Tasques amb grups i dates separades

Re: Tasques amb grups i dates separades

par MONICA GRAU PRIETO,
Nombre de réponses : 4
Hola, Jordi,
pel que expliques s'hauria de poder configurar mitjançant les restriccions d'accés, però sembla que tens un curs força complex. Ens podries facilitar l'URL del curs per veure com ho teniu configurat a veure si trobem alguna opció que puguis fer servir i que no hagis configurat?

Fins ara,
Mònica
En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Tasques amb grups i dates separades

par JORDI MARFULL SALAS,
Hola Mònica,

He trigat unes setmanes a contestar perquè així veus meus clar el meu problema i en que s'està convertint el meu Moodle (mira només la Unitat 1, la resta és el curs de l'any passat i que em serveix de base, no facis cas). Sort que ja em queda poc per acabar la Unitat 1 (fins Nadal) i quan passi a la Unitat 2 començaré pàgina nova i ja no se m'afegiran més tasques ni qüestionaris al llistat actual, però a mesura que vagi avançant matèria de la Unitat 2 em passarà igual o pitjor. Faig avaluació continuada i tots els dies de classe els meus alumnes han de trametre una tasca o fer un qüestionari, i alguns dies fins i tot més d'una tasca o qüestionari.

Com pots observar hi ha tasques i qüestionaris que estan repetits 8 cops (quan es tracta de grups desdoblats = subgrups / grups de Moodle) i altres tasques que tinc repetides 4 vegades (amb els 4 grups sencers = agrupament de Moodle de grups Moodle, que jo anomeno subgrups al llistat de tasques i qüestionaris). La única diferencia que hi ha és la temporització, fet necessari perquè al Moodle dels alumnes les tasques i qüestionaris els hi surtin correctament agendades al calendari. Em sembla una absurditat haver-ho de fer així, a més ara s'acaba el trimestre, hauré de posar notes i m'hauré de baixar un munt d'excels i fer composicions de diferents llistats, una feinada, quan si pogués tenir tots els resultats d'una tasca o qüestionari en un únic excel per qüestionari o tasca (amb temporitzacions diferents) seria molt més simple. Ha d'haver una forma més intel·ligent de resoldre-ho, i a part suposo que fent-ho així el curs m'ocupa molt més, i sobretot ho noto quan vaig duplicant qüestionaris, que triga molt.

El que comentes de fer-ho per restriccions d'accés és com ho vaig fer a principi de curs (ja vaig esborrar les restriccions) amb les tasques T1_U1, T2_U1, T3_U1, T4_U1 i el qüestionari Q1_U1, però ni que fes un conjunt de restriccions per Grup / Agrupament + Data, a temporització el qüestionari o tasca s'havia d'obrir per la data i hora de classe del primer agrupament o grup, i tancar per la data i hora del primer agrupament a grup i vaig detectar que en els calendaris dels alumnes no els hi sortia el dia i hora en concret que per cada agrupament o subgrup tenien aquella tasca, sinó que els hi sortia tot el període pel qual la tasca o qüestionari estava oberta (per exemple des de dilluns a divendres), obviant el cas particular de cada alumne/a en funció de les restriccions d'accés, i jo vull que els meus alumnes els hi quedi molt clar el que han de fer cada dia, especialment ara que cada 2x3 tinc grups o alumnes confinats a casa seva i segueixen el curs telemàticament a les mateixes hores que tenen classe quan estan al centre.

Aquí tens la URL del curs:

https://educaciodigital.cat/ies25enaolimpiada-bcn/moodle/course/view.php?id=3049

També tinc un altre curs de 4tESO amb el mateix problema, però en aquell curs són menys alumnes i només tinc 2 subgrups (=grup de Moodle) en lloc dels 8 del curs de 2nESO, i per tant el problema no és tant greu.

Moltes gràcies,

Jordi
En réponse à JORDI MARFULL SALAS

Re: Tasques amb grups i dates separades

par MONICA GRAU PRIETO,
Hola, Jordi,
ara he entès millor el problema. Bàsicament tu vols que aparegui tot ben endreçadet al calendari. Hem fet la prova a un Moodle més nou per veure si ho han resolt, i no és així, al calendari van les dates generals de la tasca o qüestionari, no les restriccions.

Pots tenir en compte vàries coses alhora de decidir si això del calendari és imprescindible, per exemple, els usuaris/grups veuen es restriccions i per tant, saben quan els tocaria a ells fer l'activitat.  A banda, no se si saps que tu pots afegir esdeveniments al calendari de forma manual que apareixerien als alumnes.

Una altra opció, que també et duria feina però descarregaria el curs és eliminar el bloc de calendari del curs i embedir un calendari de Google amb totes les dates, trameses, terminis... això també ho hauries de fer de forma manual.

Fins ara,
Mònica
En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Tasques amb grups i dates separades

par JORDI MARFULL SALAS,
Hola Mònica,

Sí, soc bastant quadriculat i perfeccionista i ho vull tot endreçat i al menys ara ja sé que no feia res malament, que al calendari van les dates generals de la tasca o qüestionari i no les restriccions, la qual cosa considero un error greu de l'aplicació.

Vist el que hem dius continuaré com ho he vingut fent durant les darreres setmanes- Ni que el meu Moodle és converteixi en un missal interminable de tasques i qüestionaris i això em porti més feina de gestió, prioritzo que els meus alumnes tinguin el calendari amb les tasques agendades correctament.

Entenc que això és una incidència que ja teníeu detectada i que teniu pendent de resoldre en properes actualitzacions???

Moltes gracies,

Jordi
En réponse à JORDI MARFULL SALAS

Re: Tasques amb grups i dates separades

par MONICA GRAU PRIETO,
Hola, Jordi,
entenc el que dius, perquè realment és el millor per als teus alumnes. Efectivament, no fas res malament.

No em consta que Moodle ho tingui registrat com una incidència (he revisat la web on les tenen totes https://tracker.moodle.org) sinó que sigui el comportament per defecte del calendari. Tot i que estic d'acord amb tu, que aquest funcionament s'hauria de revisar.

Fins ara,
Mònica