Grups en Moodle

Grups en Moodle

de ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ -
Número de respuestas: 7

Hola.

Tinc diverses preguntes respecte als grups. Fa temps que el faig servir i no m'en surto. No trobo l'opció...

Cas fictici:

Curs de 4t ESO, amb alumnes de 3 classes A,B,C.

Ofereixo material (recursos a tots el grups A, B, C)

Creo tres grups: 4t A, 4tB, 4tC amb "X" alumnes per grup

1. Es pot fer que un recurs només estigui disponible per a un grup?

  • Per exemple només al grup A? En cas afirmatiu quin és el procés?

2. Idem per les activitats

Merci per avançat

Toni

En respuesta a ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ

Re: Grups en Moodle

de JOAN GUILLEN PELEGAY -
Hola Toni,

Pel contingut (el treball dels alumnes) de les activitats és realment fàcil.
Algunes com les tasques, ja són d'un caire individual on no et caldria fer gaire. Però en tot cas, triant "Grups separats" ja ho tindries (en editar l'activitat, a l'apartat "grups"). També pots imposar-ho per tot el curs (vas a "Edita paràmetres" del curs i selecciones "Grups separats" i "Imposa el mode de grups"). Ja tindràs tot el curs amb activitats ben separades (no es veuran entre els grups, ni als fòrums ni enlloc).

- Pels recursos i per les activitats en sí (les propostes), pots anar a cada recurs i posar "Restriccions d'accés" (ho trobaràs en editar el recurs). Poses que la restricció sigui per grups i indiques quins grups la veuen.

Això seria un visió general del tema. Si cal, podem comentar algun aspecte amb més detall.
Atentament,

Joan
En respuesta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Grups en Moodle

de ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ -

Merci Joan.


Intentaré provar això que m'has explicat.

A veure si m'en surto.

Us aniré preguntant.

Toni

En respuesta a ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ

Re: Grups en Moodle

de ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ -

Hola he fet el que comentes al següent curs de proves


https://educaciodigital.cat/ies-bisbe-berenguer/moodle/course/view.php?id=4796

He fet el que has comentat:

No trobo la pestanya de restriccions que tu indiques.....

Mira el document adjunt on he fet les captures:


Moltes gràcies

Toni

En respuesta a ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ

Re: Grups en Moodle

de JOAN GUILLEN PELEGAY -
Hola Toni,

Dues coses:

- La primera és que no has de fer servir el paràmetre "Els estudiants trameten en grups". Has de tornar a posar "No". Això és per quan treballen en petits grups i vols que només un membre de cada grup faci la tramesa de la tasca. És un comportament més avançat i que requereix de una complexitat més gran (grups i agrupaments).

- La segona, el tema de les "Restriccions d'accés". Per la captura, dedueixo que no les teniu habilitades en el vostre espai. Ha d'entrar l'usuari admin i anar a Administració del lloc -> pestanya "Administració del lloc" -> Característiques avançades. Allà veureu que hi ha un paràmetre "Habilita l'accés restringit" que ha d'estar en "Sí" per tenir aquesta opció en totes les activitats i recursos.

Seguim...
Joan
En respuesta a ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ

Re: Grups en Moodle

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Toni,
quan vagis a "Característiques avançades" com t'ha comentat en Joan, també pots activar el "Seguiment de la compleció" que segur que també us és d'utilitat.

Fins ara,
Mònica
En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Grups en Moodle

de ANTONIO J. ANTUNEZ GONZALEZ -

Gràcies a tots dos.

El provo ara i veig a veure si m'en surto...

Toni