[RESOLT] PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per MONICA GRAU PRIETO -
Nombre de respostes: 11
Hola, Enrique,
sí entres com administrador o gestor pots fer-ho, només has de crear una tasca a qualsevol curs, crear la rubrica i marcar-la com a "Plantilla". Per fer-ho, només cal que tornis a accedir a "Qualificació avançada" de dita tasca i facis clic al botó.

Val a dir que no és gens intuïtiu haver d'accedir dos cops per desar la rúbrica com a plantilla.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per JOSE RAMON BALCELLS OLIVAN -
Hola Mònica,

com he de fer per tal que un professor/a editor/a (sense ser gestor de cursos o admin) pugui publicar el formulari com una plantilla nova ??

Gràcies
En resposta a JOSE RAMON BALCELLS OLIVAN

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jose Ramon,

per defecte, només els usuaris adminsitrador/a i gestor/a poden crear rúbriques "plantilla" per fer-se servir a d'altres tasques, per altra banda, una rubrica creada per un professor/a editor/a d'un curs sí que es pot fer servir a d'altres tasques que crei el mateix professor/a.

En cas de voler que les rúbriques definides per professorat puguin ser accessibles per d'altres professors s'haurien d'editar permisos del rol professor editor o bé crear un rol nou a nivell de sistema i assignar el professorat necessari amb aquestes dos permisos concedits:

  • moodle/grade:sharegradingforms
  • moodle/grade:managesharedforms
Fins ara,
Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per JOSE RAMON BALCELLS OLIVAN -

Hola Mònica,

Havia fet això segon que dius i havia donat els 2 permisos al rol "professors editors". M'apareix un signe de vermell d'exclamació que diu: "Els usuaris podrien afegir textos i fitxers que permetessin cross-site scripting (XSS)". Tot i això hem queda activat però quan entren els professors (editors del seu curs) a una tasca no poden generar les plantilles. 

Ja em diràs que haig de fer.

Gràcies


(T'adjunto les imatges perquè ho vegis.)







En resposta a JOSE RAMON BALCELLS OLIVAN

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola de nou,
efectivament no funciona bé només donant permisos al rol professorat editor. Estic força segura que abans funcionava.
Hem fet proves configurant un rol nou i en aquest cas sí que funciona, quan un professor defineix una rúbrica i hi torna a accedir dóna l'opció de fer-la plantilla. Això sí, la rúbrica s'ha de crear i fer activa primer.

Mireu a veure si us funciona creant un rol nou de sistema i assignant-hi el professorat que hagi de fer rúbriques i sinó us funciona ens faciliteu l'URL del vostre Moodle i ho revisem.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per JOSE RAMON BALCELLS OLIVAN -
Hola Mònica,

He creat un rol nou de sistema de tipus "professor editor" assignant els dos permisos en qüestió i ara si que poden publicar formularis de plantilles de rúbriques.

Gràcies
En resposta a JOSE RAMON BALCELLS OLIVAN

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per MONICA GRAU PRIETO -
Perfecte!
Només un apunt, el rol que has creat no cal que tingui arquetipus professorat editor. Jo el faria sense arquetipus perquè si és professorat editor podran editar; per exemple, la portada del Moodle. No és un problema perquè són usuaris avançats, però cal que ho tingueu en compte.

Us adjunto un XML amb el rol sense permisos d'edició (només amb els permisos de les rúbriques) per si el voleu canviar.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per LAIA ISERN TORRENT -
Bon dia,

m'he reenganxat a aquesta conversa perquè em sembla que a https://educaciodigital.cat/iesrafaelcampalans tenim el mateix problema: amb l'usuari Gestor a les rúbriques no surt la icona de publicar com a plantilla tot i tenir-ho especificat en els permisos https://educaciodigital.cat/iesrafaelcampalans/moodle/admin/roles/define.php?action=view&roleid=1.




He llegit que proposes crear un nou rol, però no seria possible solucionar-ho amb el mateix rol de Gestor?

Gràcies!
En resposta a LAIA ISERN TORRENT

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Laia,
en principi, si matricules l'usuari com a gestor al curs, pot crear rúbriques i fer-les plantilla. Per fer-les plantilla cal que l'usuari torni a entrar a la tasca i faci clic a l'eina d'engranatge i Qualificació avançada.

Si no es comporta així, passeu-nos l'enllaç al curs on ho heu provat i ho revisem.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per LAIA ISERN TORRENT -
En resposta a LAIA ISERN TORRENT

Re: PENJAR RUBRICA COM ADMINISTRADOR

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Laia,
disculpa, he fet la prova amb un usuari gestor global no només gestor del curs. Efectivament si l'usuari només és gestor del curs, no pot fer la rúbrica plantilla.

Jo us recomanaria fer servir un rol nou com comentava i afegir a les persones que han de compartir rúbriques a aquest rol nou. De fet, a la documentació oficial de Moodle, també fa aquesta recomanació: https://docs.moodle.org/311/en/Grading_forms_publisher

Fins ara,
Mònica