institut de Llagostera a Girona.
- Institut Bellvitge a Bellvitge,Barcelona
- Institut Santa Eulàlia, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona (2 professors i 125 alumnes)
- Institut candelera, Ametlla de mar Tarragona.( 2 professors i 150 alumnes aprox.)

Livia moltes gràcies per estar gestionant aquest tema. No sé si aconseguirem gaire sent 4 centres (de moment) però igualment gràcies.

Salutacions,
Maria
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Wiris

per LLUIS SABATE SANZ -
hola,
Monica aquest contactes son els genèrics per demanar coses.

Però tinc alguns dubtes:
  • A qui ens adrecem per demanar el servei? perquè es important saber el responsable de l'acceptar l'activitat, com el mateix que no va voler negociar les licències del wiris.
  • En quin comercial del wiris ens posem en contacte? ja que seria important per si treballem en el mateix comercial, suposo que si són molts de centres, podriem tenir un descompte important. jo tinc que enviar un correu a una comercial que és diu Carlota, no sé, si es la mateixa que treballen els centres afectats.
  • Hem d'omplir algun formulari o redartar algun escric? ja que són bastant centres, entenc que jo es una solitud que cada centre ha d'enviar la seva. o algun centre ja esta movem el tema, però de forma seriosa, per afegir-mos o veure que fem.

Però entenc que serà un procés llarg, per com més ràpid posem en contacte al que ha de accepta les condicions "Educació" i al servei "Wiris". Més ràpid serà la solució.

Esperan resposta de centres afectas i el admin del agora, per si hi ha alguna cosa que  se'n passa el alt.

Salut, 

En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Lluís,
jo el que faria és enviar aquestes qüestions al correu que us he donat (culturadigital.educacio@gencat.cat) ja que jo, com a equip tècnic, no tinc aquesta informació.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Wiris

per JAVIER SANCHEZ MARTIN -
Resposta de wiris a la meva petició de reducció del preu de la llicència:
"Et faig un breu resum de la situació actual; educaciodigital.cat porta molt temps utilitzant el nostre plugin de manera gratuïta, sense pagar-nos res per l'ús que se'n fa a diferents centres del territori. És una situació que per nosaltres ha passat a ser insostenible i cap a principis d'any els en vam informar corresponentment a la Generalitat.
Per desgràcia, no hem trobat la resposta que esperàvem en el Departament d'Ensenyament. Tot i que hem fet el possible per arribar a un acord, aquest no ha sigut possible pel moment i hem decidit tallar el servei a tots els entorns gestionats per la Generalitat (ens sembla més que legítim demanar que se'ns pagui per utilitzar la nostra eina).

Així doncs, a curt termini teniu com a solució comprar una llicència per seguir utilitzant el nostre plugin centre per centre. Paral·lelament, jo us aconsello que també pressioneu al departament d'ensenyament per tal d'arribar a un acord amb ells on els instituts no us hagueu de fer responsables d'aquesta despesa.

Dit això i tenint en compte que aquest és un cas excepcional, t'ofereixo un 50% de descompte per tal que tingueu una subscripció anual per 562,50€."
En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -
Hola,

Voldria fer un parell d'aclariments importants:

1 - El Departament d'Educació no ha deixat de pagar cap llicència. L'empresa Wiris ha canviat les condicions d'ús d'un servei que fins ara oferia gratuïtament i sense límits.

2 - L'adquisició de béns i serveis per part del Departament d'Educació s'ha de regir per la normativa de contractació pública de la Generalitat.

La seqüència dels fets és la següent:

  • L'any 2011, Wiris proposa al Departament incloure els seus connectors als espais Moodle d'Àgora. Són connectors de programari lliure amb llicència GPL, però per funcionar correctament depenen de connexions a serveis externs proveïts per l'empresa. L'empresa ens comunica que ofereix gratuïtament 500 càlculs de fórmules per centre. Els centres que superin aquest límit hauran d'adquirir una llicència, al preu que l'empresa determini en cada moment.

