Missatges del fòrum que no s'envien

Missatges del fòrum que no s'envien

per LUCIA BONET -
Nombre de respostes: 17

Bona tarda,

Es veu que els alumnes no reben els missatges del fòrum general. He mirat tots els parametres però no m'aclaro amb el tema. Em podríeu ajudar, si us plau? Gràcies

https://agora-eoi.xtec.cat/eoirubi/moodle/

En resposta a LUCIA BONET

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Lucía,
l'enviament de missatges es realitza quan s'executa el cron de Moodle. Pots consultar cada quan s'executen en aquesta PMF:

Hem revisat el vostre Moodle i aquest matí s'ha executat, pots confirmar si han rebut els missatges? Si no els han rebut, ens pots passar l'enllaç a un fòrum concret on hàgiu escrit i sabeu segur que no han rebut el missatge?

Fins ara,
Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MARTA PEREZ NOVALES -
Hola, Mònica,

Jo treballo a l'EOI L'Hospitalet i tinc el mateix problema que la Lucía. L'alumnat no reb per correu electrònic les notificacions dels missatges que penjo als fòrums d'anuncis. No em passa només amb l'aula nova que tinc, sinó també en una que ja utilitzava el curs passat i on les notificacions sempre van funcionar bé. Et poso l'enllaç a un dels meus fòrums d'anuncis:

https://agora-eoi.xtec.cat/eoi-hospitalet/moodle/mod/forum/discuss.php?d=52892

Gràcies.
En resposta a MARTA PEREZ NOVALES

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Marta,
segurament el vostre cron s'executa dos cops al dia. Hem fet una prova i forçant l'execució manualment, hem pogut comprovar que l'enviament de correus funciona correctament.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MARTA PEREZ NOVALES -
Gràcies, Mònica. Aleshores deu ser que jo tinc el fòrum mal configurat, perquè els alumnes no han rebut els correus tot i que ha passat prou temps, si és que com dius el nostre cron s'executa dos cops al dia. Ho torno a mirar.
En resposta a MARTA PEREZ NOVALES

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Marta,
el cron s'executa sobre les 2 de la matinada i per segon cop a les 6 del matí.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MARTA PEREZ NOVALES -
Hola Mònica,

És estrany, perquè els meus alumnes han estat una setmana sense rebre cap dels missatges del fòrum d'anuncis. En canvi aquesta tarda, poc després que tu hagis forçat l'enviament de manera manual, tinc constància que les notificacions d'aquest fòrum han funcionat per primer cop. Estaré pendent de si en els propers dies funcionen de manera automàtica o no.

Moltes gràcies,
Marta
En resposta a MARTA PEREZ NOVALES

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Marta, Lucía,
teníeu tota la raó, donat que eren dos Moodle diferents vam seguir investigant el perquè us havia passat i vam veure que, als vostres Moodles, encara no havia accedit l'usuari "admin" per desar els darrers paràmetres de l'actualització. Això passa de forma automàtica quan accedeix l'admin o bé, quan es va a Administració del lloc | Notificacions. En aquesta darrera actualització hi havia paràmetres relacionats amb les tasques del cron que calia desar. Jo vaig entrar, vaig fer-ho i després vaig fer la prova, per això em va funcionar i ara, ja us està funcionant bé a vosaltres.

No se si m'he explicat prou bé, espero que sí!

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Lucía,
Hem fet una prova i forçant l'execució manualment, hem pogut comprovar que l'enviament de correus funciona correctament.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per JAUME GEBELLI BORRAS -
Bona tarda Monica,
A nosaltres ( INS GAUDÍ ) també tenim aquest problema aquest curs. El curs passat quan el professorat escrivia a l'apartat del moodle d'avisos i notícies l'alumnat rebia la notificació per correu.
Aquest curs arriba al professorat i no a l'alumnat, a més sols poden marcar a les preferències: Subscriu-me si responc al fòrum (no tenen opció de respondre i la subscripció la tenen posada com a obligatòria pel professorat).
He anat a la configuració Administració del lloc | Notificacions per comprovar si s'executa el cron ( tal com comentes en un apartat d'aquest fil ), i em surt el missatge següent:
" The time between the last two runs of the cron maintenance script was over 200 seconds. We recommend configuring it to run more frequently. "

Em pots donar un cop de ma per tal de configurar-lo .

Gràcies per endavant.
Jaume Gebellí
Coord.TIC INS GAUDÍ
En resposta a JAUME GEBELLI BORRAS

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jaume,
hem accedit com administradors al vostre lloc i faltava desar es paràmetres de la darrera actualització. Suposo que tu has accedit com a gestor i per això no t'apareixien.

En principi ara hauríeu de rebre aquests missatges. Si no és així, passa'ns l'enllaç a un fòrum concret que no us funcioni i ho revisem.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per JAUME GEBELLI BORRAS -
Hola Monica,
Et passo el link a un fòrum concret doncs encara no funciona del tot.
Els missatges sols arriben al professorat editor (tot i que no hagin escrit), a l'alumnat no.

https://educaciodigital.cat/iesgaudi/moodle/mod/forum/view.php?id=195575

Gràcies per tot.

Jaume
En resposta a JAUME GEBELLI BORRAS

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jaume,
hem fet la prova a un curs que hem creat (ja l'hem esborrat) i ens ha funcionat correctament. De totes maneres, he inscrit un usuari de proves al curs que adjuntes a veure si quan torneu a publicar un missatge el rebo. Hem revisat la configuració i tot sembla correcte. Els correus s'haurien d'enviar correctament quan s'executa el cron.

Fins ara,
Mònica
En resposta a JAUME GEBELLI BORRAS

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jaume,
et confirmo que amb l'usuari test que ens hem inscrit al curs hem rebut dos missatges, un d'un fòrum durant el matí i un altre a la tarda del fòrum d'Avisos.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Missatges del fòrum que no s'envien

per JAUME GEBELLI BORRAS -
Hola Mònica,
Si, si. moltes gràcies, ara també estava jo comprovant que funciona correctament.
Molt agraït per la teva ajuda.

Salutacions
Jaume