Alternativa a Google Analytics

Alternativa a Google Analytics

par RAFAEL FERNANDEZ DIEZ,
Nombre de réponses : 5

Fa un parell de dies que em van demanar monitoritzar el tràfic del nostre Nodes i vaig saber, amb la vostra ajuda, que no podia fer servir Google Analytics per que el desenvolupador del plug-in que connectava Nodes (wordpress) amb Google Analytics l'havia deixar de mantenir.

Potser hi ha molts més centres interessats en saber més sobre els seus visitants, sobretot per reorientar esforços i recursos. Podria ser interessant tenir una alternativa de codi lliure i "selfhosted" a Google Analytics. Crec que n'he trobat una de molt interessant. Matomo.

És codi free and open-source, allotjat a Github. Es pot instal·lar fins i tot a una raspberry, perquè té versió arm. També hi ha la possibilitat d'instal·lar-ho mitjançant docker. Té plug-in per wordpress i instruccions per instalar-ho. Instruccions d'instal·lació en local. El servei gratuït (on-premise) trobo que està bé. també guia d'usuari.


Ja ens en direu, però tenint en compte que vosaltres teniu servidors propi (en AWS), crec que podríeu implementar aquest servei, "selfhosted", seria transparent, les dades les tindriem "nosaltres" i, al cap i a la fi, ja teniu implementat tot els requeriments mínims que demana.


En réponse à RAFAEL FERNANDEZ DIEZ

Re: Alternativa a Google Analytics

par MONICA GRAU PRIETO,
Moltes gràcies per l'aportació tan detallada.
Envio la petició a les persones responsables de l'Àrea de Cultura Digital per tal que en valorin la viabilitat d'instal·lar-ho.

Fins ara,
Mònica
En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Alternativa a Google Analytics

par MIREIA GRANE SURIÑA,

Hola,

Llegint el fil veig que hi ha problemes per instal·lar Google Analytics però a nosaltres ens apareix el giny... Quan intento accedir-hi em dona el següent error:

El podem inserir o encara no es pot?

https://agora.xtec.cat/ieslallauna/

Gràcies,

Mireia

En réponse à MIREIA GRANE SURIÑA

Re: Alternativa a Google Analytics

par MONICA GRAU PRIETO,
Hola,
hem estat fent alguna prova i hem vist que el plugin funciona, però no permet "validar-se" directament des de Nodes. "L'únic" que perdem és veure les estadístiques des del Nodes, però si aneu a Google Analytics les podreu veure. 

És necessari configurar una propietat a l'Analytics com "Universal" i només "Universal".



Es generarà un codi de seguiment amb format UA-. 

Quan ho tingueu feu proves a l'apartat "Temps real" perquè la gràfica setmanal o diària triga en actualitzar-se. 

Fins ara,
Mònica

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Alternativa a Google Analytics

par FERRAN SANAHUJA SENDRA,
Feia temps que intentava fer funcionar això i, de moment, em sembla que em funciona! Moltes gràcies.