Activació plugin

Activació plugin

par ALBERT GAMUNDI GILABERT,
Nombre de réponses : 6

Hola,

a la nostra escola ens agradaria que totes les publicacions que fem al bloc del nodes estiguessin enllaçades directament amb les xarxes socials per tal de que quan es publiqui alguna notícia o activitat, aquesta és comparteixi automàticament al Twitter, Facebook i Instagram (o a decisió quan fas la publicació).

Hi ha cap plugin que pugueu activar per tal d'aconseguir fer això? Com per exemple el Social Media Auto Publish?

Sóc el coordinador d'informàtica de l'escola Els Ganxets de Reus.

Gràcies!

En réponse à ALBERT GAMUNDI GILABERT

Re: Activació plugin

par FCO. JAVIER HERNANDEZ VILA,
Bones,

"a falta de pan buenas son tortas": per publicar a Telegram sí que hi ha un plugin instalat, però per les altres xarxes no. Nosaltres fem servir IFTTT o Zapier per publicar automàticament a Twitter (titol de l'article i enllaç al post) i a Facebook (contigut de l'article i enllaç al post) a partir d' RSS pq el servei de Wordpress s'activa amb un plugin al Zapier i a l'IFTTT hi han problemes de compatibilitat amb les versions...

I per publicar a Instagram fem servir primer un applet d'IFTTT que és capaç d'extreure la foto destacada d'un post de la feed RSS (s'han de desactivar les miniatures pq sinó agafa la foto en la mida més baixa i amb molt poca resolució) i la penja a una carpeta determinada del google Drive. Després tenim un "zap" de Zapier que publica al nostre perfil d'Instagram (ha de ser un perfil business) totes les fotos noves de la carpeta del Drive abans esmentada.

És tot una mica liadet però funciona...
En réponse à FCO. JAVIER HERNANDEZ VILA

Re: Activació plugin

par ALBERT GAMUNDI GILABERT,
Bones,

la cosa és que el serveu IFTTT ja l'he provat, però no em funciona, doncs sempre dona error dient que la URL no és un Wordpress. És possible que no esitigui fent alguna cosa bé, quina seria la URL del feed de la web de l'àgora?

He provat amb agora.xtec.cat/escola-elsganxets/feed i no em funciona, em diu "Blog URL is not a valid Wordpress url"

Gràcies per tot, si em dius que amb IFTTT ja val, així ho faré...
En réponse à ALBERT GAMUNDI GILABERT

Re: Activació plugin

par FCO. JAVIER HERNANDEZ VILA,
Bon dia Albert,

aquesta URL que dius (afegir "/feed" al final de la URL de la web del centre) sí que és la URL de la feed RSS general de l'escola. Pel que em dius l'estàs posant com a URL del lloc WordPress i per això no te l'agafa. Però de totes maneres encara que possis bé la URL del WordPress sempre diu allò de "Blog url is not a valid WordPress url", hem buscat i no sabem del tot pq però sospitem que és algun conflicte de versions...

El que podeu fer amb IFTTT (o amb Zapier, el que us agradi més) és crear una o més d'una applet amb RSS com a trigger (el primer servei que et demana al fer "create") i posar-hi, ara si, la URL de la web del centre seguida de "/feed/" si voleu que s'activi amb qualsevol article nou o seguida de "/categoria/portada/feed/" si per exemple voleu que només s'activi quan l'article vagi a portada. Després li dieu què i com és el que voleu que faci aquesta applet quan s'activi (publicar a Facebook o publicar a Twitter), la deixeu activada i llestos.
En réponse à FCO. JAVIER HERNANDEZ VILA

Re: Activació plugin

par ALBERT GAMUNDI GILABERT,
Ok, perfecte. Intentaré configurar l'IFTTT ja que sembla que sigui el que dona millor servei i menys limitacions. 100 publicacions en tota una escola cada mes ho veig un poc just.

Gràcies per tota la informació donada. Mantinc el fòrum obert per trametre qualsevol avenç.
En réponse à FCO. JAVIER HERNANDEZ VILA

Re: Activació plugin

par ALBERT GAMUNDI GILABERT,
Bones de nou. Per ara va bastant bé tot, tinc el Twitter i el Facebook connectat a la web principal de l'escola i funcionant perfectament.

Estic buscant com fer això de l'Instagram però hi ha moltes opcions a IFTTT i no sé quina ha de ser. Per altra banda, no sé com desactivar les miniatures al Wordpress ja que només trobo la configuració de la mida de les miniatures i no el poder desactivar-les.

Gràcies per tot! A veure si finalment trobo com publicar-ho.

Per altra banda, he vist un ZAP que permet publicar directament a Instagram for Bussiness des d'un RSS, l'has provat? Jo no aconsegueixo configurar-lo ja que al demanar login d'Instagram for Bussiness m'envia a entrar des de Facebook, i nosaltres tenim una pàgines de Facebook, no un compte de l'escola.

Si saps alguna cosa de tot això t'ho agrairia. Merci per tot!
En réponse à ALBERT GAMUNDI GILABERT

Re: Activació plugin

par FCO. JAVIER HERNANDEZ VILA,
Perfecte! Pel que fa a la publicació a Instagram, el Zapier és l'únic automatitzador que coneixem que permet penjar-hi fotos (i només en comptes "for Bussiness)". Vam intentar crear un ZAP que publiqués directament a Instagram des de l'RSS del Nodes però no hi havia manera d'extreure la foto destacada de l'últim post de la RSS... i ens en vam adonar que a IFTTT sí que hi ha una opció :

Així s'extreu la primera imatge que apareix a la feed de la Portada i es guarda a una carpeta del Drive.  I ara sí que podem crear un ZAP que ens publiqui a Instagram els "nous documents en una carpeta del Drive" concreta i aprofitem el títol del nou arxiu per passar-li el títol de la publicació (el que seria més complicat de passar-li és l'enllaç, per allò dels caracters prohibits "/", etc).

I encara ens queda per superar un últim escull : com que per optimitzar recursos de càrrega i descàrrega Nodes utilitza les miniatures de les fotos de WordPress ens passava que la primera foto que sortia a la feed dels post nous era d'un tamany ben petit i a l'ampliar-se quan es publicava perdia molta reolució... així que vam optar per desactivar les miniatures de les fotos del Nodes posant a 0 totes les opcions de "Configuració/mèdia":



I va funcionar!   

Esperem que les nostres explicacions us serveixin d'ajudi. Ja ens explicareu   ;)