Còpia de seguretat d'un curs

Còpia de seguretat d'un curs

per JOSE ANGEL CABRERO PICO -
Nombre de respostes: 7

Hola, 

vaig fer la còpia de seguretat (600 Mb), després vaig descarregarla, i per últim vaig intentar restaurar-la al mateix lloc. Trigava molt en completar el procés. Crec que es va bloquejar. A l'anar a veure el curs, només estava el nom, havia desaparegut tot. 

Tinc dues qüestions: 

  1. Com puc recuperar aquest curs? (la còpia és de 600 Mb aproximadament)
  2. Tinc por que em pasi a algun altre curs. Com assegurar-me per a què no es quedi en blanc?

Aquí està l'enllaç del curs que ha quedat. Amb el que costa crear un curs, estic més cag... que un nen a la casa del terror. 

Tenim diversos cursos que superen 1Gb i si al fer la còpia ho perdo tot (l'estructura em refereixo) vaig directe a l'hospital amb el cor del revés. 

Gràcies per la vostra ajuda. 

En resposta a JOSE ANGEL CABRERO PICO

Re: Còpia de seguretat d'un curs

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jose Angel,
el problema és que deus haver restaurat el curs sobre el mateix curs i no com a curs nou. Per sort si tens el backup és possible que el poguem recuperar. Hem mirat dins del Moodle i allà no hi és, potser el vas eliminar? Si ens el pots passar a través del Drive compartint-lo amb agora@xtec.cat mirarem de restaurar-lo de nou.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Còpia de seguretat d'un curs

per JOSE ANGEL CABRERO PICO -
Hola Mònica,
sempre quan faig una còpia, la restauro sobre el mateix curs, ja que així trec tots els alumnes anteriors. D'aquesta manera, crec, que m'evito esborrar el vell.
Però, quasi serà millor fer-ho així, no? Creant un curs nou. D'aquesta manera, m'estalvio el "susto".
Aquí paso l'enllaç del curs i ho envio també al correu que em dius: https://drive.google.com/file/d/1IH2n5gN8tEHpQRxrX48TBVkcV3V7lM-f/view?usp=sharing

Moltes gràcies per la teva feina.

NOTA: Vaig a un metge esportiu i li dic sempre... no t'hauries de morir mai. Amb tu passa el mateix
En resposta a JOSE ANGEL CABRERO PICO

Re: Còpia de seguretat d'un curs

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jose Angel,
hem pogut restaurar el curs, el trobaràs al mateix enllaç: https://educaciodigital.cat/ies-lapobladesegur/moodle/course/view.php?id=2922

Quan dius:
sempre quan faig una còpia, la restauro sobre el mateix curs, ja que així trec tots els alumnes anteriors. D'aquesta manera, crec, que m'evito esborrar el vell.
Però, quasi serà millor fer-ho així, no? Creant un curs nou. D'aquesta manera, m'estalvio el "susto".

Dir-te que no és necessari fer-ho així. Pots fer la còpia de seguretat per guardar-la per si de cas en algun moment has de recuperar les dades, però si el que vols és fer servir el mateix curs i necessites deixar-lo "net" el que hauries de fer és "Reinciar-lo". Ho trobaràs explicat en aquesta PMF: Quines tasques cal fer quan finalitza el curs? En concret la part que diu:

Tots els cursos del Moodle han d’estar preparats per tornar a afrontar un nou curs escolar. Per això és necessari reiniciar-los, esborrant així els alumnes inscrits, totes les seves intervencions, qualificacions i trameses, i deixar-lo totalment net. És important marcar l'opció Esborra totes les trameses durant el reinici del curs, perquè no quedin innecessàriament allotjades al Moodle.

Per fer-ho has de fer clic a l'eina d'engranatge de la part superior dreta i triar "Reinicia". Normalment fent clic al final de la pàgina on diu "Seleccioneu el valor per defecte" i després "Reinicia el curs" fa la neteja necessària i tens el curs completament buit d'alumnat i de trameses.

NOTA: de noment cap intenció de morir-me!!! ;)



En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Còpia de seguretat d'un curs

per JOSE ANGEL CABRERO PICO -
Hola Mònica,
m'has fet descobrir la roda. Ara faig aquest procés de reiniciar-ho, i la veritat, és molt més ràpid i segur.

Ara em quedo una mica "mosca", ja que una de les intencions és que el volum dels mateixos sigui pràcticament 0 bites, però m'apareix el mateix volum de curs (adjunto imatge) i també l'enllaça al curs de Senderisme (enllaç) i al de Piragüisme (enllaç) que son els dos que vaig fer. 

Ja em dius. 

Gràcies per tot. Salutacions

Foto cursos
En resposta a JOSE ANGEL CABRERO PICO

Re: Còpia de seguretat d'un curs

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jose Angel,

des de la darrera actualització, la llista de cursos i espai que ocupen es calculen de forma diferent i cal que, quan accediu feu clic a "Actualitza ara". Allà també veureu el darrer cop que s'han actualitzat les dades.


Si accediu ara veureu que els cursos indicats ja ocupen menys espai.

Fins ara,

Mònica