Incidències al restaurar un curs

Incidències al restaurar un curs

by JORDI MARFULL SALAS -
Number of replies: 6

Hola,

1) He creat un nou curs per còpia del curs de l'any passat (sense les dades privades)  i ara cada cop que s'accedeix al curs surt un error que diu "Secció desconeguda en el curs". No sé quina secció no li agrada. Com ho puc solucionar perquè no surti aquest error

2) En el nou curs han quedat les converses de xat del curs anterior. No veig com les puc esborrar.

Moltes gràcies per endavant




In reply to JORDI MARFULL SALAS

Re: Incidències al restaurar un curs

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jordi,
el primer problema se sol resoldre triant un tema com a tema actual "realça". Prova a veure si et funciona i sinó ens passes l'enllaç al curs per revisar-ho.
El problema del xat és estrany, si no has restaurat amb dades d'usuari no t'haurien d'aparèixer. Si ens passes l'enllaç ho revisem.

De cara a altres vegades, et recomano que en comptes de fer una còpia i la restauris, creis un curs nou i importis les activitats i recursos de l'anterior, d'aquesta manera no arrossegaràs dades d'usuari segur.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Incidències al restaurar un curs

by JORDI MARFULL SALAS -
Hola Mònica,

Respecte al primer problema he realçat la Unitat 1 i sembla que ja no surt l'error. Gràcies

El segon no veig com esborrar les tonteries escrites pels alumnes del curs passat i no vull les llegeixen els del curs actual. L'enllaç és aquest 

Per restaurar el curs vaig seguir el que es diu en aquest vídeo que en principi pel que explica sembla que sigui el mateix que jo volia fer.

Fins aviat,

Jordi
In reply to JORDI MARFULL SALAS

Re: Incidències al restaurar un curs

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jordi,
doncs sembla que vas restaurar una còpia amb dades d'usuari. En aquest cas el que hauries de fer per eliminar tot el que van fer els alumnes de l'any passat és reiniciar el curs.
Per fer-ho has de fer clic a l'eina d'engranatge i triar "Reincia". Al final de la pàgina trobaràs un botó que diu "Seleccioneu el valor per defecte". Fes-hi clic i després fes clic a "Reinicia el curs". Fent això t'eliminarà els usuaris antics, les trameses, els comentaris dels fòrums, les qualificacions...

De totes maneres com et vaig comentar, el millor és crear un curs nou i importar tot el contingut, d'aquesta manera no arrossegues dades d'usuari que després et puguin donar problemes com aquest.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Incidències al restaurar un curs

by JORDI MARFULL SALAS -
Hola Mònica,

He fet un "Reinicia" tal i com m'indicaves i he perdut tots els usuaris (només hem quedat jo com a professor editor i una altra professora amb el rol no editor). He perdut més de 90 alumnes que havia entrat tots manualment un a un perquè encara no m'aclareixo a fer-ho en format .csv, i ara mateix haig d'anar per feina i no puc perdre el temps aprenent com es fa de forma massiva. I el pitjor de tot és que no s'ha solucionat el problema, els missatges del xat del curs passat no s'han esborrat, i en canvi si s'han esborrat els temes del fòrum del curs actual. També tenia dues tasques creades en les que els alumnes ja podien enviar trameses, i ho hauré perdut tot si és que algun alumne ha fet alguna tramesa. Per sort crec que encara ningú havia fet trameses i si algú ho ha fet em preocupa poc perquè els hi puc dir que les tornin a enviar, però si això m'hagués passat amb un curs ja molt avançà hauria estat un problema greu (tot i que ja sé que ho podria resoldre perquè teniu còpies de seguretat).

He creat un nou curs per fer-ho tot de nou tal i com indiques, però no sé el que he fet malament i ho voldria saber perquè no em torni a passar.

Gràcies
In reply to JORDI MARFULL SALAS

Re: Incidències al restaurar un curs

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Jordi,
em sap molt greu, pel que explicaves, semblava que els alumnes eren del curs anterior.
Dius que has fet un curs nou, has importat les activitats? Si ens passes l'URL del curs buit i l'URL del curs on estan les activitats te'l podem importar nosaltres.

Fins ara,
Mònica
In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Incidències al restaurar un curs

by JORDI MARFULL SALAS -
Hola Mònica,

No pateixis, dels errors s'aprèn. Vaig arribar a la conclusió que els missatges no estan associats al curs sinó al meu perfil. Me'n vaig adonar perquè tenia missatges de alumnes de cursos diferents i per això no s'esborraven al esborrar el curs. Vaig perdre literalment 2 hores clicant missatge per missatge i esborrant-los manualment perquè no vaig trobar la forma de fer-ho de forma massiva.

I he quedat tant fart de la missatgeria (la majoria dels missatges eren bajanades d'adolescents) que com Admin per defecte he deshabitat la missatgeria per tothom.

I també ja he trobat i après com importar activitats o continguts d'un curs i exportar--los a un altre.

Gracies,

Jordi