  • Els responsables del servei Àgora del Departament accepten incloure els connectors. Es fa una pàgina informativa on s'expliquen aquestes condicions d'ús.

    A Àgora/Eix hi ha actualment quatre connectors de Moodle amb característiques similars:

    - ClickEdu: Només el poden utilitzar els centres que tenen contractada aquesta plataforma.
    - Vicens Vives: Només funcionen amb els llibres de text digitals d'aquesta editorial.
    - Continguts remots (Marsupial): Els connectors només funcionen si el centre compta amb llicències d'ús de llibres digitals de les editorials que fan ús d'aquest protocol.
    - Wiris

    Hi ha el cas especial del connector LTI, que es pot utilitzar amb serveis externs de pagament o gratuïts (com ara Educaplay o Google Assignments). En tot cas, la disponibilitat d'aquests recursos dependrà en cada moment de les condicions que decideixin els seus propietaris, que poden canviar en el temps.

    La resta de connectors i components dels espais Moodle d'Àgora/Eix (Geogebra, H5P, JClic, Quaderns Virtuals, qüestionaris Moodle, HotPotatoes...) són fets amb programari lliure totalment operatiu. El seu funcionament no depèn de llicències o altres factors externs al servei Moodle.

  • Pel que sembla, Wiris no ha aplicat durant aquests anys el límit de 500 fórmules gratuïtes. Alguns centres van adquirir llicències i altres no van fer-ho, tot i tenir un ús molt per sobre del límit gratuït.

  • En començar el curs 2021-22, Wiris decideix canviar les condicions d'ús, deixant d'oferir el servei als centres que no havien adquirit la llicència.
La contractació del servei Wiris per part del Departament d'Educació, en cas que la direcció així ho decidís, obligaria a disposar de la corresponent partida pressupostària i a posar en marxa un procediment de concurs públic.

El concurs públic, en cas de convocar-se, s'hauria de basar en estàndards oberts per fer possible la competència entre empreses, i es podria adjudicar a qualsevol dels concurrents que complissin les condicions exigides. Dit d'una altra manera: podria ser que el producte finalment adquirit complís els requisits funcionals del concurs públic, però que no fos compatible amb els materials creats fins ara amb Wiris.

En tot cas, els procediments de contractació pública tenen els seus tempos, que no són precisament curts, i requereixen de disponibilitat pressupostària.

Dit això, em sembla perfecte que des dels centres educatius es demanin serveis al Departament, i que aquest intenti atendre'ls si és el que es demana és possible i raonable, però tingueu en compte el context en què s'ha desenvolupat tot plegat.


En resposta a FRANCESC BUSQUETS BURGUERA

Re: Wiris

per LLUIS SABATE SANZ -
hola Francesc,

Veig que tens un visió més objectiva, i també que es coneixedor de més informació, o com a minim de la que jo sé. gràcies per la teva aportació.

Lo que ens ha fastidiat o com a mínim a mi, es trobar-me en tot el material inutilitzar, d'avui per demà.

Jo entenc el que tu comentes, els connectors que parles ( ClickEdu, Vicens Vives, Continguts remots ,Wiris), són elements de pagament, però el departament no paga res ( les llicencies ) , ja que d'aquests connectors ja que es desició de cada centre, els vulgui usa i paga. I si es poses en curs públic, estariem en la mateixa similar.

LLavors serà parla amb l'empresa, comprar les licències i que els centre assumeixi el cost?. Com d'una editorial es tractes.
La qüestió es que els preus que demanent per un centre penso que són cars, ja que no hi ha material fet i tot es creació dels usuraris. Apart un centre pot negociar poc, però el departament té molt força i podriem aconseguir un tracte molt millor.( que també pinta de ser llarg).

O que proposaris fer ? Que en tot problema, tot punt de vista és bo.

També el tema de dates ha sigut tot molt precipitat, que ha sigut a principi de curs, sense un previ avís aparent. d'aquí el nerviosisme.

