Dubtes estructura Moodle Eix

Dubtes estructura Moodle Eix

per MARIA ELENA RABADA CASABONA -
Nombre de respostes: 1

Bon dia:

Com a coordinadora del meu centre estic intentant crear l'estructura del moodle, i se'm plantegen dubtes.

Primer que res, dir-vos que estic aprenent sobre la marxa, fet que a vegades qüestions òbvies no les vegis tant clares.

El cas és que en un primer moment vaig pujar el fitxer de càrrega d'escola d'una línia i la d'alumnes ficticis. Poc a poc ja m'he anat adaptant el moodle amb els alumnes reals i correus ficticis, i contrassenyes elaborades per mi.

Ara que volem passar a posar les matèries/assignatures tinc els següent dubte:

Si per categories tinc els cicles i cada cicle té dos cursos que són 1r i 2n.... i resulta que volem que les àrees pugin tenir els seus temes (per tant ser cursos)... què faig? passo els cursos de primer a sisè a categories i llavors creo els cursos per a les àrees?

Una altra pregunta: som escola de primària i no voldria que d'entrada tinguessin la visió de tots els temes, per a no atabalar amb tanta informació.... Els poso en ocult, o hi ha alguna manera d'amagar els temes que pengen de cada curs? 

Per últim: volem utilitzar icones per a fer-ho més visual, hi ha alguna manera de poder organitzar les icones en dues columnes?

https://educaciodigital.cat/zerbaixcampsud/moodle/

Moltes gràcies.

En resposta a MARIA ELENA RABADA CASABONA

Re: Dubtes estructura Moodle Eix

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Maria Elena,

miro de respondre't entre línies:

Si per categories tinc els cicles i cada cicle té dos cursos que són 1r i 2n.... i resulta que volem que les àrees pugin tenir els seus temes (per tant ser cursos)... què faig? passo els cursos de primer a sisè a categories i llavors creo els cursos per a les àrees?

Si el que voleu és tenir un curs per a cada matèria, sí, el que hauríeu de fer per organitzar-ho és crear una categoria per a cada curs, i a dins crear els cursos amb les matèries. Efectivament és com se sol fer.

Una altra pregunta: som escola de primària i no voldria que d'entrada tinguessin la visió de tots els temes, per a no atabalar amb tanta informació.... Els poso en ocult, o hi ha alguna manera d'amagar els temes que pengen de cada curs?

Pots amagar-los i anar-los fent visibles a mida que els necessiteu. Efectivament així es faran menys embolic. També et recomano que no posis molts continguts a cada tema perquè ho vegin més clar.

Per últim: volem utilitzar icones per a fer-ho més visual, hi ha alguna manera de poder organitzar les icones en dues columnes?

El format senzill per temes no permet triar quantes columnes fa servir per les icones, aquestes s'adapten a la mida de la pantalla.

Fins ara,

Mònica