autenticació a través de google

autenticació a través de google

per RAMON RIERA GARRIGA -
Nombre de respostes: 1

Bon dia,

M'estic plantejant activar l'autenticació a Moodle a través de google però m'apareixen uns quants dubtes.

Si l'activo, autenticació haurà de ser sempre a través de google o bé es podrà accedir a Moodle sense autenticar-se a google.

Quan tanqui el Moodle, hi ha el perill com passa en altre programes, que el compte de google quedi obert i per tant accessible a altres alumnes (a les aules d'informàtica)

Si ja tinc activats el repositori google, cal canviar alguna cosa al correu de centre o únicament es fa a Moodle.

Quines avantatges té.

Quins inconvenients té.

Moltíssimes gràcies.

En resposta a RAMON RIERA GARRIGA

Re: autenticació a través de google

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Ramon,
miro de respondre't tots els dubtes entre línies.

Si l'activo, autenticació haurà de ser sempre a través de google o bé es podrà accedir a Moodle sense autenticar-se a google.
Moodle permet tenir usuaris manuals alhora que hi ha altres sistemes de validació, per tant sí, podràs seguir entrant amb usuaris no Google com per exemple l'usuari "admin".

Quan tanqui el Moodle, hi ha el perill com passa en altre programes, que el compte de google quedi obert i per tant accessible a altres alumnes (a les aules d'informàtica)
Sí, com passa sempre amb el SSO (potser hi ha excepcions que desconec) cal que l'usuari surti de la sessió del Moodle i de Google.

Si ja tinc activats el repositori google, cal canviar alguna cosa al correu de centre o únicament es fa a Moodle.
En principi només et caldria activar l'autenticació a Connectors | Gestió de l'autenticació. Si tens algun problema ens dius.

Quines avantatges té.
L'avantatge principal és que t'oblides de la càrrega d'usuaris al Moodle, de gestionar contrasenyes oblidades, t'assegures que tots els alumnes podran entrar...

Quins inconvenients té.
Doncs segurament en té més d'un, sobretot cal tenir clar que és un servei de tercers amb tot el que això comporta, però si ja teniu un Google Apps per educació, no li veig inconvenient.

A veure si algun company o companya et poden ajudar en aquests dos darrers punts, sovint des de fora, en no fer-ho servir de forma habitual a un centre com vosaltres, no acabem de veure tots els avantatges o inconvenients.

Fins ara,
Mònica