Salut,
En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -
Hola Lluís,

Entenc perfectament la frustració i l'enuig que suposa veure que els materials que has estat preparant, i amb el que comptaves per treballar amb els alumnes, hagi deixat de funcionar d'un dia per l'altre.

El que passa és que, per tot el que explicava abans, és segur que la solució no serà immediata. Primer caldrà convèncer la direcció del Departament que aquest servei és necessari (per això és important enviar missatges!) i que ha d'assumir el cost que marqui l'empresa. Si això s'aconsegueix, caldrà destinar-hi una partida pressupostària i obrir un procés de contractació pública. Finalment, hi ha el risc que l'empresa adjudicatària no sigui la mateixa, i que tinguem un producte amb funcionalitats similars però incompatible amb els materials actualment creats amb Wiris. En els plecs de condicions dels concursos públics no es poden esmentar marques comercials, ni obligar a complir amb formats de document que no siguin públics i oberts.

I, amb tot, penseu que aquests materials seguiran lligats en tot moment a les decisions comercials que vulgui adoptar l'empresa. Aquesta és la principal diferència entre les solucions de programari lliure com Moodle (que pot prestar qualsevol proveïdor en qualsevol moment) i les propietàries, on depens sempre d'una única empresa.
En resposta a FRANCESC BUSQUETS BURGUERA

Re: Wiris

per LLUIS SABATE SANZ -
hola,
fa dies que li dono voles al tema de wiris, que si em de pagar licències, això te el dies comptats. Llavors alguna alternativa a wiris? vaig utilitzar el H5P, em va pareixer mig interresant, el problema que no sabia com modificar l'activitat i no podia veure els diferents intents de l'alumne.

El tema és ,els alumnes en el meu centre trobo que són poc treballador i els demano moltes tasques amb els qüestionaris de wiris, perquè el feedback és molt ràpid i immediat.

El cop te vaig utilitzar H5P, es vaig veure fresc, però molt limitat, però clar vaig poder sols baixar una activitat, però en cap moment la podia editar modificar, etc.. sols que l'activitat ja cumplia el proposit.

Llavors la meva pregunta es: hi ha algun forma, de fer Qüestionaris oberts, no tipus test, A,B,C,D , i que tinguin moltes possibilitats d'un sol cop, i que pugui veure tots el intents que hagin fet i els errors?.

es a dir, vull que els alumnes practiquin priporitat d'operacions, i creo un exercici a+b : c +d, on a,b,c,d siguin variables aleatories, i evidenment autocorrectiu, que no sigui tipus test, ho tingui 6 opcións però que canvii l'ordre, no un kahhot, que si en fas un cop ja esta acabat, ja que el qüestionari que vull sigui cada cop "diferent".
Despres alterar aquest qüestionari a (a+b) : c+d i tenir un altre cop múltiples possibilitats.
el que vull dir que l'alumne no pugue preveure el resultat abans de fer-lo.
l'alumne i professor pugui revisar cada intent, per millorar dels errors.
Salut,
En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Wiris

per LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ -
Sí que tenim aquesta opció, són les primeres opcions que surten quan afegeixes una pregunta a un qüestionari: les preguntes calculades (tenen un "icono" negre, les preguntes de wiris són de color vermell. Però no totes les negres, només les calculades tenen l'opció de treballar amb valors variables.

Vaig deixar un enllaç en aquest fòrum, d'una carpeta meva al drive on posaré aquestes preguntes que tinc creades al meu banc de preguntes. (malauradament no he tingut temps de fer-ho
A veure si puc fer-ho aquest cap de setmana
En resposta a LIVIA MARGARITA GARCIA SANCHEZ

Re: Wiris

per LLUIS SABATE SANZ -
hola,
ho he estat mirant, però clar en trobo en certes limitacions.

entenc que aquesta opció dona 11 possibles resultats?
despres una altra pregunta si es volen formar 2 preguntes del mateix enunciat, com s'ha de fer?

perquè d'aquesta forma no puc forma dues preguntes, sols puc formular 1.
els comodins entenc que son les variables aleatories, es poden fer variables de paraules?

Salut,