Moodle a l'estiu

Moodle a l'estiu

de MARIONA CARRERAS RAURELL -
Número de respuestas: 10

Hola, 

Em pregunten a la meva escola si es poden mantenir els alumnes a les aules Moodle del centre durant l'estiu i i buidar-les pel Setembre. És possible?


Gràcies

En respuesta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: Moodle a l'estiu

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
efectivament podeu fer-ho quan us vagi millor. La nostra recomanació és que abans de l'inici de curs reinicieu els cursos per tal de fer neteja. Podeu trobar les recomanacions a la PMF Quines tasques cal fer quan finalitza el curs?

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Moodle a l'estiu

de MARIONA CARRERAS RAURELL -
Hola de nou, Mònica,

Volia fer dues preguntes:
La primera és en en relació a mantenir les aules Moodle obertes a l'estiu : Algún professor del centre argumenta que no es pot tenir una aula oberta sense monitoratge si hi ha menors inscrits. Podem tenir les aules Moodle obertes sense cap mena de problema/implicació de seguretat pel fet quehi pugui haver menors inscrits a les aules? Hem de tenir en compte alguna mesura de seguretat (a banda de tancar fòrums i wikis) en aquest sentit ?

Una segona pregunta és: a la llista d'usuaris de Moodle del meu centre veig molts usuaris que no son alumnes de l'escola, molts noms estrangers amb links a pàgines asiàtiques etc. Aquests usuaris no entren a les aules perquè no ténen el codi però consten com a usuaris en la llista. És normal? S'ha de procedir d'alguna manera?


Gràcies
En respuesta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: Moodle a l'estiu

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
ens pots passar l'URL del vostre Moodle per revisar-ho?
Quan dieu aules obertes, voleu dir sense necessitat d'autenticar-se? Una cosa és tenir aules obertes per als alumnes i una altra per a tothom. Bé, si em passes l'URL miro com esteu organitzats i us dic alguna cosa.

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Moodle a l'estiu

de MARIONA CARRERAS RAURELL -
Hola Mònica,

No, disculpa, per 'aules obertes' vull dir només pels nostres alumnes, és a dir, sense buidar-les d'alumnes i dades, per tal que els alumnes puguin accedir a la seva aula mitjanÇant autenticació i consultar materials (sense participació a fòrums i sense interacció amb professorat). La intenció és buidar-les i reiniciar-les pel Setembre abans de preparar les noves aules.
La URL de la meva escola és
https://agora-eoi.xtec.cat/eoigarraf/moodle/
En respuesta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: Moodle a l'estiu

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
jo crec que no hi ha cap problema en deixar les aules actives, podeu avisar a l'alumnat que no hi haurà cap mena de suport per part del professorat però que poden accedir fins a "tal" data per revisar continguts.

Pel que fa als usuaris, no n'he vist cap a la llista, potser ja els heu esborrat?
És normal que en trobeu de tant en tant ja que teniu l'autoregistre activat i qualsevol usuari s'hi pot registrat o tot i que, tal com dius, no poden accedir a cap curs.

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Moodle a l'estiu

de MARIONA CARRERAS RAURELL -
D'acord, gràcies. Tornant a la primera pregunta, entenc que no hi ha d'haver cap problema amb menors, que és la pregunta que ens feia un professor.
I tornant a la segona pregunta, n'hi ha molts d'usuaris 'estranys' . jo vaig comenÇar a desactivar els primers de la llista, però n'hi ha moltíssims més. És estrany perquè es veuen a la llista d'usuaris però no estan inscrits dins de les aules donat que no tenen el codi.

Mariona
En respuesta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: Moodle a l'estiu

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
he traslladat la consulta a l'Àrea de Cultura Digital perquè em confirmin que no hi ha problema. Jo crec que no n'hi ha.

Pel que fa als usuaris no es estrany perquè teniu obert l'autoregistre i qualsevol persona pot regisatrar-se i aparèixer a la llista d'usuaris. Tal com dius, només apareixen aquí i no a les aules perquè no tenen cap clau d'inscripció. El que heu de fer és el que dius, esborrar aquests usuaris de la llista.

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: Moodle a l'estiu

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
ja tinc resposta. Em comenten el següent:

Els espais Moodle i Nodes dels centres estan oberts 365 dies a l'any, 24 hores al dia. Cada centre pot decidir lliurement els criteris a aplicar pel que fa a l'obertura i tancament dels cursos, i les funcionalitats que han d'estar actives en cada moment (fòrum, missatgeria, wiki, comentaris, etc.). El Departament no ha emès cap instrucció concreta sobre calendaris d'obertura dels entorns virtuals d'aprenentatge, més enllà de recordar a les direccions dels centres educatius la necessitat de vetllar pel bon ús dels seus espais digitals, igual que ho fan dels físics.

Fins ara,
Mònica